
Alzheimer’ı anlatan en sessiz ve en sarsıcı “yükleniyor” simgesi
Yavaş yavaş silinen anılar… Bu kez ne bir bağlantı hatası ne de zayıf Wi-Fi. Alzheimer Vakfı (Alzheimerfonden), Stockholm merkezli yaratıcı ajans Kid ile birlikte hazırladığı yeni kampanyasında tanıdık bir dijital simgeyi yürek burkan bir metafora dönüştürüyor: Yükleniyor çarkı.

Kampanya, dijital ekranlarda yer alan aile fotoğraflarını yarıda bırakarak, yüzleri belirsizleştiriyor ve tam da o an “yükleniyor” simgesi beliriyor. Herkesin tanıdığı bu simge, Alzheimer’ın neden olduğu yavaş ve geri dönüşsüz hafıza kaybını çarpıcı bir şekilde anlatıyor. Üstelik bu kez bekleyip düzelmesini sağlayacak bir “yeniden dene” butonu da yok.
Kampanyayı hazırlayan kreatif ekip Christian Jörgensen ve Ulf Paulsrud-Sirbäck, “İnsanların, Alzheimer’ın getirdiği çaresizliği ve hayal kırıklığını bir nebze olsun hissetmelerini istedik” diyor.
Ocean Outdoor’un bağışladığı dijital billboard’larda, sosyal medya platformlarında ve ulusal televizyon kanallarında yayınlanan kampanya, yalnızca farkındalık yaratmayı değil, aynı zamanda duygusal bağ kurmayı da hedefliyor.
Alzheimerfonden Genel Sekreteri Liselotte Jansson, “Alzheimer yalnızca bireyleri değil, tüm aileleri etkiliyor. Bu gerçeği daha fazla insanın kavraması gerekiyor,” diyerek kampanyanın amacına dikkat çekiyor.
İsveç’te şu anda 160 binden fazla kişi demansla yaşıyor ve bu sayının 2050’ye kadar iki katına çıkması bekleniyor. Henüz bir tedavisi olmayan bu hastalığa karşı empatiyle yaklaşmanın ne kadar önemli olduğunu hatırlatan kampanya, küçücük bir dönen simgenin bile hafızalara nasıl kazınabileceğini gösteriyor.
Kaynak: Famous Campaigns
Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis