Algı araştırması doğruladı: ‘Tax Free’ satın alma isteğini arttırıyor
Beşinci yılında İstanbul Shopping Fest, ‘Tax Free’ sayesinde amacına fazlasıyla ulaştı.
Vergisiz alışverişin sektöre katkısını rakamlar anlatıyor:
Turistler için ‘Tax Free‘ hizmeti sunan Global Blue Türkiye verilerine göre 2015’in ilk 6 ayında tax free alışveriş, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 42 büyüdü. Bu büyümenin yüzde 48’i İstanbul Shopping Fest dönemi olan Haziran ayında gerçekleşti. Aynı katılımcılara ‘İstanbul’a asıl gelme sebepleri’ sorulduğunda İstanbul Shopping Fest’i belirtenler 2014 yılında yüzde 51.1 iken, bu yıl yüzde 57.4 oldu.
Görüşülen yabancı ziyaretçilerin yüzde 98.7’sinin İstanbul Shopping Fest tarihlerinde alışveriş yaptığı, alışveriş yapan ziyaretçilerin ise yüzde 99’unun indirimlerden faydalandığı görüldü. Memnuniyet oranı da 2014 yılına göre yüzde 5.5 artarak yüzde 82.6 oldu.
İstanbul Shopping Fest’nin Yurtdışında Duyulma Oranı Yüzde 6 Yükseldi
İSF etkinlikleri kapsamında yerli ve yabancı müşteri algısı ile İSF öncesi ve sonrası Genel İstanbul Tüketici algısı üzerine bir araştırma yapıldı. Araştırmaya göre İstanbul Shopping Fest’i ‘İstanbul’a gelmeden önce duyma’ oranı 2014 yılında yüzde 9.4 iken, bu yıl yüzde 6’lık bir artış oranı ile 15.4’e yükseldi.
Shopiing Fest, vergisiz alışverişle dikkatini çektiği turistleri İstanbul’un zengin tarihi geçmişini, kültürünü, mutfak sanatı ve alışveriş keyfi ile tanıştımayı hedefliyor.İstanbul Ticaret Odası Başkanı ve İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, festivalin kentin marka değerini artırdığını söyledi. Bu yıl İSF’de ‘Bir İstanbul Deneyimi’ mottosuyla uluslararası tanıtıma ağırlık verdiklerini belirten Çağlar, İstanbul’un sadece bir turizm destinasyonu değil, önemli bir alışveriş şehri olduğunu dile getirdi.