
3 milyon kadın şiddetten korunacak
Vodafone Türkiye, geçtiğimiz Mart ayında kadına şiddete karşı kullanıma sunduğu Kırmızı Işık uygulamasını, dünyanın önde gelen kozmetik markalarından Avon ile gerçekleştirdiği işbirliğiyle bir adım ileriye taşıdı. Proje kapsamında uygulamanın yaygınlaştırılması için, Avon’un doğrudan satış kanalında yer alan 300 bin kişilik temsilci gücüyle 3 milyon kadına doğrudan erişilmesi hedefleniyor.
Vodafone-Avon işbirliğini duyurmak amacıyla “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Günü” öncesi düzenlenen basın toplantısında konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, kadına yönelik şiddetin, ağır bir insan hakkı ihlali ve ciddi bir toplumsal sorun olduğuna inandıklarını söyledi. Konuşmasında resmi verilere değinen Süel, “Her üç kadından biri eşinden şiddet görüyor. Kadınların ancak yarısı, şiddet gördüğünü başkasına anlatabiliyor. İçinde bulunduğumuz dijital bağlantı çağında, bu sorunla, yeni enstrümanlar geliştirilerek mücadele edilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu doğrultuda hayata geçirdiğimiz Kırmızı Işık uygulamasıyla temel hedefimiz, kadınlarımızın yardım çağırmasına aracılık etmek” açıklamasını yaptı. Süel şöyle devam etti: “Kırmızı Işık uygulamamızın hedef kitlesi şiddet gören kadınlar olduğu için, uygulamayla ilgili bilgilendirmeyi de doğrudan bu hedef kitleye ulaşabileceğimiz kanallarla yapmayı uygun buluyoruz. Bu bağlamda, Avon ile yaptığımız işbirliği sayesinde, Avon’un 300 bin kişilik temsilci gücüyle 3 milyon kadına doğrudan erişmeyi hedefliyoruz. Avon ile bir adım ileriye taşıdığımız Kırmızı Işık uygulamasının, kadınların şiddete uğramasında caydırıcı ve önleyici etki yapacağına inanıyoruz.”
Avon Türkiye Genel Müdürü Angela Cretu ise uzun yıllardır dünyada kadınları etkileyen en önemli iki sorunla, meme kanseri ve aile içi şiddetle mücadele ettiklerini söyledi. “Aile içi şiddet konusunda kadınların bilinçlenmesi, güçlenmesi ve seslerinin yükseltmesi en büyük önceliklerimizden biri” diyen Cretu, “şiddete karşı kadın kadına destek” temasıyla birçok proje planladıklarını ve Vodafone’un yaratıcı projesine destek olmanın Avon için çok önemli olduğunu ifade etti.
Tek tuşla yardım çağrısı
Vodafone Kırmızı Işık uygulaması, kadınların, şiddete maruz kaldığı anlarda, kolluk kuvvetleri ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyor. Uygulama, tercihe bağlı olarak, şiddet uygulayan kişinin uygulamayı fark etmemesi amacıyla sahte bir fener ekranıyla açılabiliyor ve parmakların yukarı kaydırılmasıyla ana ekrana geçilebiliyor. Ana uygulama ekranında Alo 183 Kadın ve Sosyal Hizmetler, 155 Polis İmdat ve 156 Jandarma İmdat acil numaraları tek tuşla aranabiliyor. Ayrıca, şiddete uğrayan kişi, şiddet anında yardım isteyebileceği 3 kişiyi kaydederek tek tuşla arayabiliyor. “Acil SMS Salla-Uyar” fonksiyonunun açılmasıyla birlikte, uygulama arka planda çalışırken, telefonun sallanmasıyla acil SMS gönderilebiliyor. Harita ekranında, kullanıcıya en yakın Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı birim ve Şiddet Önleme ve İzleme Merkezi gösteriliyor.
7 ayda 7 bin 296 kez indirildi
Kırmızı Işık uygulaması, kullanıma açıldığı Mart ayından bu yana, 7 ayda 7 bin 296 indirilme oranına ulaştı. Kırmızı Işık uygulamasını indirenlerin illere göre dağılımı, İstanbul’da yüzde 37, Ankara’da yüzde 18, İzmir’de yüzde 8, Adana’da yüzde 3 ve Antalya’da yüzde 3 olarak kaydedildi. Salla-Uyar özelliği 3 bin kez aktive edildi. Önümüzdeki bir yılda, uygulamanın, şiddete maruz kalan kadınların en az yarısına kullandırılması hedefleniyor.