
2017’nin en başarılı pazarlama stratejileri
2017 ezber bozan pazarlama stratejileriyle kendi pazarlarında dengeleri değiştiren, yeni rekabet alanları oluşturan markaların öne çıktığı bir yıl oldu. Kimi “Erkekler de Ağlar! Sev gözyaşını” sloganıyla toplumdaki klişeleri yerle bir etti kimi ise en sıkıcı konuları eğlenceli bir yaklaşımla ele alıp fark yarattı… Marketing Türkiye olarak Türkiye’nin önde gelen marka danışmanlarına pazarlama stratejileriyle fark yaratan markaları…
Turkcell
Geçtiğimiz yıl yönetim değişikliği yaşamasına rağmen kendi değerlerini yansıtan pazarlama stratejisini yaratıcı kampanyalarla devam etti.
Mercedes Benz
“Kendi yolunu çizmezsen başkalarının yolunda takılıp kalırsın. Kendini rüzgara bırak. Yolunu çiz.” söylemiyle, 50’nci yılında marka olarak farklılığını vurguladı.
Metro
“Kolay vazgeçmeyenler” kampanyasıyla yaptığı işin her aşamasında özenle çalıştığının altını çizdi.
Axe
“Erkekler de Ağlar! Sev gözyaşını” diyerek toplumdaki bir ön yargıya meydan okudu ve Türk erkekleri için yeni bir pencere açtı.
CHP – Adalet Yürüyüşü
CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun başlattığı hareket Gandhi’nin 1930’da İngilizleri köşeye sıkıştırdığı 400 kilometrelik Tuz Yürüyüşü ile karşılaştırıldı.
Woman March 2017
Donald Trump’ın yemin töreninin ertesi günü gerçekleşen 2017 Kadın Yürüyüşü yarattığı büyük etkiyle sadece Amerika’yı değil tüm dünyayı sarstı.
Anadolu Sigorta
Kullanıcılarının beklenmedik durumlarda sorunlarını kolayca çözecekleri önermelerde bulundu.
8 Mart Dünya Kadınlar Günü için hazırladığı reklam filmi toplumun tüm kesimlerinden beğeni topladı.
Filli Boya
En sıkıcı banka işlemlerini eğlenceli bir dille anlatan kampanyaları ING Bank’ı rakiplerinden farklılaştırdı.
Koç Holding
Yaklaşımıyla Türkiye’ye, her zaman olduğu gibi umut verdi. Toplumu birleştiren yaklaşımıyla her kesimin takdirini kazandı.
CHP
Hayır kampanyası, yarattığı pozitif algıyla geçtiğimiz yılın en önemli iletişim stratejilerinden biri oldu.
İKSV
“Tiyatro bağımsızlık yapar” kampanyasıyla şehirli çalışanların halinden anladı.
Prima
Türkiye’de doğan çocukların yüzde 10’unun prematüre olarak hayata gözlerini açtığı gerçeğinden yola çıkan marka, prematüre bebekler için ürettiği ürünüyle pazarda yeni bir rekabet alanı oluşturdu. Bu yaklaşımıyla sektöründe fark yarattı.
Yeşilay
Yakaladığı yeni iletişim dilini yepyeni bir platformla duyurması mesajının da etkisini arttırdı.
Yıldız Holding
Pladis açılımı geçtiğimiz yılın en heyecan veren dönüşümlerinden biri oldu.
N11
Kendi alışveriş gününü yaratmak için yola çıkan marka “11 Kasım” kampanyası kapsamında, 24 saatte 140 milyon liralık ürün satışı gerçekleştirerek büyük bir başarıya imza attı.
MİGROS
Doğru yerlerde, doğru işler yaparak marka yönetimi adına yetkinliğini göstermeye devam etti.
2017’nın En Başarılı Pazarlama Stratejileri listesinin ortaya çıkmasında katkısı bulunan marka danışmanları:
- Dilek Özman
- Güven Borça
- Turgay Adıyaman
- Yunus Baran
- Serhan Ok
Ayrıntılar Marketing Türkiye 2017 Almanak sayımızda….
Dilerseniz 2016’nın başarılı pazarlama stratejileri yazımıza buradan göz atabilirsiniz.