2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
65 yaş üstünü dijitalleştirme seferberliği başladı!
Haberler

65 yaş üstünü dijitalleştirme seferberliği başladı!

Marketing Türkiye
17 Şubat 2022
2 dk okuma

Deloitte’un 2020 ilk yarıyılı Medya Yatırım Raporu verilerine göre, mobil kullanımının pandemi sürecinin beraberinde getirdiği hızla yüzde 90’a ulaşması ile birlikte, bilgisayar, tablet ve mobil cihazlar bilgiye erişim alanında öncelikli mecraları haline geldi. Bu sebeple dijital ve finansal okuryazarlık işletme, kurum, kuruluş ve bankaların fiziki aksiyonlarını dijital platformlara taşıması ile büyük önem kazandı. Ancak öte yandan Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye’de Internet kullanımı yüzde 79 olmasına karşın bu oranın yalnızca yüzde 27.1’ini yaşlılar kapsıyor. Bu noktadan referansla Dijital Pazarlama İletişimi Platformu (DPİP), Dijital Okuryazar Türkiye(DOT) Projesi ile Türkiye çapında 65 yaş ve üstünü dijitalleştirme seferberliği başlattı…

Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA) tarafından oluşturulan Dijital Pazarlama İletişimi Platformu (DPİP), Dijital Okuryazar Türkiye(DOT) Projesi ile Türkiye çapında 65 yaş ve üstüne ücretsiz dijital ve finansal okuryazarlık eğitim verecek.

2021 yılında MMA tarafından İstanbul’da Yeditepe Üniversitesi iş birliği ile pilot olarak başlatılan proje, 2022 yılından itibaren DPİP tarafından geliştirilerek Türkiye geneline yayılacak. Proje kapsamında Akbank, Garanti BBVA, Yapı Kredi, Türkiye İş Bankası, Meta ve Google’ın katkıları ile oluşturulan web sitesi kanalı ile verilen online eğitimlerin yanı sıra fiziksel ortamda da eğitimler verilmeye devam edilecek.

Gönüllü eğitmenler sertifikalarını aldılar

Yeditepe Üniversitesi E-Ticaret ve Yönetimi Bölüm Başkanı Altan Kar, PDR Uzmanı Psikoterapist Refika Yazgan, Siber Güvenlik Uzmanı Osman Demircan, MMA Türkiye İş Geliştirme Direktörü Elvin Altun Noyan öncülüğünde gönüllü öğrenciler; 65 yaş üzeri dijital okuryazarlık eğitimi almak isteyen bireylere online alışveriş, online bankacılık, birikim, para transferleri, ödemeler, e-devlet erişimleri, siber güvenlik, sosyal medya kullanımı ve dijital terminolojiler gibi alanlarda birebir eğitim verebilecek. 

İllerde eğitim almak isteyenler, eğitim verilen noktalara www.dijitalokuryazartürkiye.com üzerinden ulaşabilecek.

65 yaş üstü vatandaşların hayatlarını kolaylaştırmak için başlattığı dijital okuryazarlık eğitimi ilk mezunlarını verdi

Dijital Okuryazar Türkiye Projesi pilot çalışması kapsamında katılımcılar, 10 hafta boyunca, her cumartesi günü üniversite kampüsünde ve pandemi koşulları nedeniyle bazen de online olarak eğitim aldı. Gerçekleştirilen eğitimle katılımcıların görüntülü konuşma, konum gönderme, online bankacılık, online alışveriş, sosyal platformların kullanımı, e-devlet, e-nabız gibi en çok ihtiyaç duyulan sitelerin kullanımı konusunda becerilerinin geliştirilmesi hedeflendi. 12 Şubat günü düzenlenen törende ilk öğrenciler son derslerini yapıp sertifikalarını Yeditepe Üniversitesi Kurucu ve Onursal Başkanı Bedrettin Dalan’ın elinden aldı. Dalan, törende yaptığı konuşmada ‘Eğitimimize katılanların büyük çoğunluğu kadın. Yine kadınlarımıza bu özgürlüğü veren Gazi Mustafa Kemal Atatürk’tür. Onu minnetle anıyor ve ona teşekkür ediyoruz” dedi.

2022’de hedef fiziksel sınıf uygulamasının sınırlarını genişletmek

Yaşlıların dijital yetkinliğini geliştirmeyi amaçladıklarını dile getiren DOT Yürütme Kurulu Başkanı Gürhan Çam, ‘’Bu eğitimlerle hedefimiz; büyüklerimizin dijitalde verilen hizmetlerde yetkinlik kazanması, e-devlet uygulamalarına girebilmeleri, dijital bankacılığı kullanmaları, online alışveriş yapabilmeleri ve sosyal mecraları kullanabilmeleri. 2021 yılında 2 bin kişiye online ortamda ulaştık. 2022’de Hedefimiz, 2021 yılında İstanbul’da pilot olarak başlayan fiziksel sınıf uygulamasının İzmir ve Ankara’da hayata geçmesi.” dedi.

dijital featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'de bir ilk: Birleşmiş Milletler'den Dilara Koçak'a "Gıda Şampiyonluğu" ödülü
Haberler
Türkiye’de bir ilk: Birleşmiş Milletler’den Dilara Koçak’a “Gıda Şampiyonluğu” ödülü
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Haberler
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Advertorial
29 Eylül 2025
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Haberler
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
Google hizmetlerine saatlerdir erişilemiyor: Google'dan ilk açıklama geldi!
Haberler
Google hizmetlerine saatlerdir erişilemiyor: Google’dan ilk açıklama geldi!
Marketing Türkiye
4 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.