17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılın en beğenilen dizileri
Haberler

Yılın en beğenilen dizileri

Marketing Türkiye
7 Şubat 2025
5 dk okuma

Teknoloji değişiyor, mecralar değişiyor, tüketim alışkanlıkları değişiyor, “insan” değişiyor, hâsılı dünya değişiyor… Ancak değişmeyen bir şey var ki o da içimizdeki dizi sevgisi! İster TV olsun ister dijital platformlar, bir bölüm biterken diğer bölümün jeneriği duyuluyor ve dizi aşkı her geçen gün güç kazanıyor. Elbette bu durum pazarlama dünyasındaki trendleri de etkiliyor… Peki, izleyiciler ekranda en çok hangi dizileri görmek istiyor? Dizileri nerelerden takip ediyor, hangilerinden gözlerini alamıyor? Marketing Türkiye adına XSights’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Beğenilen Dizileri” araştırması hem bu soruların yanıtlarına ışık tutuyor hem de izleyicilerin alışkanlıklarına dair kapsamlı içgörüler sunuyor.

Bir yılı daha geride bırakır­ken, Türk televizyonları yine pek çok çarpıcı hikâye ve unutulmaz karakter­le izleyicilerin gündemini belirledi. Bazı diziler, toplumsal olaylarla paralel ilerleyen kurgularıyla izleyicinin hayatına dokunurken; bazıları ise karak­terleriyle izleyicilerin duygularını etkisi altına aldı. Sosyal medyada da sıkça ko­nuşulan bu yapımlar, günlük sohbetlerin vazgeçilmez konusu haline gelirken, pa­zarlama dünyası da bu popülerliği fırsata çevirmeyi bildi. Markalar, hedef kitlelerine daha etkili ulaşmak için dizilerin gücünden yararlandı. Peki, geçtiğimiz yıl hangi dizi­ler öne çıktı? Hangi yapımlar izleyicinin kalbine dokundu, gündemi belirledi? Mar­keting Türkiye adına XSights tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’nin En Beğenilen Dizileri” araştırması, yalnızca en beğenilen yapımları değil, aynı zamanda izleyici davranışlarındaki dikkat çekici eğilimleri de ortaya koyuyor…

Ekranda dramdan vazgeçmiyoruz

Yılın en beğenilen dizileri

Araştırmaya göre katılımcıların takip ettikleri dizilerin kategorisel dağılımında yüzde 47 ile dram öne çıkıyor. Komedi kategorisi yüzde 37 ile ikinci sıradayken, aile yüzde 33 ve polisiye yüzde 29 ile yerini alıyor. Birçok dizi kategorisinde kadın katılımcıların daha yüksek takip oranları görülürken; polisiye ve tarihi dizi kategorilerinde erkek katılımcıların istatistiksel olarak anlamlı bir farkla yüksek yüzdelere sahip olduğu dikkat çekiyor.

Çalışmada yaş gruplarının son zamanlarda takip ettikleri dizi kategorileri de incelendi. Buna göre 25-35 yaş grubunun en sık takip ettiği kategori dram ola­rak öne çıkıyor. 18-24 yaş grubu ise tercihini yüzde 67 ile komediden yana kul­lanıyor. 45+ yaş grubunun favorisi ise yüzde 50 ile polisiye olarak öne çıkıyor.

Kızılcık Şerbeti zirveyi kaptırmıyor!

Yılın en beğenilen dizileri

Katılımcıların Türk televizyon dizileri arasında düzenli olarak takip ettikleri yapımların arasında yüzde 28 ile Kızılcık Şerbeti, yüzde 27 ile Kuruluş Osman, yüzde 24 ile Arka Sokaklar ön sıralarda yer alıyor. Teşkilat yüzde 17, Gönül Dağı ve Bahar ise yüzde 16 ile düzenli takip edilen diziler arasında. Yaş gruplarına bakıldığında; Kızılcık Şerbeti, Kuruluş Osman, Teşkilat ve Bahar dizileri 18-24 yaş aralığında diğer gruplardan daha yüksek düzenli takip oranlarına sahip. Arka Sokaklar, 45 yaş üstü grubunda, Gönül Dağı ise 35-44 yaş grubunda en çok takip edilen dizi olarak dikkat çekiyor.

En beğenilen dizi: Kuruluş Osman

Yılın en beğenilen dizileri

En çok beğenilen yapımlar sıralamasında Ku­ruluş Osman, yüzde 23’lük oranla zirvede yer alıyor. Onu, yüzde 12 beğeni oranıyla Kızılcık Şerbeti takip ediyor. Arka Sokaklar yüzde 10, Teşkilat ve Gönül Dağı yüzde 9 ile araştırmada yer alırken, Bahar dizisi yüzde 8 beğeni oranıy­la en çok beğenilen diziler arasına kendine yer buluyor.

