24 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2023 ambalaj tasarım trendleri
Haberler

2023’te yükselecek 10 ambalaj tasarım trendi

Marketing Türkiye
17 Aralık 2022
3 dk okuma

2022 diğer pek çok konuda olduğu gibi ambalaj tasarımında da sürdürülebilirlik vurgusunun yoğun olduğu bir yıldı. Daha kişiselleştirilmiş ve daha sadeleşmiş tasarımlar gördük sıklıkla… Peki, 2023’te ambalaj tasarımında neler değişecek? Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, Pentawards’un 2023 ambalaj tasarımı trendlerini değerlendiriyor.

1. Teneke kutuların yükselişi: Konserve ambalajların gıda ve içecek sektöründeki kategoriler için giderek daha fazla popüler hale gelmesi bekleniyor. Önceki yıllarda da görüldüğü üzere geleneksel ambalajlara yönelik yeni ve farklılaşan yaklaşımların devam ettiği görülüyor. Bu trendin devamlılığıyla ilgili Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Güçlü bir sürdürülebilirlik hikayesi sunarken aynı zamanda fonksiyonel de birçok fayda sağlaması teneke kutuların hala trend olmasının asıl sebebi. Bununla birlikte geleneksel ambalajlara farklı yorumlar kazandırmak kalabalığın arasından sıyrılmaya yardımcı oluyor” yorumlarında bulunuyor.

2. Ürün olarak ambalajlama: Ambalajın işlevi yeniden tanımlanıyor. Ürün için ayrıca bir ambalaj tasarımı geliştirmektense ürünü ambalaja dönüştürme trendi ortaya çıkıyor. Bu sayede ürünün işlevi yüzde 100’e çıkarken estetik ve işlev de bir araya getiriliyor. Musa Çelik, sürdürülebilirliğin artık bir trend olmaktan çıktığını ve ambalaj tasarım sürecinin temel bir parçası olduğunu vurgularken bu trendin de özellikle atıklar açısından çevreye duyarlı bir duruşu olduğunu belirtiyor.

3. Tüketiciyi bilgilendiren sürdürülebilir ambalajlar: Markalar ve tasarımcılar, ambalajın etkilerini azaltmanın yollarını arıyor. Bu yolda geri dönüştürülebilir ambalajlara yöneliyorlar ancak tüketicilerin de bu ambalajları nasıl dönüştüreceğini bilmesi gerekiyor. Markalar, tüketici odaklı sürdürülebilirlik trendinde tasarım aracılığıyla ambalajların dönüşümü için tüketiciyi eğiterek, sorumluluğun bir kısmını tüketiciye bırakıyor. Çelik, tüketicinin gezegen için ortak bir sorumluluk bilinci taşımasına sebep olan bu trend sayesinde marka sadakatinin artacağını ve yakın ilişkiler geliştirmek için bir fırsat doğacağını öngörüyor.

4. Aşırı cesur görseller: Markaların bugün yalnızca raflarda değil, birden çok platformda öne çıkması gerekiyor. Dolayısıyla hem fiziksel hem dijital mağazalarda, internette ve sosyal medyada kendini göstermesi gerekiyor. Bunun sonucunda da benzersiz grafikler, cesur renkler, yazı fontları ve semboller görülüyor. Ancak bunların tek başına bir trend olarak var olmadığını belirten Çelik, basit ve cesur renklerin bir süre daha göz önünde olacağını öngörüyor.

5. Süper premium cam ambalajlar: Tüketiciler ve markalar sürdürülebilirliğin üzerine düşmeye devam ettikçe cam ambalajların da kullanım sıklığı artıyor. Bu sayede cam ambalajların döngüsel ekonomiyi de kapsaması bekleniyor. Çelik, bilinçli tüketiciler seçici hale geldikçe premium hissin önemini koruyacağını vurguluyor.

