
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
Amerikan giyim markası American Eagle, oyuncu Sydney Sweeney’nin rol aldığı reklam kampanyasına yönelik tartışmalara ilk kez yanıt verdi. Marka, kampanya sürecinde değerinin 310 milyon dolar arttığını da açıkladı.
Sosyal medya hesaplarından yapılan kısa açıklamada, “‘Sydney Sweeney’in Harika Jeanleri’ ifadesi her zaman jean’lerle ilgiliydi. Onun jean’leri, onun hikayesi. AE jean’lerini herkesin kendi tarzıyla ve özgüvenle giymesini kutlamaya devam edeceğiz. Harika jean’ler herkeste iyi durur” ifadelerine yer verildi.
Kampanya, ilk olarak “jean” kelimesi yerine “gen” kelimesiyle yapılan kelime oyunuyla gündeme gelmişti: Sydney Sweeney Has Great Genes. Sarı saçlı, mavi gözlü oyuncunun “genler”den bahsettiği ve “Jean’lerim mavi” dediği reklam, sosyal medyada ırkçılık ve öjenizm çağrışımlarıyla eleştirildi. Tepkiler üzerine American Eagle, reklamı sosyal medya hesaplarından kaldırdı ancak konuyla ilgili uzunca bir süre herhangi bir açıklamada bulunmadı.
“Ahlaki aşırılık” mı, “haklı eleştiri” mi?
Sektör uzmanları, yaşananların bilinçli bir pazarlama stratejisi mi yoksa talihsiz bir hata mı olduğu konusunda ikiye bölünmüş durumda. Ancak çoğu, The White Lotus ve Euphoria dizileriyle tanınan Sweeney ile yapılan anlaşmanın marka bilinirliği ve değeri açısından ciddi bir yatırım olduğunu kabul ediyor.
CX Lavender’ın Yaratıcı Direktörü ve Ortağı Ryan Stubna, kampanya sonrası marka değerinin 310 milyon dolar arttığını belirterek, “Bu reklamın üstünlük ideolojisi ya da öjenizm propagandası yaptığı iddiası abartılı. Suçlu olduğu tek şey, tembel bir kelime oyunu kullanmak olabilir” dedi. Stubna’ya göre tepkiler, yerinde bir eleştiriden çok “aşırı bir ahlaki tepki”ye dönüşmüş durumda. Yine de kampanya, dört milyardan fazla çevrimiçi etkileşimle markaya önemli bir görünürlük sağladı.
“Kültürel bağlam göz ardı edildi”
Bastion Medya Genel Müdürü Anna Cherry ise kampanyayı, kültürel bağlamı dikkate almayan yaratıcı fikirlerin nasıl ters tepebileceğine dair ders niteliğinde gördüğünü söyledi. Cherry, “Burada kötü niyet yok. Ancak tarihsel ve sembolik ağırlığı görmezden gelen seçimler, masum bir kelime oyununu bile farklı anlamlarla yükleyebilir. Sarı saçlı, mavi gözlü bir aktris, genetik üstünlüğe gönderme yapan bir kampanyanın yüzü olduğunda bu çağrışımları görmezden gelmek imkansız” diye konuştu.
Cherry, American Eagle’ın uzun süre sessiz kalmasının da krizi derinleştirdiğini belirterek, “Bu sessizlik, yorum, öfke ve spekülasyonla dolu bir boşluk yarattı” dedi.
Kaynak: The Australian