18 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de PR neden dijitalleşemiyor?

Türkiye’de PR neden dijitalleşemiyor?

Marketing Türkiye
1 Ekim 2019
5 dk okuma

Geleneksel PR kavramının yerini artık bu neslin ihtiyaçlarını karşılayan dijital PR kavramı alıyor. Global ajanslar küresel know how’ın katkısıyla bu yeni sürece hızlıca ayak uydururken Türkiye’deki PR ajanslarının bu yöndeki kasları henüz yeterli güçte değil. Türk PR sektörü dijital dünyaya ayak uydurmakta zorlanıyor mu? PR ajansları dijital dönüşümünü gerçekleştirmek için hangi adımları atmalı? Dijital PR’ın olmazsa olmazları neler? Bu alanda hangi markalar ve PR ajansları başarılı işleriyle öne çıkıyor?

Dijital PR’da başarının sırrı ne?

Pazarlama ve iletişim dünyasının duayen isimlerinden biri olan ve kaleme aldığı kitaplarla dijital pazarlama ve dijital PR konularında çığır açan David Meerman Scott, Marketing Türkiye okurları için dijital PR’da başarının sırlarını anlattı. Scott bu alanda gerçek zamanlı PR’ın gücünün altını çizerken dijital PR’ın yükselen trendi “Newsjacking”in de detaylarını aktardı.

Ali Saydam: “Şu eziklikten bir kurtulsak…”

Türkiye’de PR neden dijitalleşemiyor?

“Şahsiyet” dizisini büyük bir beğeniyle izledim ve bir Haluk Bilginer hayranıyım. Hiçbir dizisini ya da tiyatro oyununu kaçırmam. Ancak… Sosyal medya ve dijital platformlar olmasa, Haluk Bilginer’in “Şahsiyet” adlı dizideki rolüyle Emmy Ödüllerine aday olduğuna inanacaktık. Zira meselenin altında derin bir eziklik hikayesi yatıyor…

Epica Awards 2019’da bizi yeni neler bekliyor?

Türkiye’de PR neden dijitalleşemiyor?
Epica Awards Direktörü Mark Tungate

Marketing Türkiye’nin Türkiye temsilciğini yaptığı ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in de jürisinde yer aldığı Epica Awards bu yıl 21 Kasım 2019 tarihinde Amsterdam’da 32. defa Avrupa’nın en iyi reklamlarını belirleyecek. Bu önemli etkinlik öncesinde Epica Awards Direktörü Mark Tungate ile bu yıl reklamcıları bekleyen yenilikleri konuştuk…

Günseli Özen: “Kuşaklar boyu rakiptiler, aynı projede nasıl buluştular?”

12 sektörde lider olan firmalarıyla ülkemiz sanayine değer yaratan Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Bodur Okyay tevazu ve kapsayıcılıkla sosyal sorumluluk projeleri yapmaya devam ediyor. Hatta bu yolda kuşaklar boyu rekabet ettiği şirketlerle de iş birliği yapıyor. “Akıllı Şehir Yolunda Çanakkale” de bunun en güzel örneği. Doğduğu ve doyduğu kent olarak tanımladığı Çanakkale’ye kalıcı değerler yaratıyor. Dileğim ülkemizde böylesine iş insanlarının sayısı artması.

Refika Birgül: “Artık öze dönüyoruz”

Türkiye’de PR neden dijitalleşemiyor?
Şef Refika Birgül

Sadece tatsız-tuzsuz “sağlıklı” yemeklerle değil, çocukluğumuzdaki o lezzetli anneanne yemekleriyle de sağlıklı beslenebileceğini uzun zamandır bizlere anlatıyor ünlü şef Refika Birgül… Türkiye’de değişen yeme-içme alışkanlarını ve son dönemin trendlerini konuşmak için bir araya geldiğimiz Birgül, “Atölye olarak durduğumuz yer ve yapmak istediğimiz şey anneanne mutfağındaki o sıcaklık” diyor. Refika Birgül ayrıca reyting kaygısıyla yapılan yemek programlarında, psikopat olarak nitelendirilebileceğimiz insanların şef gibi gösterilmesini de kaygıyla karşıladığını belirtiyor.

Cinsiyetsiz bir deneyim mümkün mü?

Öğretilen bütün kimlik etiketlerine karşı bir duruşu da simgeleyen “queer” kelimesi çoğunluğu Z kuşağından oluşan geniş bir kitlenin kendilerini ifade ettikleri bir kavram olarak karşımıza çıkıyor. Satın aldığımız ürünlerde, sosyal medyada, üyelik formlarında ve daha onlarca alanda yok sayılan queer yaşam aslında markalara hayal bile edemeyecekleri fırsatlar sunuyor. Peki, “Queer bir tüketici deneyimi yaratmak mümkün mü?” Digital Partners Deneyim ve Tasarım Direktörü Mert Tuna Yılmaz ile bu kritik sorunun yanıtlarını aradık…

Türkiye’nın Kültür Sanat Bankaları

Türkiye’de PR neden dijitalleşemiyor?

