10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Acun Ilıcalı eskisi kadar izleniyor mu?

Marketing Türkiye
29 Ekim 2012
2 dk okuma

16 yıl dile kolay! Ancak olur, olmaz derken Acun Ilıcalı ardında pek çok soruyla ve dedikodular arasında Show TV’den Star’a geçiverdi. Ilıcalı’nın iyi bir huyu var. Kim ne derse desin o bildiğini yapıyor ve yaparken de pek konuşmuyor. O konuşmayınca önce yükselen sesler bir süre sonra kesiliyor. Star’ın rayting rakamlarına bakınca haftanın 4 gününde en çok izlenen kanal olduğunu görüyoruz. 3 gününde Acun Ilıcalı’nın programları var. Raytingler öyle diyor ama kulislerde Acun Medya işlerine ilginin azaldığı da konuşuluyor. Xsights Araştırma, Marketing Türkiye için Türkiye’nin konuşan panelinden Yetenek Sizsiniz, O Ses Türkiye ve Survivor ile ilgili nabız tutunca bakın sonuçlar nasıl çıktı?
“Var mısın Yok musun neden hâlâ akılda?
Ilıcalı programı yapmıyor ama araştırmada üst sıralarda çıkınca üstünde biraz düşünelim. Neden sorusunun cevabı aslında çok basit. “Var mısın Yok musun?”da hikayesi olan insanlar yarışıyordu. Yarışmanın formatı gereği aynı yarışmacılar baştan sona ekranda kaldıklarından izleyenler hem onların hikayelerini biliyor hem de kendilerini onlardan birinin yerine koyuyordu. Böylelikle program yarışma olmaktan çıkıp insanların günlük sorunlarını bile paylaştığı samimi bir ortama dönüşüyordu. İşin psikolojik ve sosyolojik bilimsel yanı bir kenara format, bireyin özel bir yeteneği olmasa da sadece birey olmaktan ötürü kendini ifade edebildiği bir şekle dönüşüyordu. Yeniçağın sosyal medyasındaki gibi herkes kendi mecrasını, izleyenini oluşturabiliyor, bizzat kendisi “mecra” olabiliyordu. İşte, “Var mısın Yok musun”daki bütün mesele insanidir ve insani bir ihtiyacı karşılar. Bu da yabana atılmayacak bir içgörüdür. Acun Ilıcalı topyekün Star’a geçtikten sonra başarısı devam ediyor mu, programlarda bir farklılık var mı? İki sorunun cevapları aşağı yukarı yüzdelikli olarak şöyle:
Fikri olmayan 29,
Hayır ettirmiyor 15,
Evet başarılı 56
Acun Medya’nın en çok hangi programını beğeniyorsunuz?
Acun Ilıcalı’ya ilgisi bir yüzde 30’luk kitleyi bir yana bırakırsak sırasıyla
Yetenek Sizsiniz
Var mısın Yok musun?
O Ses Türkiye  
Survivor.
Bu arada bir de satır arası verelim. Halkımız Survivor’un Ünlüler – Gönüllüler versiyonundan pek hoşlanmıyor.
Araştırmada daha pek çok ayrıntı varsa de ben tamamına bakan birisi olarak Acun Medya programlarının izlendiğini söyleyebilirim. Ancak Acun Medya’nın tüm işlerine ilgisiz kemikleşmiş yüzde 30’u doğru okumak lazım. Nereden bakarsan bak sosyoekonomik sınıflandırmanın profil olarak kayda değer bu kitlesi izleyici kitlesinin üçte biri. Araştırmaya ilişkin kişisel yorumuma gelince; satır aralarındaki ayrıntılara karından konuşmalar da katılınca programların izlenme hızının yavaşladığını söylemek mümkün. Eh bunca yıldan sonra bu da normal. Eğer Acun Ilıcalı toplumun onaylamadığı kişisel bir hata yapmazsa Acun Medya’nın işleri daha uzun yıllar gider.

Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 
 

1 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
2 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
3 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
4 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
5 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
Güncel Haberler
Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Haberler
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
Haberler
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
İrem Alimoğlu
21 Ekim 2025
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Haberler
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Advertorial
23 Ekim 2025
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Haberler
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Sena Tufan
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.