Anadolu “Yeni nesil işler”i konuşacak…
10 yıldan bu yana aralıksız olarak farklı illerde gerçekleştirilen İnteraktif Pazarlama Zirvesi (İPZ) Anadolu, 21 Temmuz’da Konya’dan 9’cu turuna çıkıyor. Değişen ihtiyaçlar dikkate alınarak içeriği hazırlanan İPZ Anadolu’da bu yıl “Yeni Nesi İşler, Süreçler ve Ürünler” teması işlenecek.
Marketing Türkiye ve Marketing&Management Institute tarafından düzenlenen ve Türkiye’nin en kapsamlı pazarlama etkinliği olan İnteraktif Pazarlama Zirvesi Anadolu (İPZ) bu kez içeriğiyle teknolojinin dayattığı değişim konusunda farkındalık yaratmayı amaçlıyor. Bugüne değin önceden belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda Kurumsallaşma, Pazarlama, Marka, Yaratıcılık ve Mecra Kullanımı, İnovasyon, Dijital dönüşüm ve Uyum konularında konferanslar düzenlenmiş örnek olaylarla vizyon açıcı aktarımlar yapılmıştı. 9’cu turun konusu ise “Yeni Nesi İşler, Süreçler ve Ürünler” olacak. İPZ Anadolu 2016, 21 Temmuz’da Konya’dan başlayarak Bursa ve Kayseri illerinde yapılan konferanslarla devam edecek.
Yeni nesil işler, süreçler ve ürünler tasarlayarak şirketlere katma değer yaratan kuruluşların buluşma platformu olarak tanımlanan İPZ Anadolu’da yenidünyanın gereklerine uygun iş yapış biçimleri tartışmaya açılacak. Garenta İPZ Anadolu’16’nın ana destekçisi olarak Konya, Kayseri ve Bursa turunda maliyetleri azaltırken performansın nasıl geliştirilebileceği konusunda kendi iş alanı üzerinde aktarımda bulunacak. Hepsiburada.com, Yapı Kredi Bankası, AYGAZ ve TAV’ın da içerik desteği destek verdiği konferans dizisinde birlikte iş yapma kültürü de konuşulacak. İPZ Anadolu’16’yı bu yıl farklı kılan bir diğer nokta ise her ilde o ilin ihtiyaçlarına özel içerik hazırlanıyor olması. İl bazında gelişen sektörler ve bu sektörlerin tedarikçilerinin ilgi alanına giren konu ve örneklerle zenginleştirilecek içerikler doğrudan fayda odaklı sunulacak.
Marketing Türkiye iddialarını bir araştırmaya dayandırma geleneğini bu kez de bozmuyor ve her il için AKADEMETRE araştırma şirketiyle birlikte il ya da bölge bazlı başarılı kurum ve kişileri öne çıkararak ödüllendiriyor. Her il için özel olarak yapılacak olan araştırmayla ürün ve üretimde öne çıkan şirketlerin tedarikçileri de ana şirketle birlikte sahnede yerini alacak. Bu yıl yeni bir yaklaşım olarak Boğaziçi Üniversitesi ile amaç birlikteliği yapıldı. Akademi desteği de alan İPZ Anadolu’16’ya katılanlara Boğaziçi Üniversitesi’nin katılım belgesi verilecek.
Neden her defasında farklı bir konu?
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu, il özelinde anlatılması gerekenlerin konferans öncesinde bir araştırmayla belirlendiğini söylüyor. Birebir ilin kanaat önderleriyle yüz yüze yapılan çalışmalarda edinilen bilgi belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda içeriğe dönüştürüldüğünü söyleyen Ocakoğlu bu yıl odaklanılacak alan konu değil sektörler diyor. “Megaşehirlerin dünyasına doğru giderken rekabet ulus devletlerle değil şehir devletler olacak. Örneğin mobilya sanayimizin İtalyan mobilya sanayisiyle rekabeti mümkün olmayabilir ama Kayseri, Bursa/İnegöl, Ankara pek ala Milano, Venezia, Forli’nin rakibi olabilir. İPZ Anadolu’16’da Olgunlaşmış Sektörlerin ihtiyaçları belirlenecek. Ayrıca rekabette avantaj yaratmak üzere “semiyotik” yaşam örneğinden yola çıkarak tedarikçilerle birlikte ana şirketin nasıl ortak bir yaşam oluşturabileceği tartışılacak. Asıl amaç kurumsallaşma, performans ve verimliliğin artırılması, tasarruf ve karın yükseltilmesi konusuna ağırlıklı olarak değineceğiz” açıklamasında bulunuyor.