10 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
14 Şubat’ta hediyeler e-ticaret sitelerinden alındı
Haberler

14 Şubat’ta hediyeler e-ticaret sitelerinden alındı

Marketing Türkiye
18 Şubat 2016
2 dk okuma

 

Kitlekaynak platformu Bounty’nin yaratıcısı Twentify, bu 14 Şubat’ta Türkiye’nin hediye alma hakkındaki tutumunu incelemek için 100.000 kullanıcı arasında bir araştırma yaptı.

Bounty uygulaması üzerinden oluşturulan bu görevdeki özel soruları yanıtlayan 1.000 kişinin %35’i, 21-25 yaşları arasındaki %18’i kadın, %82’si erkek gençlerden oluşuyor.

Araştırmadan dikkat çeken noktalar ise şöyle:

Hediye alıp almayacaklarına dair soru yöneltilen kadınlar ve erkeklerin, %52.1‘i, “Sevgilime hediye almayacağım.” derken, %47.9‘un “Sevgilime hediye alacağım.” şeklinde yanıtladı.

Hediyeler e-ticaret sitelerinden alınıyor

Bir diğer soru ise “Hediyeyi satın mı alacaksınız yoksa kendiniz mi hazırlayacaksınız?”
oldu. Ülkemizde, insanların önemli bir kısmı bu Sevgililer Günü’nde hediyesini satın almış gibi gözüküyor.

Fakat sonuçlar göz önünde bulundurulduğunda, hediyesini satın alanların 1/4’ü, bu hediyenin yanında kendisinin hazırladığı el yapımı sürprizlere yer vermeyi de ihmal etmiyor.

Çiftlerin hediye hazırlarken tercih ettiği noktalara bakıldığında ise “İnternet Siteleri” tercihinin büyük bir ilgi topladığı gözlenmekte. Ülkemizde son yıllarda büyük bir gelişme gösteren e-ticaret olgusunun özellikle gençler arasında önemli bir alışveriş tutumu geliştirdiği gözleniyor.

En çok takı ve aksesuar tercih edildi

Çıkan sonuçlara gore, Sevgililer Günü’nde hediye alan erkekler en çok takı ve aksesuarı tercih ediyor. Ancak genel olarak klasiklerin dışına çıkılmadığı görülüyor, bir çok kişi takı ve aksesuarlara yönelse de, kıyafet, akşam yemeği ve çiçek gibi klasik hediyeler de ilk 10 seçim arasına girmeyi başarmış.

Ortalama 177 TL harcandı

Bu özel günde, Türkiye’de bir hediye için ortalama olarak 177tl arası bir bütçe ayrıldığı görülüyor. 50tl-100tl cevabı verenlerin oranı %40’tan fazla.

Satın almak yerine kendin yap

Araştırmanın son sorusu ise gelecek 14 Şubatlara ışık tutuyor; Sevgilinin sana bir şey alması mı yoksa kendisinin yapması mı hoşuna gider?” sorusuna gelen kullanıcı cevaplarının önemli bir çoğunluğu “Kendisinin Hazırlaması” oldu. 

Sonuca göre, gidip satın-almak yerine düşünülmüş, planlanmış ve hazırlanmış, emek harcanmış hediyeler kalbe dokunuyor.

 

1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
3 Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
4 Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
5 “Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Güncel Haberler
AÇEV, bir kez daha çocuklar için kıtaları aşmaya hazırlanıyor
AÇEV, bir kez daha çocuklar için kıtaları aşmaya hazırlanıyor
Moda dünyasına alternatif bir sahne: Dior defilesi bara taşındı
Moda dünyasına alternatif bir sahne: Dior defilesi bara taşındı
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"LEGO ödeneği" yan hak oldu!
Haberler
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Sena Tufan
4 hafta önce
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
Haberler
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
Alzheimer’ı anlatan en sessiz ve en sarsıcı “yükleniyor” simgesi
Haberler
Alzheimer’ı anlatan en sessiz ve en sarsıcı “yükleniyor” simgesi
Sena Tufan
20 saat önce
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Haberler
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.