16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2020'de tüketici Google'a en çok "Neden?" diye sordu
Haberler

2020’de tüketici Google’a en çok “Neden?” diye sordu

Gizem Yıldız
16 Aralık 2020
1 dk okuma

Google, global olarak herkesi sınayan 2020 yılında, insanların en çok sorduğu soruyu açıkladı; “Neden?”. Google Data verilerine göre bunu, “Kimde var?” ve “stokta” aramaları takip etti. Açıklanan veriler, tüketicinin en çok temel ve pratik bilgilere ihtiyaç duyduğunu gösteriyor.

Google, insanları ve markaları birçok açıdan sınayan 2020 yılında en çok “Neden?” sorusunun arandığını hazırladığı bir Youtube videosuyla duyurdu. “Neden?” sorularının bazıları, Covid-19 ve dünya çapında yaşanan sosyal huzursuzluktan kaynaklanıyor.

Bir pazarlamacı bakış açısıyla “Neden en çok teknolojik ürünler satıldı?” ya da “Tuvalet kağıdı neden satıldı?”, 2020’yi en iyi temsil eden arama soruları olarak kabul edilebilir. Bu sorularla pazarlamacılar, yılın en çok merak edilen konularını yakalayarak, müşterilerin temel ve pratik bilgilere olan ihtiyacını giderebilir.

Google Data’ya göre “Neden?” sorusunu “kimde var” ve “stokta” aramaları takip etti. Bu aramaların yıldan yıla yüzde 8 binin üzerinde artış gösterdiği dikkat çekiyor. Tüm bu aramalar kriz zamanlarında etkili pazarlama konusunda pazarlamacılara ışık tutuyor. Toplum, mağaza saatlerinden güvenlik kısıtlamalarına ve hatta evde nasıl çalışılacağına kadar aramaya yöneldi ve bu aramalar da beraberinde temel satın alma davranışlarına dair ipuçlarını getirdi.

Yayınlanan videoda ayrıca, NBA maçlarının ne zaman başlayacağı, Avustralya ve ABD’deki orman yangınları, koronavirüs vaka sayıları, Ruth Bader Ginsburg ve John Lewis gibi aydınların yanı sıra Chadwick Boseman ve Eddie Van Halen gibi ünlülerin ölümlerinin arandığı dikkat çekiyor.

Google’ın yakın zamanda açıkladığı diğer trendleri buradan inceleyebilirsiniz.

 

dijital pazarlama google Google data pazarlama
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
3 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
4 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
5 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Güncel Haberler
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Penti'den meme kanseri farkındalığına "Palpbox" dokunuşu: "Kontrol senin elinde!"
Penti’den meme kanseri farkındalığına “Palpbox” dokunuşu: “Kontrol senin elinde!”
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor...
Haberler
Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor…
İrem Alimoğlu
7 Ağustos 2025
Spotify'dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik
Haberler
Spotify’dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik
Sena Tufan
4 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (30 Ağustos - 5 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (30 Ağustos – 5 Eylül)
Nafizcan Önder
5 Eylül 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.