Marketing Türkiye adına Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Bankalar, Kültür ve Sanat Araştırması”na göre bankalar en çok müzik alanında gerçekleştirdikleri kültür sanat faaliyetleriyle anılıyor. Araştırma sonuçlarına göre “kültür sanat” denilince akla ilk gelen marka Yapı Kredi olurken bu alanda yapılan çalışmalarıyla en çok bilinen banka ise Akbank oluyor. Çarpıcı sonuçlarıyla bankaların kültür sanat karnesi Marketing Türkiye Ekim sayısında…

“Okumuyoruz” bir entelektüel klişesi

Türkiye’de PR neden dijitalleşemiyor?
Prof. Dr. Ali Atıf Bir

Akademisyen ve danışman kariyerinin yanına yayıncılığı da ekleyen Prof. Dr. Ali Atıf Bir; The Kitap, The Roman ve The Çocuk markalarıyla kısa zamanda birbirinden başarılı kitaplar yayınladı. Yayıncılık serüvenini konuşmak için bir araya geldiğimiz Ali Atıf Bir, “Okumuyoruz” bir entelektüel klişesi, Türkiye kitap okuyor. Okunmasa niye korsanı çıksın?” diyor. Online-offline satış noktaları arasındaki fiyat farkının sektöre ciddi zararlar verdiğini söyleyen Prof. Dr. Ali Atıf Bir, mağazaların kapanması halinde internetten kitap satışının da düşeceğinin altını çiziyor.

Markanız ne kadar kapsayıcı?

Son zamanlarda pazarlama dünyasının en çok konuştuğu konularından biri olarak karşımıza çıkıyor “kapsayıcılık”. Öyle ki bugün artık markaların sadık müşteri yaratma potansiyeli, o markaların ne kadar kapsayıcı olduğuyla ölçülüyor. Din, dil, ırk, cinsel yönelim demeden herkesi eşit bir şekilde kucaklayan bu kültür kimi markalar tarafından kusursuzca marka kimliğine işlenirken kimi markalar tarafından yanlış yorumlanıyor. Peki, gerçek kapsayıcılığa giden yol nereden geçiyor? Toplumun her kesimini kucaklayan bir marka stratejisi yaratmanın sırları neler?

Türk sporunun lokomotif sponsorları

Pazarlama ve sporun mükemmel uyumu markaların spor alanında yaptıkları yatırımların da hızla artmasına neden oluyor. Öyle ki yakın zamana kadar çoğunlukla “futbol” ile sınırlanan spor sponsorlukları bugün onlarca farklı branşta yüzlerce anlaşmayla hayat buluyor. Peki, başarılı bir spor sponsorluğunun sırrı ne? Hangi markalar hangi spor branşlarını sahiplenerek “Türk sporunun lokomotif markaları” rolünü üstleniyor?

“Farklı Bak” klişe paylaşımlara meydan okuyor

Türkiye’de PR neden dijitalleşemiyor?
Samsung Electronics Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barış Gökpınar

Kahve Dünyası iş birliğiyle gerçekleştirdiğimiz “Türk Kahvesi Sohbetleri”nin bu ayki konuğu Samsung Electronics Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barış Gökpınar oldu. Kahve Dünyası’nın Bebek’teki mağazasında bir araya geldiğimiz Gökpınar ile Samsung’un o çok konuşulan “Farklı Bak” projesini ve influencer marketing stratejilerini konuştuk. “Farklı Bak”ın sosyal medyada giderek artan klişe paylaşımlara bir tepki olarak ortaya çıktığını söyleyen Gökpınar bu projeyle 4.5 milyonun üzerinde erişim sağladıklarını belirtiyor.

Söz sırası vegan ve vejetaryenlerde

Türkiye’de PR neden dijitalleşemiyor?

Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Vejetaryen ve Vegan Beslenme Araştırması” hem dünyanın hem de Türkiye’de değişen beslenme alışkanlıklarını ortaya koyuyor. Sonuçlara göre Türkiye’nin üç büyük ilinde yüzde 89 gibi yüksek bir kesimi et tüketirken yüzde 5’lik bir kesim ise kendini vegan ya da vejetaryen olarak tanımlıyor. Araştırma vegan ve vejetaryen tüketicilerin tüketim alışkanlıklarına da ışık tutuyor.

Pazarlama bir teknoloji işidir!

Özellikle son 15 yıl içinde hayatımıza giren yeni teknolojiler kelimenin tam anlamıyla pazarlama sektörünü baştan yarattı. Sesli asistanlardan big data’ya, yapay zekadan sanal gerçekliğe, programatik’ten chatbot’lara kadar pek çok yeni teknoloji artık pazarlama dünyasının vazgeçilmez araçları arasında. “Blockchain” teknolojisi ise pazarlamacıların yakın takibinde ve gelecekte sektörde fırtınalar estireceğe benziyor… Peki, bugün pazarlama sektörünü etkisi altına alan teknoloji trendleri hangileri? Markalar yeni teknolojileri pazarlama stratejilerine nasıl entegre ediyor?

Detaylar ve daha fazlası Marketing Türkiye Ekim sayısında sizleri bekliyor… 

1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Cannes Lions'tan Türkiye'ye ilk altın!
Cannes Lions’tan Türkiye’ye ilk altın!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Haberler
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Advertorial
3 hafta önce
Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Haberler
Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
PLAT Derneği Yönetimi güven tazeledi
Haberler
PLAT Derneği Yönetimi güven tazeledi
Marketing Türkiye
11 Nisan 2025
Yapay zeka sokakta!
Haberler
Yapay zeka sokakta!
Nafizcan Önder
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.