6. Erişilebilir ve kapsayıcı tasarım: Markaların hedef kitlelerindeki çeşitlilik ve onların ihtiyaçları devam ettiği sürece erişilebilirlik ve kapsayıcılık anlayışı ambalaj tasarımı için de gelişmeyi sürdürüyor. Toplumsal tabuları yıkan, dezavantajlı grupları da odağına alan ve ambalajlarını herkesin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayan markaların dikkat çektiğini belirten Çelik, “Tüketici dediğimiz herkes bizler gibi birer insan, işimizin her noktasında bunu hatırlamalıyız. İşimiz insan ihtiyaçlarını kolaylaştırmaya yönelik çalışmak, ayrıştırmamak” açıklamasında bulunuyor.

7. Dokunsal detaylar: Nöropazarlama araştırmaları, dokunun duyusal deneyimi etkileyebildiğini, bu sayede de yüksek kalite, değer ve ayrıcalık hislerini dolaylı da olsa harekete geçirdiğini ortaya koyuyor. Fiziksel olarak temasın oldukça az olduğu pandemi döneminden kurtulmaya çalışırken markalar, dokulu ambalajlarla tüketicinin ilgisini yüksek tutmaya çalışıyor. Çelik trend ile alakalı, “Dijitalleşen dünyada somut temasın değeri sürdükçe benzersiz ve yaratıcı yaklaşımlarla tüketicilerin fiziksel deneyimlerinin arttığını göreceğiz. Duyusal açıdan ambalajı çeşitlendirme fikri, erişilebilir ve kapsayıcı ambalaj tasarımı trendinin de yükselişiyle birlikte bence heyecan verici bir noktaya gelecek” diyor.

8. İleri seviye akıllı ambalajlama: Marka ile tüketici arasında bağ kurmak her zaman en önemli hedeflerden biriydi. Artırılmış gerçeklik teknolojileri, QR kodlar gibi birçok etkileşim yolu bir süredir ambalaj tasarımlarında kullanılsa da ilerleyen dönemlerde daha da yaratıcı çalışmaların ortaya konulacağı öngörülüyor.

9. Ambalaj diyeti: Geri dönüşüm, karbon ayak izini azaltma çabası, atık ve nakliye tasarrufu gibi global sorunları odağına alan markalar ambalajın çekiciliğini ve dolaylı faydasını artırırken ambalajı en aza indirgiyor. Çelik, bu trendin uzun vadede devam edeceğini beklediğini belirtirken birçok soruna merhem olabileceğini ve diğer birçok trendle birleşip muhteşem sonuçlar ortaya konulmasına öncülük edebileceğini de vurguluyor.

10. Karalama ambalajlar: Elle çizilmiş illüstrasyonlar ve el yazısı notlar içeren ambalajların hızla yükselişe geçeceği öngörülüyor. Tüm nesillere hitap edebilecek bir trend olduğunu savunan Çelik, “Karalama trendi, tüketicilerle duygusal bir bağ kurma hedefini çok güzel karşılıyor. Çocukluktan beri herkesin hayatında olan karalamalar, ambalaj tasarımlarına oldukça evrensel ve insani bir hava katıyor” yorumlarında bulunuyor.

ambalaj tasarımı featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
3 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Güncel Haberler
TGS ve RSF'nin verileriyle Türkiye'nin basın özgürlüğü karnesi...
TGS ve RSF’nin verileriyle Türkiye’nin basın özgürlüğü karnesi…
Türk sanatçılar 2024’te Spotify'dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Türk sanatçılar 2024’te Spotify’dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
SXSW Londra'da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı...
SXSW Londra’da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
Nafizcan Önder
9 Mayıs 2025
WhatsApp'ta "Üçüncü mavi tik" dönemi başlıyor: Sevmeyeni çok olacak!
Haberler
WhatsApp’ta “Üçüncü mavi tik” dönemi başlıyor: Sevmeyeni çok olacak!
İrem Alimoğlu
21 Nisan 2025
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Haberler
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Evlenecek çiftler için seferberlik başladı: Hangi marka ne kadar indirim yapacak?
Haberler
Evlenecek çiftler için seferberlik başladı: Hangi marka ne kadar indirim yapacak?
Nafizcan Önder
30 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.