21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Alışverişte de normalleştik
Haberler

Alışverişte de normalleştik

Marketing Türkiye
1 Ağustos 2020
2 dk okuma

1 Haziran’da başlayan normalleşme süreci tüketici alışverişinde de kendini gösterdi. Sokağa çıkma yasaklarıyla tüketilen ürünlerden alışveriş saatlerine kadar yaşanan değişiklikler 1 Haziran itibarıyla normale döndü. Mart, nisan ve mayıs aylarında en çok tercih edilen un, margarin, süt ve maya haziran ayında rafta kaldı. Alışverişler hafta sonu yapılırken en çok tercih edilen ürünler ise atıştırmalıklar oldu.

Perakende sektörünün ölçümlenemeyen en büyük alanı olan bakkal, büfe ve küçük marketlerden oluşan geleneksel perakende kanallarının alışveriş datasını gerçek zamanlı olarak kaydederek trendleri analiz eden Trendbox, İstanbul’da 1000’den fazla noktadan aldığı verilerle Koronavirüs döneminde mart ayından bu yana yaşanan alışveriş değişimlerini analiz etti. Trendbox’a göre Türkiye’de Koronavirüs vakasının açıklandığı ilk gün olan 11 Mart itibarıyla bakkallardan sırasıyla en çok kolonya, el temizleyici, sabun, şampuan, tuvalet kağıdı gibi temizlik ürünleriyle un, makarna, konserve balık, hazır çorba gibi uzun süre dayanabilecek ve daha çok evde yapılabilecek gıdalar satın alındı.

Nisan ayında stokları kullandık

Pandemi sürecinin uzaması ve evde kalınan sürenin artışıyla mart ve nisan ayında da alışveriş sepetinin vazgeçilmezi maya ve un oldu. Bu iki ürünü kondom ve soda takip etti. Nisan ayının son haftasında ise salgınla birlikte stok yapılan kolonya, el dezenfektanları, makarna ve tuvalet kağıdı kategorilerinde düşüş yaşandı.

Maya ve un rafta kaldı

Sokağa çıkma yasaklarının devam ettiği ve Ramazan’ın başladığı mayıs ayında ise tüketiciler geleneksel ramazan alışverişinden uzaklaştı. Evde çalışanların sayısının arttığı bu dönemde kahvaltılık ürünler ve atıştırmalıklar ön plana çıktı. 1 Haziran normalleşme dönemiyle de alışverişte eskiye dönüş başladı. Hazır çorbalar, hamur ve pasta malzemeleri, un, maya, margarin ve süt ürünlerinde son 3 aya göre yüzde 16 oranında azalma görülürken, gazlı içecekler, gofretler, kekler, çikolatalar ve maden suları ürünlerinde ise yüzde 46 oranında artış yaşandı.

Alışveriş hafta sonuna bırakıldı

Normalleşme süreci ve sokağa çıkma yasaklarının kalkması alışverişlerin yapıldığı saatlerde de değişikliğe neden oldu. 1 Haziran’dan önce alışverişin en yoğun olduğu zaman sokağa çıkma yasağı öncesi cuma günü saat 19:00 iken normalleşmeyle birlikte alışverişin en yoğun olduğu gün cumartesi, en yoğun olduğu saat ise 21:00 olarak görüldü. Hafta içi yapılan alışverişlerde de yüzde 17 oranında artış yaşandı.

Koronavirüs trendbox
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
3 Ekim 2025
Habertürk TV Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Akif Ersoy görevden uzaklaştırıldı
Haberler
Habertürk TV Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Akif Ersoy görevden uzaklaştırıldı
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sena Tufan
1 Kasım 2025
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Haberler
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Marketing Türkiye
10 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.