Temmuz ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Çocuk sahibi olmaya hazır mısınız?

United Colors of Benetton, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu (UNFPA) ile birlikte bir küresel aile planlaması kampanyası oluşturdu. Kadınların özgür iradesiyle çocuk sahibi olmaya karar vermesi gerektiğini vurgulayan “Power Her Choices”, nüfus planlaması bilincini artırmayı ve bu konuda yeni ortaklar kazanmayı hedefliyor. Benetton Group İletişim ve Araştırma Merkezi Fabrica tarafından hazırlanan kampanya görselleri, UNFPA çalışmalarının genç kadınlarda yarattığı farkındalığı betimliyor. Kampanyanın ruhunu yansıtan aydınlatılmış GIF görsellerinde, ışıkların bir kısmı sönükken görünen “hamileyim” yazısı, tüm ışıklar yandığında “hamile olmaya hazır değilim” ifadesine dönüşüyor.

Kadının seçimlerine güç ver

Tarihe tanıklık eden torunlar

DNA üzerinden soy ağacı çıkaran Ancestry, ABD Bağımsızlık Günü için dikkat çekici bir kampanya hazırladı. Reklam filminde ABD Bağımsızlık Bildirgesi’nin imzalandığı Washington’daki Kongre’de toplanan farklı ırktan onlarca insan hep bir ağızdan bildirgeyi okuyor. İzleyiciler kültürel çeşitliliğe dikkat çekecek bir protesto beklerken, “Bu odadaki herkes Bağımsızlık Bildirgesi’ni imzalayanlardan birinin torunu” şeklindeki çarpıcı yazıyla karşılaşıyor. Mutfağında Droga5 New York ve Prettybird’ün bulunduğu “Declaration Descendants” adlı çalışma Temmuz ayının en beğenilen reklam kampanyalarından biri oldu.

Siparişler geliyor, kapıyı tut!

Reklam yüzü olan Game of Thrones karakterlerine bir yenisi daha eklendi. Fenomen dizide Hodor rolüyle efsaneleşen Kristian Nairn, restoran zinciri KFC’nin yeni reklam kampanyasında karşımıza çıkıyor. Filmde kasiyer rolündeki Kuzey İrlandalı oyuncu, restorana doluşan onlarca müşterinin kızarmış tavuk isteklerinden bunalıyor. BBH London imzalı reklam filmi sosyal medyada büyük ilgi gördü. Game of Thrones parodisi olan reklam kampanyası KFC İngiltere’nin Facebook sayfasında yayınlandığından beri 3,4 milyon izlenmeye ulaştı.

Bebek Hamster ortalığı karıştırdı

Otomotiv markası KIA yeni küçük araba modeli Turbo Soul için eğlenceli bir reklam filmi yayınladı. Başrolde bebek bir hamsterın olduğu reklam filmi bir hastanede geçiyor. Altında bezle koşuşturan yeni doğmuş hamster, hastanenin altını üstüne getiriyor. Doktorların ve hemşirelerin takip ettiği hamster çatıdan atlayıp kendisini KIA’nın üstü açık arabasına bırakıyor. CGI kullanılarak oluşturulan yarı animasyon reklam filmi Amerikalı reklam ajansı David&Goliath imzalı.

https://www.youtube.com/watch?v=XqDb_5hs0v8

Sünger Bob Amazon Nehri’ni Koruyor

Çevre örgütü Greenpeace, petrol devlerinin Amazon havzasında keşif sondajına başlamasına izin verilmesinin ortaya çıkaracağı riskleri anlatmak için ünlü çizgi dizi Sünger Bob karakterlerini görevlendirdi. BP ve Total gibi firmalara Amazon’da sondaj izninin birkaç hafta sonra karara bağlanacağını hatırlatan Greenpeace, yayınladığı kampanyada su altında yaşayan canlılar için bunun bir çevre felaketine yol açabileceğini vurguluyor.

