Açıkhava reklamları izleyenleri hipnotize ediyor
Hedef kitleyi ikna etmek için gerçeklikten güç olan reklamlar için yaşamı yansıtmanın pek çok yolu var… Bunlardan biri de şüphesiz kampanyaya gerçek anlamda derinlik katıp, 3 boyutlu (3D) reklamlar ortaya koymak. Son yıllarda panodan uzanıp tüketicinin yaşamına dokunuyormuş hissi veren bu reklamların popülaritesinin giderek arttığına şahit oluyoruz. Deneyimlediğini sahiplenmeye meyilli tüketicinin hafızasına taht kurmak isteyen reklamverenler, şehirlerin en kalabalık köşelerinde yer almayı tercih ediyor.
Aşırı gerçekliğiyle etkileyen reklamların son yıllarda Asya ülkelerinde başlayıp dünyada yayılan yayılmaya başladı. Kore’de Seul’ün Times Meydanı olarak da adlandırılan Gangnam-Gu’daki dev dalgalar, Çin’de başkent Pekin başta olmak üzere, Chongqing, Chengdu ve Guangzhou gibi kentlerde reklamlar binalara döşenen dev ekranlar bunlardan bazıları
Nike ve Balenciaga, Netflix dahil olmak üzere birçok markanın kendilerini bu alanda göstermeye başladı. The Drum, pazarlamacılar için 3D reklamların yükselişle ilgili sözü uzmanlara veriyor:
Gerçekliği yakalamak zaman alabilir
Samuel Guillote, 20Something Art Direktörü:
- Bu, zirvedeki bir sektör ve gelişmeye devam edecek. Bildiğimiz haliyle reklamcılık dünyasının değişeceğine büyük bir inancım var çünkü geleneksel alanlar normal reklam panolarından ve kullanıcı deneyiminden etkileşime geçiyor. Çalışmayı oluşturma süreci uzun olabilir ve gerçekçi görünmesi için ayrıntılara daha fazla özen dikkat gösterilmesini gerekir. Örneğin, Subway’in en son 3D interaktif reklamında sandviçin mümkün olduğunca yenilebilir görünmesini sağlamak çok önemliydi. Hatta tek tek marul parçalarını fotoğraflamak için zaman harcadılar ve farklı ekmek çeşitleriyle denediler.
Doğru alan seçmek önemli
Ash Prentice, Above & Beyond Kıdemli Kreatifi:
- Reklam panosu için doğru alanı seçmek çok önemli. Marka ne olursa olsun, önemli olan etkisidir: En çok insan tarafından nerede görülecek? Diğer taraftan her zaman medya da kendine yer bulacak işler ortaya koymak reklamın ses getirmesi açısından oldukça önemli.
Markalar için eğlenceli bir fırsat
Ethan Jackab Blunt Action’ın yönetici ortağı:
- Sürekli gelişen teknoloji ile birlikte, markalar kampanyaları son derece eğlenceli ve akılda kalıcı bir şekilde hayata geçirme fırsatı yakaladılar. Popülerliklerinin bir yönü sosyal medya. Bu tür reklamlar, amaçlanan açıdan yakalandıklarında süper viral olabilir çünkü standart bir reklamdan çok daha fazla dikkat çekiyor. İnsanlar yaşamları boyunca her yerde reklam panosu reklamları görmeye o kadar alıştı ki, şimdi biraz farklı, biraz da optik bir yanılsama olan bir şey görmek dikkatlerini çekiyor.
Netflix’in kafesten fırlayan reklamı görenlerin yüreğine indirdi…