ABD baskısı sonuç veriyor: TikTok’ta ilk istifa masada! | Son 24 saatin gündemi
Volkswagen otonom sürüşe abonelik getirmeyi planlıyor
Otomobil üreticileri her geçen gün yeni otonom sürüş teknolojileri geliştirerek sürücülere kolaylık sağlamaya çalışıyor. Volkswagen ise, bu doğrultuda bir nevi abonelik sistemi hayata geçirmeyi planlıyor. Bu sistemle sürücünün abone olduğu kilometre boyunca araç otonom devam edecek.
Volkswagen’in yazılımları geliştiren Cariad şirketinin CEO’su Dirk Hilgenberg, Bloomberg’e yaptığı açıklamalarda bu fikrin otonom sürüş gibi teknolojilere uygulanabileceğini belirtiyor. Hilgenberg’e göre zaten yeni bir iş modeli kullanılmaya başlanmış durumda ve bu yaklaşımı destekliyor. Buna göre ileride örneğin 100 kilometre boyunca araç otonom olarak devam etsin istiyorsanız bunu abonelik sistemiyle gerçekleştirebileceksiniz. Volkswagen henüz Level 4 otonom sürüş teknolojisini otomobillerinde sunmuyor olsa da Hilgenberg’e göre abonelik sistemi sürücülere canları istediği zaman otonom sürüşe geçme şansı verecek. Böylece sürücüler otonom sürüş esnasında dinlenebilecek ya da uyuyabilecek.
ABD baskısı sonuç veriyor: TikTok’ta ilk istifa masada!
TikTok, son dönemde veri ihlali suçlamalarıyla çalkalanıyor. ABD tarafından oluşturulan baskıda ilk yara alan TikTok güvenlik şefi Roland Cloutier oldu.
TikTok ana şirketi ByteDance, kendilerine yönlendirilen ABD vatandaşlarının verilerini ülke dışına çıkarma suçlamalarını üstü kapalı da olsa kabul etmişti. Şirket, harekete geçti ve bazı radikal kararlar almaya başladı. Bu kararlardan ilk etkilenen de TikTok güvenlik şefi oldu. Şirket içinden sızan bilgilere göre bu istifaların devamı gelecek.
Öte yandan ABD’nin TikTok saldırıları artarak devam ediyor. Geçtiğimiz haftalarda Amerika’daki Federal İletişim Kurulu’dan (FCC), Apple ve Google’a önemli bir talep iletildi. FCC yetkilisi Brendan Carr, bu şirketlere iki sayfalık bir açık mektupla App Store ve Google Play’den TikTok’u kaldırmalarını istemişti.
Google’dan içerik oluşturucuları ve yayıncılar için müjde
Google Analitics yeni sürümü G4 için yeni bir güncelleme getirdi. Bu güncellemeyle hem içerik oluşturucuların hem de yayıncıların hayatına girmeye başlayan Search Console Insights ile Google, en iyi performans gösteren içeriklerinizi, içeriklerinizin nasıl keşfedildiğini, kullanıcılar size gelmeden önce Google’da ne aradıklarını, kullanıcıları sizin web sitenize yönlendiren makalelerin hangileri olduğu gibi pek çok detayı aydınlatacak.
Şimdi satın aldın, ya sonra ödeyemezsen?
Çevrimiçi alışverişte “şimdi al, sonra öde” seçeneği çoğu zaman cazip gelebiliyor. Ancak işin ucunda kontrolü kaybedip olmayan parayı harcamaya başlamak olabilir… Çünkü bu seçenek, insanların bir ürünü gerçekte olduğundan daha ucuz olarak algılamasını ve harcamalarının kontrolünü kaybetmesini sağlama potansiyeline sahip. Hal böyle olunca borç batağına saplanmamak için bütçemizin farkında olmak ve harcamalarınızı kontrol altında tutmak gerekiyor…
“Şimdi satın al, sonra öde ” olarak adlandırılan, toplam ücreti parçalar halinde ödemeye yönelik bu seçenek, 2014 yılında kurulan ve Avustralya merkezli bir finans teknolojisi şirketi olan Afterpay sayesinde popüler hale geldi. Square’in 2020’de 29 milyar dolara satın aldığı Afterpay’in ardından zamanla Affirm, Klarna ve Fingerhut gibi alternatifler ortaya çıktı. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Yazın en neşeli sorusu: Dondurmanızı külahta mı kâsede mi alırsınız?
Her ne kadar dört mevsim tüketilebilen bir lezzet olsa da yazın sıcağında dondurmayı daha çok aradığımız aşikar. Peki dondurma tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Ne sıklıkta dondurma satın alıyoruz? Külahta mı kasede mi yemeyi tercih ediyoruz? Favori lezzetlerimiz hangileri? İşte tüm bu soruların yanıtları International Dairy Foods Association tarafından gerçekleştirilen araştırmada gizli…
International Dairy Foods Association (IDFA) tarafından ABD’de 1000 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, dondurma tüketim alışkanlıklarına ışık tutuyor.
Verilere göre, tüketiciler gofret külahları şeker külahlarından daha çok seviyor, ancak yüzde 37’lik bir kitle dondurmasını kaseden yemeyi tercih ettiğini belirtiyor. Dondurma sosları söz konusu olduğunda ilk sırayı elbette çikolata alıyor.
İnovasyonu lezzetli karşılayan bir kategori olsa da dondurmalarda klasikleşmiş favoriler var. Zira en çok tercih edilen meyveler sorulduğunda çilek (yüzde 48) ve muz (yüzde 36) liste başına yerleşiyor.
Yüzde 73’lük bir kitle haftada en az bir kez dondurma tüketiyor, her 3 tüketiciden 2’si ise akşamları dondurma tüketmeyi tercih ediyor. Yüzde 84’lük bir kitle dondurmayı marketten alıp evde tüketiyor. Araştırmayla ilgili diğer detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | SONUNA KADAR ERDOĞAN |
2 | Bekçi |
3 | #GSBKitapKart |
4 | Latif |
5 | Mesut Özil |
6 | Brent |
7 | Cenk Ergün |
8 | Işın Karaca |
9 | #SağlıktaTerör |
10 | Kiracı |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Plea |
2 | Beşiktaş Viktoria plzeň |
3 | Galatasaray, Mol Vidi |
4 | Joao Pedro |
5 | PUBG Mobile |
6 | Nazmi Arıkan |
7 | Güler Sabancı |
8 | Michy Batshuayi |
9 | Datça yangın |
10 | GALATASARAY MAÇI |