Gençler diziyi internetten izliyor

Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 59’u internet dizilerini izliyor. Yaş aralık­larına bakıldığında, 18-24 yaş grubu yüzde 64’lük oranla internet dizilerini en fazla takip eden kesim olarak öne çıkıyor. Katılımcılar tarafından en çok takip edilen Türk internet dizisi yüzde 40 ile Zeytin Ağacı olurken, onu yüzde 36 ile Erşan Kuneri takip ediyor. Prens dizisi yüzde 16 oranında, Mahsun J ise yüzde 15 oranında takip ediliyor. Cinsiyet dağılımı dikkate alındığında, Zeytin Ağa­cı dizisini kadınların yüzde 59’u takip ederken, erkeklerde bu oran yüzde 23’te kalıyor. Öte yandan, Gibi dizisini takip eden erkek izleyiciler yüzde 20 oranında yer alırken, kadın izleyici oranı yalnızca yüzde 1 olarak araştırmaya yansıyor.

Yılın en beğenilen dizileri

Düzenli takip edilen internet dizileri içinde ise beğenme oranı en yüksek diziler komedi kategorisinde öne çıkıyor. En beğenilen dizilerin başında ise Gibi, Erşan Kuneri ve Prens geliyor.

Reklam süreleri keyfe gölge düşürüyor

Yılın en beğenilen dizileri

Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 36’sı, Türk dizilerindeki uzun reklam sürelerinin izleme keyfini “kesinlikle azalttığını” belir­tiyor. Ancak genel olarak, izleyicilerin Türk dizilerine bağlılıkları dikkat çekiyor. Katılım­cılar, dizileri ekrana kitlenecek kadar sevdik­lerini belirtiyor. Öte yandan izleyici, edebi eserlerden uyarlanan dizilerin de söz konusu eserlere bilinirlik kattığını düşünüyor. Dizi süreleri ve şiddet içeriğine dair net bir mem­nuniyetsizlik görülmezken, Türk aile yapısı­na aykırılık iddiası en az destek gören eleştiri oluyor. Katılımcıların yalnızca yüzde 10’u “Bazı diziler Türk aile yapısına aykırı” ifade­sine “kesinlikle” katılmadığını belirtiyor.

İzleyici komediye hasret

Yılın en beğenilen dizileri

Araştırmaya göre katılımcıların televizyonda en çok görmek istedikleri dizi türü yüzde 46 ile komedi. Polisiye diziler yüzde 35 ile ikinci sı­rada yer alırken aile ve dram türleri yüzde 32 oranla üçüncülüğü paylaşıyor. C2 SES grubu dışındaki tüm katılımcı gruplarında komedi en çok tercih edilen kategori olarak öne çıkarken, C2 grubunda tercihler değişiyor. Bu grupta aile dizileri yüzde 46 ve dram dizileri yüzde 45 ile en çok izlenmek istenen türler arasında yer alıyor.

Show TV zirvede

Yılın en beğenilen dizileri

Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların en çok takip ettiği TV kanalı yüzde 55 ile Show TV olurken, onu yüzde 52 ile Kanal D izliyor. Üçüncü sırada ise yüzde 40 ile TRT 1 yer alıyor. atv ve Star TV ise yüzde 36 ile dör­düncülüğü paylaşırken, NOW katılımcıların üçte biri (yüzde 32) tarafından tercih ediliyor.

Saatler TV başında geçiyor

Yılın en beğenilen dizileri

Araştırmaya göre günde 3 saat boyunca televiz­yon izleme, yüzde 24 ile en sık belirtilen katı­lımcı davranışı olarak öne çıkarken onu yüzde 18 ile 2 saat cevabı takip ediyor. Katılımcıların yüzde 16’sı 4 saat yanıtını veriyor. Televizyon izleme süresi içinde ise katılımcıların yüzde 48’i 2 saati Türk dizisi izlemeye ayırdığını ifade edi­yor. Öte yandan katılımcıların yüzde 88’i TV’de yayın saatinde takip ettikleri dizileri izlediğini belirtiyor. Dizileri YouTube üzerinden izle­yenlerin oranı ise yüzde 25 olarak araştırmaya yansıyor. TV kanallarının web siteleri yüzde 7, ücretli TV hizmetleri ise yüzde 6 ile diğer seçe­nekler olarak araştırmada yerini alıyor.

Araştırmanın metodolojisi

Türkiye’deki dizi izleme alışkanlıklarını, internet ve TV dizilerine dair görüş ve beğenilerini ortaya koymayı amaçlayan “Türkiye’nin En Beğenilen Dizileri” Araştırması Marketing Türkiye adına XSights Araştırma ve Danışmanlık tarafından gerçekleştirildi. 28-29 Kasım 2024 tarihleri arasında 18 yaş ve üzeri 500 kişiyle yapılan araştırma kantitatif araştırma yöntemiyle yapılan araştırmaya katılanların yüzde 13’ü A-B, yüzde 22’si C1, yüzde 29’u C2 ve geriye kalan yüzde 36’sı da D-E gruplarından oluştu.

dizi featured
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
DMSF Holding, N11 için Rekabet Kurumu’na başvurdu
Haberler
DMSF Holding, N11 için Rekabet Kurumu’na başvurdu
Sena Tufan
10 Nisan 2025
YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
Haberler
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.