24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Haberler

Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!

Nafizcan Önder
26 saniye önce
3 dk okuma

KPMG’nin Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 26 ülkede gerçekleştirdiği 2024 Küresel Teknoloji Araştırması, şirketlerin dijital dönüşüm yatırımlarından memnun olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, kuruluşların ortalama yüzde 87’si son iki yıl içinde teknoloji sayesinde kârını artırmayı başardı. Öte yandan, inovasyonun baş döndürücü hızına ayak uyduramama endişesi ve “fırsatları kaçırma korkusu” (FOMO) teknoloji liderlerinin en büyük kaygılarından biri hâline gelmiş durumda.

Kâr arttı ama kaygı da arttı

Araştırmaya katılan teknoloji liderlerinin yüzde 78’i, değişimin hızına yetişemediklerinden endişe ediyor. Yüzde 80’i ise üst yönetimlerin riskten kaçınma eğiliminin, şirketlerini rakiplerinin gerisine düşürdüğünü düşünüyor. Bu ikilem, özellikle büyük ve kurumsal yapılarda teknoloji adaptasyonunun hızına doğrudan etki ediyor.

KPMG Türkiye İnovasyon ve Teknoloji Danışmanlığı Lideri Gökhan Mataracı’ya göre; “Başarılı bir dijital dönüşüm için kuruluşların trendlerin gölgesinde değil, verinin ışığında ilerlemeleri gerekiyor. Aksi takdirde alınan aceleci kararlar, teknik borç ve kaynak israfı gibi maliyetli sorunlara yol açabilir.”

Yatırımın yeni gözdesi: XaaS

Araştırmaya göre, şirketlerin 2024 ve sonrasında yatırım yapmayı planladığı alanların başında yüzde 86 ile XaaS (Everything as a Service – Hizmet olarak her şey) geliyor. Bunu sırasıyla siber güvenlik (yüzde 68), yapay zeka/otomasyon (yüzde 65) ve uç bilişim (yüzde 61) izliyor. Bulut tabanlı altyapılar ve servis odaklı teknoloji modelleri, hem çeviklik hem de maliyet avantajı sağlaması nedeniyle şirket stratejilerinin merkezine yerleşmiş durumda.

Teknolojiyi stratejik değerlendirenler kazanıyor

Şirketlerin yüzde 74’ü mevcut sistemlerini iyileştirmektense, tamamen yeni teknolojilere yatırım yapmayı planlıyor. Bu da, teknoloji yatırımlarının artık kısa vadeli ihtiyaçların ötesine geçerek, stratejik bir araç olarak değerlendirildiğini gösteriyor.

Nitekim araştırma, yüksek performanslı şirketlerin yüzde 53’ünün teknoloji yatırımlarını doğrudan uzun vadeli hedefleriyle uyumlu hale getirdiğini ortaya koyuyor.

Yapay zeka verim sağlıyor, ancak şeffaflık endişesi sürüyor

Araştırmaya katılanların yüzde 74’ü, yapay zekanın bilgi çalışanlarının verimliliğini artırdığını düşünüyor. Ancak bir o kadar katılımcı da yapay zekanın “kara kutu” gibi çalıştığı ve şeffaflık sorunlarının iş gücünde endişe yarattığı görüşünde. Özellikle etik ikilemler, iş gücü kaygıları ve operasyonel uyumsuzluklar, yapay zekanın şirket içinde benimsenmesini yavaşlatan temel etkenler arasında.

Başarılı dijital dönüşüm için 7 adım!

Araştırmada başarılı dijital dönüşüm için kuruluşlara yedi ana başlıkta önemli tavsiyelerde de bulunuluyor:

1. Geride kalma korkusunu yenin: İlerlemenin ve rakiplerinizi geride bırakma isteğinin sağlıklı olduğu doğru. Ancak bu istek, kararlarınızı saptırmamalıdır. Sürüyü körü körüne takip etmek yerine, organizasyonunuzun stratejik hedefleri doğrultusunda kararlar alın ve doğru yolu gösteren somut birincil kanıtlara odaklanın.

2. Değeri tanımlamak ve sunmakta ampirik bir yaklaşım benimseyin: Başarıyı net bir şekilde tanımlayan ve somut ölçütlere dönüştüren paydaşları hizalayın. Performans yönetimine “her zaman açık” bir yaklaşım benimseyin ve iç ve dış değişikliklere göre ölçümleri sürekli izleyip ayarlayın. Bu adımlar, kuruluşun güvenle kararlar almasına ve vaat edilen değeri sunmasına yardımcı olacaktır.

3. Teknik borcu azaltın: Yapılandırılmış teknik borç yönetimini benimseyin. Teknoloji ortamını kontrol altına almak ve rasyonelleştirmek için net iyileştirme planları ve sağlam mimari ilkeleri oluşturun.

4. İş birliğinin gücünden yararlanın: Yenilik, yeni teknolojiyle sınırlı değildir. Seçtiğiniz iş ortaklarıyla iş birliği yapmanın, ortak yatırım yapmanın ve riski paylaşmanın yeni yollarını keşfedin. En son teknolojiye ve dünya çapındaki yaratıcı fikirlere erişim sağlamak için bağlantılarınızı kullanın.

5. Güven ve güvenliği önceliklendirin: Çözümlerin tasarım itibarıyla güvenli olmasını sağlayın ve en başından itibaren güven ve güvenliği önceliklendirin. Yapay zekâ ve yeni teknolojileri sorumlu ve etik bir şekilde tasarlayın, inşa edin ve kullanın. Böylece organizasyonunuz, değer yaratımını güvenle hızlandırabilir.

6. Güçlü bir veri altyapısı kurun: Veriyi daha etkili bir şekilde kullanmayı desteklemek için verilerin güvenilir, alakalı ve uygun şekilde kullanılmasını sağlayan; insanları, süreçleri ve politikaları birleştiren sağlam bir veri yönetim çerçevesi oluşturun. Kuruluş genelinde, hızlı ve bilinçli karar almayı destekleyecek bir anlayış geliştirin.

7. Bilgi paylaşımıyla yapay zekâ yetkinliklerini geliştirin: Ekibinizin yapay zekâ konusundaki bilgi düzeyini ve algısını değerlendirin. Bu verilerden yararlanarak bilgi boşluklarını kapatmak, sürekli öğrenim kültürünü desteklemek ve departmanlar arası iş birliğini teşvik etmenin en etkili yolunu belirleyin.

Araştırmanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz*

featured
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CEO'ların yapay zeka ile imtihanı!
Haberler
CEO’ların yapay zeka ile imtihanı!
İrem Alimoğlu
2 Mart 2025
RTÜK'ten Sözcü TV'ye 10 gün ekran karartma cezası
Haberler
RTÜK’ten Sözcü TV’ye 10 gün ekran karartma cezası
İrem Alimoğlu
27 Mart 2025
Tuncay Özilhan, Anadolu Grubu'ndaki görevinden ayrılıyor
Haberler
Tuncay Özilhan, Anadolu Grubu’ndaki görevinden ayrılıyor
Sena Tufan
26 Mart 2025
Mendil kutuları tuvale dönüştü...
Haberler
Mendil kutuları tuvale dönüştü…
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.