25 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Alman Döneri Amerika'ya açılıyor: "Ağzının zihnini aç"
Haberler

Alman Döneri Amerika’ya açılıyor: “Ağzının zihnini aç”

Sena Tufan
13 Ocak 2025
2 dk okuma

Birleşik Krallık merkezli fast-casual restoran zinciri German Doner Kebab (GDK), ABD pazarına eğlenceli ve sıra dışı bir kampanya ile giriş yaptı. Quality Meats tarafından hazırlanan kampanya, hızlı konuşan bir Alman sözcünün yer aldığı renkli ve düşük bütçeli animasyonlarla Gen Z’nin ilgisini çekmeyi hedefliyor.

Kampanyanın ana mesajı, GDK’nin kebap konseptini tanıtmak. Restoranın sunduğu döner kebap, geleneksel “şiş kebap” anlayışından farklı olarak gyro’ya (Yunan döneri) daha çok benzeyen bir formda sunuluyor. Casey Lock ve Ross Zuchowski tarafından yönetilen 18 saniyelik eğlenceli reklam filmlerinde absürt görseller ve esprili ifadeler öne çıkıyor. Kampanyanın dikkat çeken sloganı ise: “Ağzının zihnini aç”

Alman Döneri Amerika’ya açılıyor: “Ağzının zihnini aç”https://t.co/7RDRud4tiz pic.twitter.com/OpXIr5mqSI

— Marketing Türkiye (@MarketingTR) January 13, 2025

Quality Meats’in kurucu ortağı ve kreatif direktörü Brian Siedband, kampanya fikrini şu sözlerle özetledi:
“‘German Doner Kebab’ ismini duyan genç Amerikalılar için bu konsept biraz kafa karıştırıcı olabilir. Bu bir şiş kebap değil mi? Döner tam olarak nedir? Alman ismi bu işin neresinde? Bu kafa karışıklığını açıkça ele almak istedik ancak bunu onları denemeye teşvik edecek şekilde, eğlenceli bir tonda yapmayı tercih ettik.”

GDK’nin Global Pazarlama Direktörü Thorsk Westphal ise kampanyanın hedeflerini şu şekilde açıklıyor:
“Amacımız, Gen Z ve Amerikalı tüketicilerin açık fikirli yaklaşımına hitap ederek hem eğitmek hem de eğlendirmek, yani ‘eğlenceli bir şekilde bilgilendirmek.’ Özellikle hızlı servis restoranlarında kalite ve otantikliğe önem veren gençlere hitap ediyoruz.”

Alman Döneri Amerika'ya açılıyor: "Ağzının zihnini aç"

Glasgow, İskoçya merkezli GDK’nin, Birleşik Krallık, İsveç, Kuzey Amerika ve Orta Doğu’da 170’den fazla restoranı bulunuyor. Özellikle geç saatlerde ve “pub sonrası” atıştırmalıklarında popüler olan GDK, yalnızca ABD’de 350 şube açmayı planlıyor.

Kaynak: Ad Age

Uzaktan çalışma “kalabalık yalnızlık” duygusunu artırdı!

featured German Doner Kebab (GDK)
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Güncel Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Sena Tufan
6 gün önce
İş hayatında öncelikler değişiyor: "Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!"
Haberler
İş hayatında öncelikler değişiyor: “Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!”
İrem Alimoğlu
1 Mayıs 2025
Günlük hayatın gizli kahramanı: Şişe su
Haberler
Günlük hayatın gizli kahramanı: Şişe su
İrem Alimoğlu
23 Nisan 2025
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Haberler
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
İrem Alimoğlu
9 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.