14 Şubat’ta hediyeler e-ticaret sitelerinden alındı
Kitlekaynak platformu Bounty’nin yaratıcısı Twentify, bu 14 Şubat’ta Türkiye’nin hediye alma hakkındaki tutumunu incelemek için 100.000 kullanıcı arasında bir araştırma yaptı.
Bounty uygulaması üzerinden oluşturulan bu görevdeki özel soruları yanıtlayan 1.000 kişinin %35’i, 21-25 yaşları arasındaki %18’i kadın, %82’si erkek gençlerden oluşuyor.
Araştırmadan dikkat çeken noktalar ise şöyle:
Hediye alıp almayacaklarına dair soru yöneltilen kadınlar ve erkeklerin, %52.1‘i, “Sevgilime hediye almayacağım.” derken, %47.9‘un “Sevgilime hediye alacağım.” şeklinde yanıtladı.
Hediyeler e-ticaret sitelerinden alınıyor
Bir diğer soru ise “Hediyeyi satın mı alacaksınız yoksa kendiniz mi hazırlayacaksınız?”
oldu. Ülkemizde, insanların önemli bir kısmı bu Sevgililer Günü’nde hediyesini satın almış gibi gözüküyor.
Fakat sonuçlar göz önünde bulundurulduğunda, hediyesini satın alanların 1/4’ü, bu hediyenin yanında kendisinin hazırladığı el yapımı sürprizlere yer vermeyi de ihmal etmiyor.
Çiftlerin hediye hazırlarken tercih ettiği noktalara bakıldığında ise “İnternet Siteleri” tercihinin büyük bir ilgi topladığı gözlenmekte. Ülkemizde son yıllarda büyük bir gelişme gösteren e-ticaret olgusunun özellikle gençler arasında önemli bir alışveriş tutumu geliştirdiği gözleniyor.
En çok takı ve aksesuar tercih edildi
Çıkan sonuçlara gore, Sevgililer Günü’nde hediye alan erkekler en çok takı ve aksesuarı tercih ediyor. Ancak genel olarak klasiklerin dışına çıkılmadığı görülüyor, bir çok kişi takı ve aksesuarlara yönelse de, kıyafet, akşam yemeği ve çiçek gibi klasik hediyeler de ilk 10 seçim arasına girmeyi başarmış.
Ortalama 177 TL harcandı
Bu özel günde, Türkiye’de bir hediye için ortalama olarak 177tl arası bir bütçe ayrıldığı görülüyor. 50tl-100tl cevabı verenlerin oranı %40’tan fazla.
Satın almak yerine kendin yap
Araştırmanın son sorusu ise gelecek 14 Şubatlara ışık tutuyor; Sevgilinin sana bir şey alması mı yoksa kendisinin yapması mı hoşuna gider?” sorusuna gelen kullanıcı cevaplarının önemli bir çoğunluğu “Kendisinin Hazırlaması” oldu.
Sonuca göre, gidip satın-almak yerine düşünülmüş, planlanmış ve hazırlanmış, emek harcanmış hediyeler kalbe dokunuyor.