2016’da seyahat sektörünün 5 online pazarlama trendi
Online pazarlama göz önünde alındığında birçok trendin ortaya çıktığı ve var olanların da yükselişe geçtiğini görüyoruz.
Online platformlar göz önünde bulundurularak yapılan pazarlama stratejilerinin her sektör için değişen fırsatlarının bulunması, seyahat sektöründe de geçerli.
İşte bu trendlerden beş tanesi:
1-Sosyal medya reklamları
Çoğu popüler sosyal medya platformlarında yer almanın belirli bir maliyeti olmasa da, rakiplerine kıyasla öne çıkmak isteyen markaların tercihi ücretli abonelikler olmaya başladı. Tabii ki Twitter ve Pinterest üzerinden de dinamik bir varlığa sahip olmak mümkün, çoğu otel ve restoranın TripAdvisor, Yelp ya da Google Review’ı etkili kullanmasından bunun hala etkili bir yöntem olduğunu görebiliriz. Ancak gerçekçi olmamız gerekirse, örneğin Facebook’u düşündüğümüzde markaların hedef kitlelerine ulaşmak için ellerini ceplerine atmaları gerektiğini gözlemliyoruz. Bunun yanı sıra Instagram’daki organik ilgi de yavaş yavaş etkinliğini kaybediyor.
2016’da markalar online pazarlama bütçelerini arttırmaktansa, zaten bu iş için ayrılmış miktardan bir kısmını sosyal medyalardaki duruşlarına adayıp genel maliyeti arttırmayacak gibi gözüküyorlar.
2-Mobil, mobil, mobil
Bu maddenin derinine inmeden önce bir tek şeyi netleştirmemiz gerekiyor; mobil bir trend değildir. Mobil şu ana kadar zaten başka insanlarla nasıl iletişim kurduğumuzdan neyi nasıl tükettiğimize kadar hayatımızı etkilemiş vaziyette. Seyahat mecrasında da mobil web’deki ekosistemi müşteri hizmetleri, pazarlama ve bütün karar alma süreçleri de dahil olmak üzere sekteye uğratmış vaziyette. İkna olmadınız mı?
Google Think’in yaptığı bir araştırmaya göre dijital platformda tasarlanan ortalama bir seyahat planının %87’sinin mobil üzerinden yapıldığını yayınladı. Bunun yanı sıra Emarketer’ın geçtiğimiz Kasım yayınladığı bir makaleye göre mobil, 2016’da gerçekleştirilen online seyahat aramalarının %75’ini ve genel online seyahat gelirinin %51’ini sağlayacak.
3-İçerik şoku
Günümüzde seyahat içeriklerine dair gördüğümüz tabloyu bir kelimeyle anlatacak olsaydık bu kelime kaos olurdu. Aranan bilginin farklı dijital platformlardaki onca post’un arasından bulunması için dağınıklık ve gürültüyü aşmak gerekiyor.
Sadece YouTube’da dakika başı 300 saat değerinde içerik indiriliyor. Facebook’ta her gün 8 milyar video görüntülenmesi ve WhatsApp’ta da 350 milyon fotoğraf paylaşımı yapılıyor. Bu liste böyle devam ediyor…
Bu içerik aşırı yüklenmesinin yarattığı ters tepki ise, içeriği farklılık gösteren çok fazlı gönderiyle karşılaştıkları için (reklamlar, promosyonlar, komik resimler, üzücü videolar, televizyon şovları, web serileri, haberler gibi) tüketicilerin daha sabırsız ve dikkatsiz olması oluyor.
Durum böyleyken seyahat markaları mesajlarını nasıl net bir şekilde iletebilirler?
Mesajın yerli yerinde olması her zaman olduğu gibi şimdi de anahtar adımlardan biri. Ancak markalar ne kadar dinamik ve orijinal olurlsa olsun sadece kendi içeriklerine güvenip bu yola çıkmamalılar.
Ödenmiş ve kazanılmış medya, özellikle de önceden güven kazanmış projelerin satın alınması, dijital pazarlama yaklaşımında önemli bir rol oynayacak.
4-Video pazarlaması
Hikaye anlatmak, dikkat çekici resimler ve videolar kullanmak seyahat pazarlamacıların elindeki en iyi seçeneklerden biri. Çeşitli markalar ve özellikle istikamet pazarlamacıları bu konsepti fotoğraflar ve videolarının Instagram, Pinterest ve Facebook üzerinden, ulaştıkları kullanıcılar tarafından paylaşılmasıyla yararlarına kullandılar. Bu adımdan sonra da yeniden hedeflenmeyle haber bültenleri, web siteleri ve diğer sosyal medya platformlarını kullanarak mesajlarını netleştirdiler.
Örnek olarak Marriott otellerinin dijital mecrada ulaştığı potansiyel müşterilerine Latin America ve Karayipleri bir seyahatçinin gözünden gösterdiği video kampanyasını gösterebiliriz:
5-Yeniden pazarlama
Ziyaretçilerinizin 2016’da web sitenize tekrar dönmesini nasıl sağlayacaksınız? Tahminlere göre, ne kadar uğraşırsanız uğraşın ziyaretçilerinizin %92’sinin sitenize bir daha geri dönmeyebileceğini biliyor muydunuz?
Yeniden pazarlama, bu müşterilerinizi sitenize yaratıcı bir içerik ya da reddedemeyecekleri bir teklifle geri getirmeyi gerektirir. Bu yeni bir pazarlama stratejisi olmasa da, yapması zor olan bir türdü; şimdi “Facebook native advertising manager” ile yeniden pazarlama çocuk oyuncağı.
Eğer yeniden pazarlamayı kullanmayı tercih etmezseniz Ve Interactive gibi bilgisayarlarda açık kalan pop-uplar yaratan programlar mevcut. Bir kullanıcı internet browser’ını kapadığında, bu pop-up açık kalmaya devam edip bu kullanıcıyı sitenize geri davet ediyor.
Kaynak: fredericgonzalo.com