30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemi pazarlamacıları "uykudan uyandırdı!"
Haberler

Pandemi pazarlamacıları “uykudan uyandırdı!”

Gizem Yıldız
4 Aralık 2020
1 dk okuma

Koronavirüs salgını ve ekonomik kriz hem markaları hem de ajansları öne çıkabilmek için yaratıcı kampanya ve iş modelleri geliştirmeye zorluyor. Yaşanan krizler dönüşümün itici gücü olurken rekabet hiç olmadığı kadar arttı. Havas Media Group İngiltere ve İrlanda CEO’su Patrick Affleck, markaları sadece toplum üzerindeki olumlu etkilerini değil “neden var olduklarını” araştırmaya çağırıyor. Ajansların da yapılarını müşterileri etrafında düzenlemesi gerektiğini belirten Affleck, “yeni strateji bankası” fikrinden bahsediyor.

The Drum’a konuşan ve pandeminin pazarlamacıları uzun süren bir uykudan uyandırdığını söyleyen Havas Media Group İngiltere ve İrlanda CEO’su Patrick Affleck, endüstrinin birbirine bağlı dört krizle karşı karşıya olduğunu belirtiyor. Affleck bu krizleri şöyle açıklıyor, “Yaşanan büyük eşitsizlik krizini görünür hale getiren Covid-19 sağlık krizi sonuç olarak ekonomik krizi ortaya çıkardı ve bir de aslında her şeye neden olduğunu iddia edebileceğiniz bir iklim krizi var.” Bu tür koşulların müşterilerin varoluşsal olarak düşünmesine neden olduğunu belirten Affleck, markaları sadece toplum üzerindeki olumlu etkilerini değil “neden var olduklarını” araştırmaya çağırıyor.

Affleck, GiffGaff’ın yaptığı işin değerini ifade eden “Tüketim karşıtı” çağrısına işaret ediyor  ve döngüsel ekonominin, bunu doğru yapanlar için uygun bir büyüme ortamı oluşturduğunu belirtiyor.

“Ajansların büyük değişikliklere ihtiyacı var”

Affleck’e göre çözüm ileriye bakmak, panikten kaçınmak ve medya merkezli işletmeleri daha akıllı yatırımlar yapmaya teşvik etmek…

“Ajansların yapılarını müşterileri etrafında organize etmeleri gerekiyor. İşletim modellerinin de büyük bir değişikliğe ihtiyacı var” diyen Affleck bu yaklaşımı “Stratejik görev güçleri” olarak adlandırıyor. Müşterilerle bir “strateji bankası” fikri üzerine konuştuğunu açıklayan Affleck, “Esasen müşterilerin ihtiyaç duyduğu herhangi bir stratejik zihne saatleri karşılığında ödeme yaptığı bir yöntem bu” diyor. Affleck, bu projesini müşterilerin ihtiyaçlarındaki değişime karşı esnek olabilmenin güzel bir yolu olarak değerlendiriyor.

ajanslar GiffGaff Havas Media Group kriz Markalar yatırım
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Avrupa'nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Haberler
Avrupa’nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Nafizcan Önder
26 Mayıs 2025
Ve sonunda beklenen oldu: ChatGPT artık marka tavsiye edecek!
Haberler
Ve sonunda beklenen oldu: ChatGPT artık marka tavsiye edecek!
İrem Alimoğlu
29 Nisan 2025
"İnsansız" sürdürülebilirlik oksimoronu
Haberler
“İnsansız” sürdürülebilirlik oksimoronu
Nafizcan Önder
20 Nisan 2025
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
Haberler
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.