Alışverişte erkekler öne çıkıyor
Perakende sektöründeki firmaların e-ticarete geçiş yapmasıyla birlikte satın alma potansiyelindeki yüzdelik kısımda erkeklerin oranı artış gösteriyor. Erkek giyim markası Kiğılı, 10 milyon e-ticaret kullanıcısının yüzde 55’inin erkekler olduğunu belirtiyor.
Elektronik ticaret, ülkemizde de önemli bir büyüme gösterdi. Erkek hazır giyimde önemli potansiyele sahip Kiğılı da, bu gelişmeyle son 3 yılda yüzde 100 oranında büyüyerek sadece perakende ve mağazacılıkta değil interaktif pazarda da önemli bir yere gelmeyi hedefliyor. İnternet kullanıcılarının sayısı arttıkça elektronik ticaretin de değerinin artacağını belirten Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, e-ticaretin genelde erkekler tarafından kullanıldığını belirterek, “Türkiye’de hali hazırda 36 milyon internet kullanıcısı ve 10 milyon e-ticaret kullanıcısı bulunuyor. Bu kullanıcıların yaklaşık yüzde 55’i erkekler. Bunun birçok nedeni var. Erkeklerin teknolojiye olan ilgileri e-ticarete olan ilgilerini de arttırmakta” diyor. Alışveriş alışkanlığının elektronik boyutta da sadık müşteri potansiyelini oluşturabileceğine dikkat çeken Suerdem, “Ülkemizde e-ticaret kültürü ve online alışveriş kolaylığı yerleştikçe müşterilerimizin daha sıklıkla bu kanalı kullandığını gözlemlemekteyiz. Şu an hali hazırdaki e-ticaret satışlarımız ciromuzun yaklaşık yüzde 3’ü seviyesinde. 200 mağaza kapsamında düşündüğümüzde Türkiye için iyi bir oran olduğunu söyleyebiliriz. E-ticaret satışlarımız, özellikle son 3 yıllık projeksiyonda yüzde 100 büyüme gösterdi. Bu bağlamda 2014 yılı içerisinde mobil uygulamalarımızdan elde edeceğimiz mobil ticareti de ekleyerek 2013’e oranla yüzde 100 ciro artışı hedeflemekteyiz” şeklinde konuşuyor.