6 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2023'te tüketici ürünleri nasıl bulacak?
Haberler

2023’te tüketici ürünleri nasıl bulacak?

Marketing Türkiye
10 Ocak 2023
3 dk okuma

Teknoloji, internet, dijital çağ, Z kuşağı derken dünyadaki hızlı değişim, yaşamın her alanını olduğu gibi pazarlamayı da dönüştürüyor. Hal böyle olunca da en büyük küresel markalar bile pazarlama stratejilerini yeniden kurgulamanın yollarını arıyor. Biz de bu yazımızda “2023’te tüketiciler ürünleri nasıl bulacak?” sorusunu merceğe aldık. Gelin, yeni araştırmalara bakarak bu soruya yanıt arayalım…

GWI tarafından yayınlanan 2023 Trend Raporu’na ve Gen Z Araştırmalarına göre; markaların keşfedilmesinde ve marka araştırmalarının yapılarak satın alınmasında sosyal ağlar, özellikle Z ve Y kuşakları için geleneksel medyadan ve arama motorlarından daha etkili.

2023'te tüketici ürünleri nasıl bulacak?
Damla Kiremitçi, Capital Sports Media Pazarlama ve İş Geliştirme Başkanı

Ürün listesi değil, fikir arıyorlar

Google tarafından paylaşılan son veriler; gençlerin yüzde 40’ının cevap bulmak için Google Haritalar veya Arama yerine TikTok veya Instagram’a baktığını gösteriyor. Z kuşağı, çevrimiçi aramalarına bir merak noktasından başlıyor ve bir marka veya ürün listesine yönlendirilmek yerine yeni fikirlerin olduğu, eğlenceli bir satın alma yolculuğuna sürüklenmeyi bekliyor.

Gençler sosyal medya iletişimlerini daha samimi buluyor

Sosyal medyada paylaşılan görsel deneyimsel marka/ ürün değerlendirmelerinin daha samimi gelmesi, e-ticaret dünyasında güçlü bir geri dönüş sağlıyor.

Sanal alışverişte Z ve Y kuşağı eşitlendi

Son araştırmalar, fiziksel ve sanal mağazaların artık satın alımları teşvik etmede aşağı yukarı eşit olduğunu gösteriyor. Z ve Y kuşağının yüzde 41’i her iki-üç haftada bir çevrimiçi satın alma işlemi gerçekleştiriyor.

Gençlerin yeni üniversitesi

Sosyal medya kullanıcıları, pratik yaşam becerilerini üniversiteden çok sosyal platformlardan öğrendiklerini söylüyor (yüzde 57’ye karşı yüzde 51). Sosyal medya, bir öğrenme platformu olarak, markaların kitlelere bilgi aktarması için fırsatlar yaratıyor.

İkinci ekran terfi etti

TikTok’tan alınan veriler, kullanıcılarının yüzde 35’inin uygulamayı indirdikten sonra daha az TV ve dijital yayın izlediklerini gösteriyor. Markalar; influencerlar ve içerik üreticileriyle birlikte çalışarak bu eğilimi kendi avantajlarına kullanabilirler.

Güç tüketicilerde

Mintel tarafından yayınlanan 2023 global tüketici trendlerine göre markalar, c-suite denilen üst düzey yöneticilerinde yeni bir “c”ye yer açmak zorunda: “Consumers”, yani tüketiciler. Tüketicilerin sadece paraları yok artık, birçok mecradan duyurabildikleri sesleri de var ve bu güçle markaları şekillendiriyorlar. Bu durum, tüketicilerin, markalarla birlikte yatırım yaptığı birlikte yarattığı bir modele dönüşüyor. Markalar, tüketicileri, ürün yeniliğinin yaratıcı merkezi olmaya teşvik edebilir, ürün ve hizmetlerinin imajı, algısı, kullanımı hakkında sosyal platformlardan bilgi toplayabilir.

Tüketiciler markalara yatırım yapmak için oluşan yeni yolları kucaklıyor

NFT’ler (non-fungible tokenlar) ve Web3 toplulukları, tüketicilerin markalara yatırım yapması için yeni kanallar açarken; markalar da tüketicilerin markanın bir parçasına sahip olması için NFT’leri kullanıyor.

2023 yılının en önemli trendleri arasında gösterilen tüketicilerin eline geçen gücün ve tüketiciyi merkezine oturtmayı başaran sosyal medyanın doğru bir şekilde harmanlanıp kullanılması, markaları, hedefledikleri büyümeye daha hızlı ulaştıracaktır. Capital Sports Media olarak biz de spor kulüpleriyle markaları bir araya getirirken özellikle taraftarların sesinin duyulmasına öncelik veriyor, çalıştığımız tüm ajans ve markaları bu bağlamda en doğru temas noktalarıyla taraftara ulaştıracak projeler geliştiriyoruz. Sosyal medya ve NFT gibi temas noktalarını Türkiye’de kulüplere ilk kez tanıtan lider spor pazarlama ajansı olarak, Türkiye’de spor pazarlamasına 2023’te de yön vermeye devam etmeyi hedefliyoruz. Bu vesile ile tüm Marketing Türkiye okurlarının yeni yılını kutluyor, sporla dolu, sağlıklı günler diliyoruz.

Z kuşağı en çok hangi sosyal medya platformunu kullanıyor?

“Dijital kuşak” olarak adlandırılan Z’ler için sosyal medya olmazsa olmazların başında geliyor… Hemen her platformu aktif olarak kullanan bu kuşağın elbette favorileri var. Peki, Z kuşağı en çok hangi sosyal medya platformunu tercih ediyor? Yanıtlar Morning Consult’tan geliyor…
Capital Sports Media Damla Kiremitçi featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Meme kanserine dikkat çeken sokak sanatı: “Street Nipples”
Haberler
Meme kanserine dikkat çeken sokak sanatı: “Street Nipples”
Sena Tufan
2 Ekim 2025
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
18 Ekim 2025
Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı
Haberler
Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
Bu da oldu: Nike, çorbacı açtı!
Haberler
Bu da oldu: Nike, çorbacı açtı!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.