9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2015'te e-ticaret sektörünü neler bekliyor?
Haberler

2015’te e-ticaret sektörünü neler bekliyor?

Marketing Türkiye
27 Ocak 2015
2 dk okuma

Performans pazarlama teknolojileri şirketi Criteo, 2015 yılı içerisinde e-ticaret sektöründe etkili olacak en önemli eğilimlere ışık tutan 2015 E-Ticaret Sektörü Öngörüleri Raporu (2015 eCommerce Industry Outlook Report)’nu yayınladı. Online ticari işlem verilerinden alınan içgörülere dayanarak hazırlanan raporda öne çıkan dikkat çekici öngörüler ise şu şekilde sıralanıyor: 

·   Çapraz-cihaz (cross-device) yetkinliklerinin artırılması, 2015 yılının en önemli odak noktalarından biri olacak: Temmuz 2014’te Criteo ve Digiday tarafından yapılan araştırmaya göre perakende sektörü yöneticilerinin ve reklam ajanslarının yüzde 58’i, çapraz-cihaz (cross-device)  teknolojisini 2015 yılı mobil pazarlama aktivitelerinin en önemli ayağı olarak görüyor.  
·    Doğal reklamlarda (native advertising) görülen hızlı artış, gerçek zamanlı satın alma (programmatic buying) ile ivmelenecek. 
·   “Webrooming” ve “showrooming” aktivitelerinin satışları üzerindeki artırıcı etkisi göz önüne alındığında, fiziki bir varlığı olan perakendeciler 2015 yılında yoğun bir biçimde online stratejilere odaklanacaklar.  
·    Perakendeciler, mobil uygulama yeniden-etkileşimlerine büyük önem atfedecek: Temmuz 2014’te Criteo ve Digiday tarafından yapılan araştırmaya göre perakende sektörü yöneticilerinin ve reklam ajanslarının yüzde 42’si, tüketici etkileşimini 2015 yılı mobil uygulama stratejilerinin en önemli hedefi olarak görüyor.  

Raporun sonuçlarını değerlendiren Criteo Başkanı ve COO’su Eric Eichmann, “Tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarının çok hızlı bir biçimde geliştiği göz önüne alındığında, 2015 yılının e-ticaret sektörü için oldukça dinamik bir yıl olacağını görüyoruz” dedi. Eichmann, birden fazla ekran önünde geçirilen zamanın artmasının, reklamverenlerin tüketicileri hedeflerken daha fazla karmaşayı yönetmesi gerektiği anlamına geldiğini söyleyerek şöyle devam etti: “Bu bakımdan çapraz-cihaz (cross-device) hedeflemesi ya da mobil cihazlara uyumlu websiteleri ve uygulamalar gibi çözümlere yatırım yaparak sektör ivmesinin bir adım önüne geçen reklamverenler, tüketicilerin isteklerine cevap verme ve satışlarını artırma konusunda en avantajlı pozisyona sahip olacaklar.” 

Söz konusu rapor reklamverenlerin sektör ivmesinin bir adım önüne geçmesine yardım ederken, aynı zamanda onların pazarlama stratejilerini ve yatırımlarını, tüketicilerin gelişen online alışveriş alışkanlıklarına uygun olarak ayarlamalarına katkıda bulunmayı hedefliyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet Kurulu'ndan Maçkolik'e iki ayrı ihlalden ceza
Haberler
Rekabet Kurulu’ndan Maçkolik’e iki ayrı ihlalden ceza
Marketing Türkiye
6 Mart 2025
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Haberler
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Sena Tufan
4 hafta önce
Harvard’ta case olur mu, olur!  
Haberler
Harvard’ta case olur mu, olur!  
Günseli ÖZEN
10 Mart 2025
"Karanlıkta Akan Bir Yıldız: Mustafa Kemal Atatürk" sergisi İstanbul’da açıldı
Haberler
“Karanlıkta Akan Bir Yıldız: Mustafa Kemal Atatürk” sergisi İstanbul’da açıldı
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.