Bepanthol ile bebeklere her yer tuvalet

BAYER’in bebek bakım markası Bepanthol Baby, annelerin umumi tuvaletlerde yaşadığı temiz alan bulma sorununu ortadan kaldırmak için bir açıkhava kampanyası başlattı. Bez değiştirmek için çocukların altına serilmek üzere hijyenik bir havlu üreten Bepanthol Baby, bunları Brezilya’nın São Paulo kentindeki stratejik noktalara yerleştirdi. “Pooster” adı verilen dispanserler anti-alerjik kağıt ve mürekkepten oluşuyor. “Pooster”ler ayrıca bebekler üste konulduğunda onları bebek kahraman, arı ya da melek gibi gösteren Instagram’a uygun illüstrasyonlar barındırıyor. Kampanya JWT imzası taşıyor.

Dünyanın en büyük kutusu açıldı

Üç yaşında bir “kamyon meraklısı” içinde tam boyutlu bir Volvo kamyonun olduğu dünyanın en büyük oyuncak kutusunu açarak dünya rekoru kırdı. Volvo North America’nın yeni modeli Volvo VNL’nin tanıtımı için yapılan organizasyonda “açılan en büyük kutu” dalında Guiness Rekorlar Kitabı’na girildi. Kampanya için çekilen reklam filminde “kamyon meraklısı” Joel Jovine, 24 metre uzunluğundaki kamyonun kutusunu açtı. Guinness World Records yönetmelikleri, kutunun tamamen karton ve selofan gibi standart kutu malzemelerinden yapılmasını gerektiriyor. Ayrıca kutunun araç kullanmadan manuel olarak açılması ve içindekinin kutuya zarar verilmeden çıkarılması gerekiyor. Ancak reklam filminde her şey yolunda gidiyor ve Joel kamyonuna kavuşuyor.

Sıradaki parçayı Coca-Cola size ithaf ediyor

Daha önce kişiye özel kola kutusuyla pazarlama stratejisinde yeni bir trend başlatan Coca-Cola, şimdi de kişiye özel farklı jingle’lar üretti. Şimdilik bin adet üretilen isime özel jingle’lar “Share a Coke” temasıyla oluşturuldu. Şarkıları dinleyebilmek için kampanyaya özel olarak oluşturulmuş internet sitesine girip isminizi yazmanız yeterli. Şimdilik Türkçe isim olmasa da karşınıza “isminizi bulamadık, özür dileriz, yine de sizin için bir şarkımız mevcut” yazısı çıkıyor. Program 2011 yılında Avustralya’da başlayan “Share-a-Coke” kampanyasının son girişimi. Kampanya Fitzco//McCann tarafından hayata geçirildi.

Netflix’in ara formu

Netflix İngiltere, mobil veri harcamadan dizi-film izleme sağlayan “Go Binge” adlı uygulamasını tanıtmak için “tembel hayvan” kullandı. İngiliz GSM operatörü Three’nin hayata geçirdiği yeni uygulama sayesinde wi-fi yokken bedavaya Netflix kullanılabiliyor. Aynı adlı reklam kampanyası yarı yunus yarı “tembel hayvan” şeklinde bir ara form barındırıyor ve “hareket halindeyken tembellik yapın, bir sonraki bölümü de izleyin” diyor. Görsel olarak çarpıcı CGI filminde, yunus/tembel hayvanı sonsuz bir manzara karşısında dalarken, dalış yaparken ve takla atarken izliyoruz. Netflix UK için hazırlanan film Wieden + Kennedy London imzası taşıyor.

Savaşı görenlere yoga dersleri

Online bir Yoga sitesi savaş sonrası stres bozukluğu yaşayanları tedavi edebilmek için “Inner Peace” adında bir kampanya yarattı. Mülteci kamplarında sıklıkla meydana gelen depresyonla başa çıkmak için çevrimiçi yoga sitesi Yogobe Lund Üniversitesi’nden bir psikiyatri profesörüyle beraber çalıştı. Kampanya kapsamında her beş Suriyeli mülteciden birinin yaşadığı PTSD semptomlarını ve depresyonu azaltmak amacıyla yoga dersleri veriliyor. Kampanyanın tanıtımı İsveçli ajans Milk tarafından hazırlandı.

 

İLGİLİ HABERLER