4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Al götür
Haberler

“Al götür” alışkanlığı artıyor

Seda Başpınar
28 Ağustos 2022
1 dk okuma

Tüketiciler, artan yaşam maliyetleri karşısında gündelik ihtiyaçları karşılamak için artık kılı kırk yarıyor… Hal böyle olunca market alışverişi yaparken ya da dışarda yemek yerken dahi alternatif seçenekleri değerlendiriyor. Örneğin dışarda yemek yeme alışkanlığı yerini, görece daha uygun fiyatlı “al götür” restoranlarını ya da eve sipariş uygulamalarını kullanmaya bırakıyor…

Information Resources (IR) ve NPD tarafından hazırlanan bir rapora göre, tüketiciler, artan maliyetleri dengelemek için çoğunlukla tüm öğünleri evde yiyor. Dışarıda yemek yenecekse bile “al götür” restoranları ya da eve sipariş verilebilen mobil uygulamaları tercih ediliyor.

Dışarda yemek yemek 3,4 kat daha pahalı

IR başkanı Dr. Krishnakuman Davey, “ABD’de Temmuz ayında enflasyonun yüzde 8,5’e ulaşmasıyla, tüketicilerin daha düşük fiyatlı seçeneklere yönelmeleri ve özellikle dışarıda yemek yerken daha ucuz yerleri tercih etmesi şaşırtıcı değil. Pandemi ve son enflasyonist baskılar talebi değiştirirken, değer, rahatlık ve evde keyif sunan restoranlar ve yemek servisi satış noktaları tüketicilerin aklında ilk sırada yer alıyor ve büyümeye devam edecek” diyor.

IRI-NPD araştırmasından elde edilen diğer önemli bulgular, değişimleri neyin tetiklediğini, evdeki durumların nasıl geliştiğini ve artan enflasyonun etkisini şöyle tanımlıyor:

  • Dışarda yemek yemek 3,4 kat daha pahalı. “Al götür” ya da “sipariş ver” alışkanlığının 2023’te yüzde 3 ila yüzde 5 arasında artacağı tahmin ediliyor.
  • Hibrit ve esnek çalışma programları 20 milyon kadar ABD’li işçinin evden çalışmasına olanak tanıdı; bu durum, gıda pazarının önemli bir çoğunluğunu (yüzde 62,5) ev içi tüketimin oluşturduğunu gösteriyor. Pazarın yüzde 37,5’ini ise eve sipariş ve “al götür” hizmetlerinden oluşuyor.
  • Yüksek gelirli haneler birinci sınıf ürünleri tercih ederken, düşük gelirli tüketiciler yerel ürünleri tercih ediyor. Bu durum gıda sektöründeki şirketlerin daha çok yüksek gelire sahip tüketicilere odaklanmasını sağlıyor.

Yüksek gelirli tüketici, enflasyon dalgasında sörf yapıyor

Kaynak: Chain Store Age

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Güncel Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Haberler
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
Taylor Swift’ten müzik tarihine geçen rekor: 100 milyonluk kulüpte ilk kadın!
Haberler
Taylor Swift’ten müzik tarihine geçen rekor: 100 milyonluk kulüpte ilk kadın!
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Haberler
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Nafizcan Önder
25 Ekim 2025
10 CEO'dan 7'si için yatırım önceliği "yapay zeka"
Haberler
10 CEO’dan 7’si için yatırım önceliği “yapay zeka”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.