Reklam sektöründe kartlar yeniden dağıtılıyor. Yapay zeka, dijital içerik üreticileri, hali hazırda işe girişmiş danışmanlık şirketleri… Artık reklam ajansları rekabette eskisi kadar yalnız değil, onları yerinden edebilecek dev rakipler enselerinde. Peki, bu yeni dönemde kreatif ajanslar nasıl ayakta kalacak? Danışmanlık şirketleri, yapay zeka, dijital içerik üreticileri ve reklam ajansları arasındaki rekabetin galibi kim olacak?
Ali Saydam: “KİD’ler İçin Mesleki Gelişim”
Mesleğe yeni başlamış kurumsal iletişimciler, kariyerine kurumsal iletişimci olarak devam etmek isteyen diğer meslek mensupları ve bu alanda kariyer yapmak isteyenler için yeni bir eğitim programı başlamış. Bu konuda ne kadar yatırım yapılırsa yeridir…
Uludağ cildi güzelleştirir (mi?)
Pek çoğumuzun aklında “Efsane Gazoz” olarak yer edinen Uludağ, içecek sektöründeki başarısını farklı bir alana taşımaya hazırlanıyor. Zira marka Nisan ayında tanıtımı yapılan Uludağ Premium Cilt Bakım Sprey serisiyle kişisel bakım ve güzellik sektörüne merhaba dedi. Ancak akıllarda soru işaretleri var: “Bir içecek markasının kişisel bakım sektörüne adım atması ne denli doğru? Bu cesur girişim başarılı olur mu?” Biz sorduk marka ve iletişim danışmanları yanıtladı…
Günseli Özen: “Mesele Hatay ise gerisi teferruat”
Şu almak için milyonlarca avro dökülen, politikacıların ekonomiyi hareketlendireceği vaadiyle seçilmek için stratejik yol haritalarına yerleştirdiği EXPO, Hatay’a 2021’de geliyor ama henüz pek kimse bilmiyor… Sesiz sedasız elde edilen bu başarının altında “sarsıcı bir tutku” var…
Anadolu Efes’ten geleceğe dönüş
Anadolu Efes kapsamlı bir değişim süreciyle bünyesindeki markaların görsel kimliklerini yeniledi. Markanın 1996 yılındaki etiket tasarımdan yola çıkılarak oluşturulan yeni logoda mavi, altın ve beyaz renkler öne çıkıyor. Anadolu Efes’in yeni marka kimliğinin ortaya çıkış hikayesini projenin yaratıcılarından dinledik…
Ali Gürak: Çocuk modasının en iyileri…
Moda büyüklerin olduğu kadar küçüklerin dünyasını da ele geçirmiş durumda. Belli bir yaşa erişen çocuklar artık kıyafetlerini kendileri seçip kendi kararlarını almak istiyor. Elbette bunda moda ve reklam sektörünün etkisi de büyük. Peki, bu süreci en başarılı yürüten markalar hangileri? Hangi markalar yanlış yollara sapıp tepki alıyor, hangileri doğru içgörüyle çocukların dünyasında yeni akımlar başlatıyor?
Marka semt Beyoğlu yok mu oluyor?
Çok değil bundan yedi yıl önce Avrupa Kültür Başkenti olan İstanbul’un bir süredir kalbi kanıyor… Araştırmalar Beyoğlu’nun her geçen gün o hayranlık uyandıran kozmopolit yapısını kaybettiğini ve semtin marka değerini yitirdiğini söylüyor. Peki, Türkiye’nin global marka yüzü Beyoğlu bu durumun üstesinden nasıl gelecek? Yeniden eski günlerine dönmesi için neler yapılmalı?
Koray Özdemir: “Geleneksel kreatif öldü, yaşasın deneyim!”
Geleneksel yaratıcı ajanslar günümüz dünyasında çok zorlanıyor. Artık “tek yönlü geleneksel ajans” ya da “sadece kreatif ajans” kavramları yeterli değil. Yaratıcı ajansların en önemli aseti olan “kreatif direktörler”in tahtını zıpır sosyal medya uzmanları ve yapay zekanın yönettiği “Big Data” yazılımları sallıyor.
Karaca lider, peki nasıl oldu?
269’u kendi mağazası olmak üzere 2 bin 500’ün üzerinde satış noktasıyla 16 ülkede faaliyet gösteriyor Karaca… Bu yıl 4 ülkede daha mağaza açmaya hazırlanıyor. Karaca Grup Pazarlama Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Galip Bağcı’ya göre “Paylaşacağımız Çok Şey Var” söylemiyle keyif anlarına odaklanmaları markayı pazarda “Güçlü Lider”liğe taşıyan en önemli unsur. Karaca’nın duygulara hitap eden bir tasarım markası olduğunu söyleyen Bağcı ile son yıllardaki yükselişlerinin ayrıntılarını konuştuk…
Özgür Şahin: “Sadakat programınız işe yaramıyorsa ne yapmalısınız?”
Sadakat programınızdan fayda alamıyorsanız ne yapmalısınız? Durun hemen panik yok. “Şu sadakat programı denilen şey de bir işe yaramıyormuş” klişesine sarılmayın. Dünya devlerinin her yıl milyonlarca dolar harcadığı sektörün büyüklüğünün yüz milyarlarca dolara ulaştığı bir ortamda programlar elbette çok faydalı; yeter ki her işte olduğu gibi doğru yöntemleri uygulayın.
Markalar edebiyat dergilerini görmezden geliyor. Neden?
Yazılı mecranın son dönemdeki yıldızı kim desek kuşkusuz herkesin aklına aynı şey gelir: Edebiyat dergileri… Gerek değişen içerikleri ve yazar kadroları gerekse sosyal medyanın hakkını vererek okurlarıyla interaktif ilişkide olmaları başarı sırlarından bazılarını oluşturuyor. Peki, tirajları 80 binleri bulan bu dergiler neden reklamverenlerin dikkatini çekemiyor? Markalar edebiyat dergilerini bir mecra olarak neden değerlendirmiyor?
Türk dizileri ihracatın buz kırıcısı
Türk yapımcıların geçtiğimiz yıl 80 ülkeye 200 milyon doların üzerinde format, dizi ve yapım ihraç ettiğini söyleyen RATEM Başkanı Yusuf Gürsoy bu durumun Türk mallarına olan ilgiyi de artırdığını belirtiyor. Dünyanın en büyük yayıncılar birliği ABU’ya üye olmalarının ve Ekim ayında gerçekleştirecekleri IFTV etkinliğinin dizi ve format ihracatının önünü açacağını kaydeden Gürsoy “Hedef 1 milyar dolar” diyor…
Kışa göz kırpan yaz dizileri
İnternet dizilerinin gündemi değiştirdiği, asker dizilerinin ise milli duyguları şahlandırdığı aksiyon dolu bir dizi sezonunu geride bıraktık. Ancak durmak yok! Şimdi de yaz dizilerinin hükümranlığı başladı. Peki, yaza özel yapımların hangileri kalıcı olacak, hangileri birer yaz aşkı olarak ömrünü tamamlayacak?
Üniversiteler deneyim sunmalı
Eskiden başrolünde devlet okullarının olduğu eğitim sektörü şimdilerde birçok oyuncunun olduğu bir yarışa döndü… Artık öğrencilerin tercihleri üniversitelerin rekabetiyle belirleniyor. Açıkhava reklamlarından sosyal medya kampanyalarına, vakıf üniversitelerinin kıyasıya yarıştığı bu süreçte hangi üniversiteler fark yaratıyor? Öğrenci ve ailelerinin en önemli seçim kriterleri neler?
Bağışlanma değil bağış istiyorlar
Özel Olimpiyatlar Türkiye şu sıralarda Ünite İletişim’in alt markası olan Coffee Shop ile bir kampanya yürütüyor. Şahan Gökbakar, Murat Dalkılıç, Mustafa Ceceli gibi ünlülerin desteklediği “Biz özeliz bağışlayın” kampanyası şimdiden 4,5 milyon kişiye erişilmiş bile… Kampanyanın detaylarını konuşmak için bir araya geldiğimiz Özel Olimpiyatlar Türkiye Ülke Direktörü Didem Ünsür, “34 yıllık tarihimizde ilk kez bağış kampanyası yürütüyoruz ve herkesten gereken desteği bekliyoruz” diyor.
Gazeteci reklam yapar mı?
Gazetecilerin sosyal medya hesapları üzerinden reklam içerikli paylaşımları son dönemin en büyük tartışmalarından biri… “Kendi kişisel alanım kime ne?” diyerek bu işi savunan da var, “Yapılan okura ihanettir” diyen de… Tartışma o denli derinleşti ki Doğan Yayın İlkeleri Kurulu toplantısının öncelikli gündem maddesi haline geldi… Peki, gazeteci reklam yapar mı? Yarı kamusal bir görev üstlenen gazetecinin reklam içerikli paylaşımlarda bulunması meslek ilkelerine ne denli uygun? Sektörün duayen gazetecileriyle bu sorulara yanıt aradık.
Şizofrenik markalar
Markaların çalıştığı ajans sayısı gittikçe artıyor. Dijitalde mecra sayısı ise aldı başını gidiyor. Her kanaldan tüketiciye ulaşmak için çırpınıp duran, aynı anda birkaç ajansla çalışan markalar bir süre sonra yorulup kişilik bölünmesine uğruyor ve ortaya da “Şizofrenik markalar” çıkıyor. Peki, “Şizofrenik marka sendromu”na yakalanan markalar nerede hata yapıyor? Sonun önüne geçmek için neler yapmalı?
Çaykur devleri geride bıraktı
Nielsen’in içecek sektörüne yönelik Haziran ayı verilerine göre Çaykur 25 bin 245 reklamla en çok reklam veren marka oldu. Onu 18 bin 530 reklamla Coca-Cola takip ediyor…
Marketing Türkiye Ağustos sayısını hemen okumak için tıklayın…