15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Açıkhavada en yoğun saatler: “Prime Time”

Marketing Türkiye
18 Nisan 2014
1 dk okuma

Geçtiğimiz yılın Ocak ayında Ströer Kentvizyon ve bağımsız araştırma şirketi GfK Türkiye işbirliği ile başlayan Impacto Açıkhava Etki Araştırması sonuçlandı. İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da 15-50 yaş arası 6 bin 418 kişiyle yapılan araştırmada, kentsel hareketliliğin en yoğun olduğu saatlerin 18.00 ila 20.00 arası olduğu belirlendi.

41 farklı reklam kampanyasının test edildiği Impacto’ya göre haftada ortalama 6 gün dışarı çıkılıyor ve ankete katılanların yüzde 62’si ise her gün dışarıda bulunuyor. Görüşülen kişiler günde ortalama 1 saat 57 dakika dışarıda vakit geçirirken, yapılan segmentasyon analizi sonucu yoğun mobil kişiler olarak adlandırılan grupta bu süre 4 saat 10 dakikaya çıkıyor.

Gün içindeki diğer saat dilimlerine bakıldığında erkeklerin sabah 06:00-09:00 arasında, kadınların ise 14:00-18:00 saatleri arasında daha yoğun olarak açıkhavada olduğu görülüyor.

Impacto sonuçlarına göre kişilerin yüzde 84’ü toplu taşıma veya servis, yüzde 29’u özel araç veya taksi kullanırken yüzde 40’ı ise bir yerden bir yere giderken yürümeyi tercih ediyor. Dört büyük ilde istenilen yere gidilirken farklı tercihlerin bir arada kullanılması sebebiyle, yani duplikasyon içerdiği için, toplam ulaşım kullanımı yüzde 100’ü geçiyor. Bir kişi toplu taşımadan inip yürümekveya taksiye binmek, biraz yürüyüp belli bir noktadan taksiye binmek ya da aracını parkedip yürümek gibi çeşitli varyasyonlar ile gideceği yere ulaşabiliyor.

Tercih edilen ulaşım araçlarında geçirilen sürelere bakıldığında her ulaşım aracında veya yaya olarak en az 1 saatin geçirildiği görülüyor. En uzun süre ortalama 1 saat 25 dakika ile özel araç veya takside geçiriliyor. Toplu taşıma veya serviste bulunma oranı ortalama 1 saat 17 dakika olurken, günde ortalama 1 saat 7 dakika ise yürünüyor.

Ulaşım aracı kullanımında mevsimsel farklılığa bakıldığında ortalama yüzde 29 olan özel araç kullanımı kış aylarında yürümek istememenin ve kalabalık toplu taşıma araçlarını kullanmak istememenin etkisi ile yüzde 39’a kadar yükseldiği görülüyor.

 

1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Haberler
E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde...
Haberler
Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde…
Nafizcan Önder
4 Nisan 2025
Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Haberler
Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Haberler
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.