A.L.F.A. Awards Yılın “Customer Brand”lerini seçti
“Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın yarıştığı A.L.F.A. Awards’ta kazananlar 24 Mayıs Perşembe günü, Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’nun hemen ardından bomontiada’da gerçekleştirilen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu. Bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen, Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen A.L.F.A Awards’ta 37 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” seçilerek ödüllendirildi.
2015 yılından beri “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın ödüllendirildiği A.L.F.A. Awards’un dördüncüsü bu yıl 24 Mayıs Perşembe günü bomontiada’da gerçekleşti. Müşteri deneyimi yönetimindeki başarılarıyla, müşterisiyle sağlıklı ve sürdürülebilir bir ilişki kuran markaların onurlandığı A.L.F.A Awards bu yıl kategori sayısı 37’ye çıkartıldı. Törende bankacılıktan beyaz eşyaya, dijital yayın platformlarından e-ticaret sitelerine, fast food’dan giyim sektörüne kadar müşteri deneyimini en iyi yaşatan markalar ödüllendirildi.
A.L.F.A. AWARDS 2017
A.L.F.A. Awards 2017’nin kazananları:
Akaryakıt: Opet
Atıştırmalık: Eti
Ayakkabı/Çanta/Deri Giyim: Bambi
Beyaz Eşya: Arçelik
Bireysel Emeklilik Sistemleri: Anadolu Hayat Emeklilik
Dijital Yayın Platformları: Digiturk
E-Ticaret Siteleri: hepsiburada.com
Elektromarket: Teknosa
Fast Food: Mc Donald’s
Gazlı İçecek: Coca-Cola
Gazsız İçecek: Cappy
Giyim: LC Waikiki
Güvenlik Sistemleri: Kale Güvenlik
İklimlendirme: Beko
CAFE: MADO
Kargo: Aras Kargo
Katılım Bankacılığı: Ziraat Katılım Bankası
Kozmetik : Avon
Kredi Kartı: Garanti Bonus Card
Kuruyemiş: Tadım
Küçük Ev Aletleri: Arçelik
Mücevherat: Atasay
Özel Eğitim Kurumları: Koç Üniversitesi
Restoran: Bay Döner
Sadakat Kartları: Migros Money Club
Sigorta Şirketleri: Allianz Türkiye
Telefon Operatörü: Turkcell
Ticari Otomotiv: Volkswagen
Turizm ve Seyahat: ETS Tur
Zincir Marketler: Migros
Binek Otomotiv: BMW
MOTOSİKLET: BMW MOTORRAD
Bankacılık: Garanti Bankası
Kişisel Bakım/Kozmetik Mağazası: Watsons
Süt ve Süt Ürünleri: Sütaş
Bebek Bakım Ürünleri: Prima
Gıda: Sütaş
A.L.F.A. Awards’ın Metodolojisi
- L.F.A. Awards bu sene AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle ölçüldü. Bilindiği üzere A.L.F.A. Awards’ın jürisi tüketiciler. Araştırma kapsamında Türkiye’de ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen; İstanbul, Bursa, Balıkesir, İzmir, Ankara, Kayseri, Adana, Gaziantep, Malatya, Samsun, Trabzon, Erzurum illerindeki bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi.
- 37 kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi müşteride markanın ilk izlenimini oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendirildi.