16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Trafiği akaryakıt zamları bitirecek
Haberler

Trafiği akaryakıt zamları bitirecek!

Gizem Yıldız
19 Temmuz 2022
3 dk okuma

Ipsos Anti Kriz Monitörü bu kez akaryakıta gelen zamlar sonrasında değişen araç kullanım alışkanlıklarını inceledi. Genel olarak araç kullanım oranlarının işe gidiş geliş gibi sabit durumlarda bile azaldığını ortaya koyan araştırma, araç sahipleri tarafından geliştirilen tasarruf yöntemlerini de gözler önüne seriyor.

Her 10 araç sahibinden 9’u aracını daha az kullanıyor

Trafiği akaryakıt zamları bitirecek!

Akaryakıta gelen zamlarla birlikte araç sahiplerinin araçlarını daha az kullanma eğiliminde olduğu izleniyor. Bugün araç sahiplerinin yüzde 91’i araçlarını daha az kullandığını belirtirken, kullanım sıklığının değişmediğini kaydedenlerin oranı yüzde 8.

Gerekmedikçe araçlar garajlardan çıkmıyor

Trafiği akaryakıt zamları bitirecek!

Araç sahiplerinin yüzde 87’si daha önce istediği zaman aracını kullandığını ancak şimdi gerekli olmadıkça kullanmamaya çalıştığını belirtiyor. Hafta sonu gezilerinde artık araçlarını kullanmadığını söyleyenlerin oranı yüzde 76, alışverişe giderken araç kullanmayanların oranı ise yüzde 69.

Çalışanlar işe giderken artık toplu taşıma kullanıyor

Trafiği akaryakıt zamları bitirecek!

Araç sahibi olan çalışanların yüzde 71’inin kendi araçlarıyla işe gitmektense toplu taşımayı tercih etmeye başladığı kaydediliyor. Araçla işe gitmeye devam edenlerde ise yakın çevrede oturan arkadaşlarla birlikte gitmek ve masrafları paylaşmak gibi tedbirler geliştirildiği görülüyor.

Tasarruf alışkanlıkları akaryakıt alımına da yansıyor

Trafiği akaryakıt zamları bitirecek!

Araçları daha az kullanmanın yanı sıra akaryakıt alımında da daha dikkatli davranıldığı dikkat çekiyor. Her 100 araç sahibinden 9’u eskisine göre daha az miktarda benzin alıyor. Yüzde 51’lik bir kitle daha önce deposunu tam doldururken bugün gerektiği kadar alıyor, yüzde 39’luk bir kitle ise hiçbir zaman deposunu tam doldurmadığını ama şimdi eskisine göre daha az akaryakıt alıyor.

Her 10 kişiden 3’ü aracını satıp bir daha almama niyetinde

Trafiği akaryakıt zamları bitirecek!

Araç sahiplerinin yüzde 60’ı aracını satmayı düşünmezken, yüzde 12’si aracını satıp yerine yenisini almayı istiyor. Diğer taraftan araç sahiplerinin yüzde 28’i araçlarını satıp yerine de yenisini almamayı düşünüyor.

Önümüzdeki dönemde ikinci el otomobil piyasasında önemli bir hareketlilik yaşanabilir

Trafiği akaryakıt zamları bitirecek!
Sidar Gedik, Ipsos Türkiye CEO’su
  • “Ulaştırma harcama grubu için TÜİK tarafından açıklanan 12 aylık enflasyon yüzde123.4. Ve bu harcama kategorisi enflasyonun en doludizgin ilerlediği kategori. Hiç kuşkusuz bunun altında yatan önemli nedenlerden biri akaryakıt fiyatlarındaki artış. Bu arada, akaryakıt fiyatlarındaki artışın nakliye maliyetlerini de yükselterek diğer kategorileri de olumsuz etkilediğini söylemek gerekli. Ancak elbette ulaştırma harcamaları doğrudan etkileniyor. Bu durumun araç sahiplerine nasıl yansıdığına bakmaya çalıştık.
  • Artan akaryakıt fiyatları nedeni ile araç sahiplerinin yarısı eskiden yakıt alırken depolarını tamamen doldurduklarını ancak artık bundan vazgeçtiklerini belirtiyorlar. Karşılaşılan yeni fiyat seviyesi her on araç sahibinden dokuzunun aracını daha az kullanmasına yol açmış. Özellikle elzem olmayan nedenlerle araç kullanımı düşmüş, mesela her dört araç sahibinden üçü artık ailecek araba gezintilerinden vazgeçtiklerini belirtiyor, yine her on araç sahibinden yedisi artık alışverişe araba ile gitmediğini ifade ediyor. On araç sahibinden dokuzu, aracını eskiden her istediğinde kullandığını ancak artık gerekli olmadıkça kullanmadığını belirtiyor. İşe gitmek gibi elzem bir nedenle araç kullananların sayısında dahi azalma var.
  • Her on araç sahibinden yedisi eskiden işe araçla giderken artık bundan vazgeçtiğini belirtiyor. Bu duruma bir çare olarak yakın oturan iş arkadaşlarının araçlarını işe gidiş geliş için ortak kullanmaya başladıklarını görüyoruz. Araç sahiplerinin yarısından fazlası bu yönteme başvurarak yakıt masrafını paylaştıklarını ifade ediyorlar. Araç kullanım şeklindeki bu değişimler, önümüzdeki dönemde ikinci el otomobil piyasasında önemli bir hareketlilik yaratabilir, çünkü her on araç sahibinden üçü aracını yerine yenisini almamak üzere satmayı düşündüğünü belirtiyor. Ukrayna-Rusya savaşının da körüklediği küresel petrol fiyatları problemini de değerlendirdiğimizde ulaştırma maliyetleri açısından zor günlerin devam edeceğini tahmin edebiliriz.”

Araştırmanın künyesi:

Ipsos Anti Kriz Monitörü bulgularından derlenen bu dosya içeriğinin ait olduğu araştırma; 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile online anket yöntemi (CAWI) üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın istatistiki hata payı, 95 güven aralığında ± 3.5’tir. Veriler, ADNKS 2019 verilerine (yaş, cinsiyet, eğitim ve İBBS1 12 bölge) göre ağırlıklandırılmıştır.

Şimdi satın aldın, ya sonra ödeyemezsen?

akaryakıt zamları featured ipsos
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'da kısa liste heyecanı sürüyor!
Haberler
Cannes Lions’da kısa liste heyecanı sürüyor!
İrem Alimoğlu
5 saat önce
3G Capital, Skechers'ı satın alıyor
Haberler
3G Capital, Skechers’ı satın alıyor
Nafizcan Önder
6 Mayıs 2025
Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Haberler
Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Nafizcan Önder
5 gün önce
Sanatın dönüştürücü gücü, C Level Club sahnesindeydi
Haberler
Sanatın dönüştürücü gücü, C Level Club sahnesindeydi
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.