8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Alkol tüketimi düşüyor, şimdi trend mucize içecekler
Haberler

Alkol tüketimi düşüyor, şimdi trend mucize içecekler

Marketing Türkiye
15 Ocak 2020
2 dk okuma

Sağlıklı yaşam peşinde koşan tüketicilerin artmasıyla birlikte alkollü içecek tüketimi düşmeye başladı. KPMG’nin içecek sektöründeki küresel trendleri inceleyen İçecek Araştırması’na göre artık tüketici temiz içerikli, çevre dostu ve yenilikçi seçenekler arıyor. 

KPMG’nin hazırladığı İçecek Araştırması’nda içecek sektörünün ihtiyaçları ve tüketici tercihlerindeki değişimler incelendi. Araştırmadan çıkan sonuç, dünyada alkol tüketiminin azaldığını gösteriyor. Araştırma sonuçlarının değerlendirildiği rapora göre, sağlıklı yaşam bilinci yükselişte. Buna bağlı olarak alkollü içecek tüketimi azalırken, “mucize içecekler” adı verilen sağlıklı içecek kategorisi hızla büyüyor. Bu değişim, yeni tüketici alışkanlıklarına neden oluyor. Popüler içecekler artık yerini temiz, çevre dostu, yenilikçi ve kişiselleştirilmiş içeceklere bırakıyor.

OECD verilerine göre özellikle Avrupa’da alkol tüketimindeki düşüş dikkat çekiyor. Danimarka, İrlanda, İspanya başta olmak üzere Fransa, Almanya, Portekiz, Yunanistan gibi Avrupa ülkelerinde bu değişimi rakamlar ortaya koyuyor. 2000 yılından bu yana, kişi başına düşen alkol tüketimi Danimarka’da 13,1 litreden 9,1 litreye, İrlanda’da 14,2 litreden 11 litreye, İspanya’da 11,8 litreden 8,6 litreye ve Fransa’da 13,9 litreden 11,7 litreye geriledi.

“Mucize içecek” kategorisi

KPMG’nin hazırladığı raporda, alkol tüketimindeki azalmaya vurgu yapılırken, sağlıklı içecekler trendindeki artışa dikkat çekiliyor. Rapora göre, Y ve Z kuşağının tüketim tercihleri perakende sektöründe keskin hareketlere sebep oluyor. Tüketiciler artık bir üründen tek seferde daha fazla fayda elde etmek istiyor. Bu nedenle “mucize içecekler” denilen kategori giderek büyüyor. Bu kategori içindeki en büyük payı saça ve cilde iyi gelen kolajen ilaveli su, gut hastalığına iyi gelen kombucha çayı, anksiyete ve stres yönetimine yardımcı kannabidiol (CBD) içeren içecekler oluşturuyor. Tüketici kendisini iyi hissettiren seçenekleri tercih ediyor, beklentilerini karşılayan ürünler için daha fazlasını ödemeye hazır olduğunu söylüyor.

Kişiselleştirilmiş ürünler

Artık klasik hale gelen küresel popüler içecek markaları tüketici alışkanlıklarındaki değişimi fark ederek, alışılagelmiş içecek kategorilerine yeni özellikler ekleyerek değişen tüketici tercihlerine yanıt vermeye çalışıyor. Sodalı kahve ve çaylar, özel üretim kokteyller, vegan tüketicilerin ilgisini çeken soya sütü, hindistan cevizi sütü gibi bitkisel sütler yeni kategorilerden birkaçı. Ayrıca markalar, tüketicinin tercihlerine uygun seçenekler sunarak içecekleri kişiselleştirme fırsatı sunuyor.

Ambalajdan içeriğe çevre dostu ürün

Çevresel atıkların doğaya verdiği zararın farkındalığının artmasıyla, tüketiciler içecek sektöründe de çevre dostu paketleme alternatifleri sunan ürünlere yönelmeye başladı. Plastik içermeyen, geri dönüşümlü, temiz içerikli ürünler tüketicinin ilk tercihleri arasında.

kpmg
1 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
2 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
3 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
4 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
5 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Güncel Haberler
Çalışanlar yapay zekaya istekli, "şirket kültürü" ise direniyor...
Çalışanlar yapay zekaya istekli, “şirket kültürü” ise direniyor…
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Haberler
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Sena Tufan
18 Eylül 2025
Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Haberler
Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Haberler
Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Sena Tufan
2 gün önce
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Haberler
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Sena Tufan
4 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.