Akıllı telefon satışlarında artış
2017 yılında akıllı telefonların perakende satışlarına etkisinin yüzde 17’yi bulacağı tahmin ediliyor. Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Direktörü Hakan Göl, 2017 yılında perakende sektöründe büyümenin 800 milyar TL’ye çıkmasını öngördüklerini belirterek, akıllı telefonların perakendede satışa etkisinin ise yüzde 17’ye yükselmesini beklediklerini söyledi. Deloitte Türkiye ve Birleşik Markalar Derneği tarafından hazırlanan raporun sonuçlarını paylaşan Göl, yeni dönemde tüketici tercihlerinin değişiklikler göstereceğini ve markaların da önlemlerini buna göre alması gerektiğini söyledi.
Türkiye’de e-perakendenin son yıllarda büyük gelişim göstererek, yılda yüzde 40’ın üzerinde büyüdüğünü belirten Göl, akıllı telefon kullanımıyla 2012’de mobil perakende pazarının yaklaşık 300 milyon TL’ye ulaştığını kaydetti. Akıllı telefonların son yıllarda tüketicilerin hayatını dramatik bir şekilde değiştirmeye başladığına işaret eden Hakan Göl, Türkiye nüfusunun yüzde 15’inin akıllı telefon kullandığını ve bu tüketicilerin yüzde 22’sinin de telefonlarını alışveriş öncesinde veya sırasında destek amaçlı kullandığını vurguladı. Bu etkinin daha da artması bekleniyor.