3 yılda 3 kat büyüdü, şimdi hedef 5 yılda 5 kat büyüme…
Nitelikli ve temiz beslenme bilincinin artmasıyla birlikte son 3 yılda 3 kat büyüme kaydeden Humm Organic, organik atıştırmalık pazarının lider markaları arasına yerleşti. Pazarda yeni bir kategori açan yüzde 100 yerli sermayeli Türk markası Humm Organic’in hedefi, önümüzdeki 5 yılda 5 kat daha büyümek.
Özellikle Covid 19 sonrası sağlıklı beslenmeye olan ilginin artmasıyla, temiz içerikli ürünlere ve organik gıda tüketimine olan ilgi de arttı. Gıda endüstrisi, taleplere yanıt olarak daha sağlıklı ve doğal ürünler üretmeye yöneldi, organik gıda pazarı büyüdü. 2017 yılında, öncelikle çocukların sağlıklı beslenmelerine katkı sağlamak misyonuyla kurulan Humm Organic, nitelikli ve iyi beslenmenin yaygınlaşması adına atılan doğru adımlar sayesinde son 3 yılda 3 kat büyüme kaydederek, organik atıştırmalık pazarının lider markaları arasına yerleşmeyi başardı.
“Yüzde 100 organik lezzetlerimizin tümü vegan“
Hiçbir katkı ve koruyucu madde içermeyen, renklendirici ve ilave şeker bulundurmayan, yüzde 100 organik “temiz içerikli” ürünlerden oluşan Humm Organic, Türkiye’de olmayan bir kategori yaratmayı başardı. 2019-2022 yılları arasında tonajda ve ciroda üç haneli büyüme kaydettiklerini söyleyen Humm Organic Genel Müdürü Şirin Işık; “Bu yılki hedefimiz tonajda yüzde 50’den fazla büyüme. 2024 ve 2025 yıllarında ise tonajda yüzde 100’ün üzerinde bir artış, ciroda ise yaklaşık iki kat büyüme hedefliyoruz. Kurabiye, meyve lokumu, kraker, bar, kek, grissini, atıştırmalık puf ve kahvaltılık gevrek olmak üzere 8 ana grupta 20’ye yakın farklı lezzetle Türkiye’nin en geniş organik atıştırmalık ürün yelpazesine sahibiz. Son olarak beş yeni ürünümüzü lanse ettik. Zeytinli grissini, çilekli yulaf bar, glütensiz kakaolu fındıklı kek, glütensiz muzlu kek ve glütensiz havuçlu tarçınlı kek. Yüzde 100 organik bu lezzetlerin tümü vegan” dedi.
“Hedef yurtdışında da büyümek“
Organik gıda pazarındaki büyümeyle beraber hedeflerini büyüttüklerini söyleyen Humm Organic Genel Müdürü Şirin Işık sözlerine şöyle devam etti: “Sadece çocukların değil aile içindeki tüm bireylerin rahatlıkla tüketebileceği bir marka olarak konumlanıyoruz. Bu durum iletişim ve pazarlama faaliyetlerimize de yansıyor. Satış kanallarımız genişliyor.
Türkiye genelinde yaygın satış ağımızla tüketicilerimizi ürünlerimizle buluşturuyoruz. Hedefimiz bu ağı daha da yaygınlaştırarak, tüm satış kanallarında tonajda çift haneli büyümeyi sağlamak. Önümüzdeki 5 yıl içinde hedefimiz 5 kat büyümek. Bu nedenle 2024’teki iş planımızın başında yurt dışına açılmak var. İlk yıl itibariyle ciromuzun yaklaşık yüzde 10’a yakınının ihracat kaynaklı olacağını öngörüyoruz. Yüzde 100 yerli sermayeli bir Türk markası olarak global pazarlarda da başarılı olacağımıza inanıyoruz.”