130 yıllık National Geographic nasıl sosyal medya markası oldu?

National Geographic’in 10’uncu genel yayın yönetmeni Susan Goldberg 130 yıldır basımına devam edilen bir dergi olan National Geographic’in nasıl bir sosyal medya markası haline geldiğini, başarılarının nelere bağlı olduğunu, dergi ve dijital arasındaki farklılıkları anlattı.

Deneyimli genel yayın yönetmeni Goldberg’in açıklamalarından önce dilerseniz 130 yıllık National Geographic dergisinin bütün kapaklarını iki dakikada görelim…

Rüzgar gibi geçti…

Susan Goldberg National Geographic’in 10’uncu genel yayın yönetmeni ve televizyon haricindeki bütün basın platformlarından sorumlu.

Dijitalin hızlı gelişmesi Goldberg’i korkutmuyor. Kalitesi ve fotoğrafçılık standardı ile hâlâ çok sevilen 130 yıllık derginin basımının duracağını söylemiyor. Medyanın alanının genişlemesiyle bu ikonik sarı kapağın her zamankinden daha fazla sırtını dijitale yaslaması gerektiğini ifade ediyor.

sari

“Hem dijitale hem de basılı medyaya odaklanmalıyız çünkü birçok içerik basılı hikaye olarak çıkıp dijitale dönüyor ya da dijital olarak başlayıp basılıya dönüşüyor.”

National Geographic’in toplumsal etkisi sarsıcı

Şu anda National Geographic tüm sosyal medya platformları toplamında 350 milyon takipçisi ile dünyanın en büyük sosyal medya markası. 86 milyon takipçi ile de instagramın en popüler hesapları arasında yer alıyor.

ig1-700x333

Susan Goldberg ürettikleri içeriklerde iyi iş çıkardıklarını ve dünyanın her yerindeki hedef kitlenin dilinden konuşabildiklerini ifade ediyor:

“Ekibimiz sosyal medyayı çok verimli kullanıyor.  Fotoğrafçılar ve içerik editörleri hikayeyi hem sosyal medya hesaplarından hem de web sitemizden yayınlıyorlar. Bu şekilde dergimizin hedef kitlesi için de avantaj elde etmiş oluyoruz. Konuyu yeniden şekillendirerek hikayenin oluşumunu dergiye uyarlıyoruz. Öğrendiğimiz bir şey daha varsa o da birbirinden tamamen farklı insanlar içeriklerimizden kendilerine dair bir şeyler buluyor ve içselleştiriyorlar. Kimi bunu fotoğrafa odaklanarak yapıyor kimi ise metni okuyarak. Biz her zaman platformların bize izin verdiği kadar içeriklerimizi en iyi şekilde sunmaya çabalıyoruz.”

Goldberg, sosyal alanda başarılı olmak adına markanın kimliği için otantik bir ses oluşturmaya çok çaba harcadıklarını söylüyor.

Susan Goldberg’in aşağıda verdiği örnekte anlatmak istediği tam olarak bu… Videoda bir editörün sesi yok ama fotoğrafların altındaki ses sizi oraya götüyor, hissediyorsunuz, havayı koklayabiliyorsunuz. Fotoğraftaki yere gitmek için gözünüzü kapatmanız yeterli;

Bir marka olarak çizginizi korumanız çok önemli

“National Geographic kadar başarılı biz çizgiyi yakalamak birçok içerik sağlayıcısının bu gelişen iş modeli içerisinde cevabını aradığı bir soru” diyen Susan Goldber “basılı mecra basit, aboneleriniz ve basılı reklamlar size getiri sağlıyor. Fakat ne zaman içeriğinizi dijitale koyuyorsunuz işler hiç de sizin alıştığınız ve tecrübe ettiğiniz gibi ilerlemiyor” diyor.

National Geographic Genel Yayın Yönetmeni Susan Goldberg’e göre “Nat Geo” her zaman çevresel sürdürülebilirlikten bilime, iklim değişikliğinden kültüre kadar birçok konuda yediden yetmişe her kesimi ilgilendiren içeriklere sahipti ve bunu korumaya da devam ediyor.

Susan Goldberg 20140716 038_2

kaynak: marketing interactive

İLGİLİ HABERLER