12 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2023 yılı için öngörülen 3 milyar dolarlık fındık ihracatı şimdiden yakalandı, yeni hedef 10 milyar dolar!
Haberler

2023 yılı için öngörülen 3 milyar dolarlık fındık ihracatı şimdiden yakalandı, yeni hedef 10 milyar dolar!

Marketing Türkiye
22 Şubat 2016
2 dk okuma

 

Dünya fındık üretiminin yüzde 75’ine sahip olan Türkiye’de, fındığa katma değer yaratmak için yeni çalışmalar yapılıyor.

İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İFMİB), Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Fındık Tanıtım Grubu (FTG), İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ile Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu ilk kez bir araya gelerek ‘Şekerli Mamuller ve Fındık Sektörleri İşbirliği Çalıştayı’ organize etti.

Kavuşamayan iki sevgili olarak nitelenen fındık ve şekerleme için bir araya gelen sektör temsilcileri, çalıştayda tüm paydaşlar adına kazan-kazan ilkesiyle hedef büyüttü. Buna göre 2023 yılı için öngörülen 3 milyar dolarlık fındık ihracatının şimdiden yakalanması nedeniyle bu hedef 10 milyar dolar olarak ortaya kondu.

‘Şekerli Mamuller ve Fındık Sektörleri İşbirliği Çalıştayı’nda ‘Kaçan fırsat yok, yakalanacak fırsat var’ anlayışıyla projeler geliştirildi. ‘Ar-Ge ve ürün geliştirme’, ‘Pazarlama, algı yönetimi ve sosyal sorumluluk’, ‘Mevzuatlar’, ‘İhracat’, ‘Üretim stok yönetimi, fiyat istikrarı’ ve ‘Sürdürülebilirlik’ konu başlıklarında gruplara ayrılan sektör temsilcileri, ortaya yeni fikirler sundu.

Çalıştayda fındık tüketiminin artırılması yönünde görüş birliğine varıldı ve bunun için yurt içinde ve yurt dışında tüketimin artırılabilmesi için fındıklı baklavadan fındıklı ekmeğe ve daha farklı ürünlere odaklanılması gündeme geldi.

-Ayrıca ABD’de fındığın bademe alternatif olabilmesi için çalışmalar yürütülmesi de dikkat çeken önerilerden biri oldu. Fındığın kaliteli ve sürdürülebilir üretiminden iki sektörün ortak Ar-Ge merkezleri kurarak yeni ürünlere odaklanmasına, pazarlama dilinin yeniden ele alınmasından ürün borsasına, bilim komitesinden ambalaja, sosyal sorumluluk projelerinden devlet desteklerine kadar birçok konu çalıştayda öne çıkan başlıklar arasında yer aldı.

-İFMİB Başkanı Ali Haydar Gören, şekerleme sektörünün kendileri için önemli olduğunu vurgulayarak ilk kez ortak düzenlenen çalıştayın tüm paydaşlara kazan kazan etkisi yaratacağını dile getirdi.

-Çikolata ve şekerleme sektörüne seslenen Gören, “Fındıktan vazgeçmeyin. Fındık kalitesi düşmeyecek. Biz size her türlü şartta istediğiniz kalitede fındık temin edeceğiz” diyerek işbirliğinin daha da gelişmesine kapı açtı.

-FTG Başkanı İlyas Edip Sevinç de serbest piyasa ekonomisinin sektör için önemli olduğunu vurgulayarak, “Biz dertlerimizi çözeriz. Devletten bizi bize bırakmasını isteriz” diyerek birlikte çalışmanın önemine değindi.

-İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete de salatalık ile domatesin devlet desteği aldığını ifade ederek, “Dünyada Türk fındığı diye bir markamız var. Biz katma değeri nasıl artırabiliriz diye çalışıyoruz. Bu çalıştayda bürokrasimiz sesimizi duyar ve ürünlerimizi ihracatta iyi bir noktaya getiririz” diye konuştu.

Fındık ile çikolatayı muhteşem ikili olarak tanıtan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu da “Fındık fiyatlarındaki artış nedeniyle şekerlemede alternatif ürünlere kayış var. Fındık ile şekerleme ürünleri son yıllarda birbirine kavuşamayan iki sevgili gibi. Şekerleme ve fındıkta kendimize özel ürünler, alternatif ürünler gerçekleştirmeliyiz. Bu ikiliyi başarıya ulaştırmalıyız” dedi.

Çalıştayla ilgili hazırlanacak sonuç raporu daha sonra ilgili kamu kurumları ile sivil toplum örgütlerine sunularak ele alınan projelerin hayata geçirilmesi için çalışmalar yürütülecek. 

1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
"AI Özet"leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
“AI Özet”leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan...
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
Haberler
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Haberler
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Amazon’un robot filosunda 1 milyon barajı aşıldı
Haberler
Amazon’un robot filosunda 1 milyon barajı aşıldı
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Haberler
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.