3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Kaçın, Alfa’lar geliyor!

Nafizcan Önder
5 Temmuz 2022
7 dk okuma

Hemen her gün karşılaştığımız yeni bir araştırmayla, markaların onlara göre planlanan stratejileriyle Z kuşağı gündemden düşmezken, Alfa kuşağının da ayak sesleri duyulmaya başladı. Her yeni kuşak farklılaşan özellikleriyle dikkat çekerken, geleceği şekillendirecek kuşakları anlamaksa her seferinde yeni bir çaba gerektiriyor. Global Wunderman Thompson Commerce ekibinin yayınladığı rapordan ilhamla Türkiye’deki Alfa’ları anlamak için Wunderman Thompson Türkiye’nin Group M Türkiye Data Analytics Services iş birliğiyle gerçekleştirdiği “Türkiye’de Alfa Jenerasyonunu Tanımak” araştırması işte bu çabanın bir ürünü. 6-13 yaş arasındaki Alfa kuşağını pek çok yönüyle araştıran çalışma geleceğin Türkiye’si hakkında da çok şey söylüyor…

Ali Saydam yazdı: “Celebrity” şart mıdır?

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Öyle bir vaatte bulunacaksın ki hedef kitlenin “ihtiyaç ve taleplerine” cevap verirken bunu yapabileceğine dair “güven” algısını da yaratacak. Ve bunu en üst düzeydeki yaratıcılıkla “algılama yönetiminin” 11 kuralına uygun biçimde paketleyerek hedef kitleye sunacaksın.

Çok katmanlı “kritik başarı faktörü” budur. Celebrity’ye parayı bastırıp arkasına gizlenmek değil!

Petrol Ofisi’nde Ceo’luk milli bir görevdir!

Kaçın, Alfa'lar geliyor!
Petrol Ofisi CEO’su Selim Şipe

Petrol Ofisi’nin son yıllardaki yükselişine liderlik eden isim Selim Şiper… Zaman içinde 6 binlerden bin 600’lere düşen istasyon sayısı ilk defa Şiper’in liderliğinde artışa geçti. Onun yönetiminde istasyonların yarıya yakını yenilenirken, dağıtım ağına 300’ün üzerinde yeni istasyon eklendi, kendi deyimiyle “Petrol Ofisi yeninden lider gibi davranmaya başladı”. “Bizim menfaatlerimizle ülke menfaatlerinin paralel olması gerekiyor” diyen Şiper, Petrol Ofisi’nin CEO’luk görevini de “milli bir görev” olarak tanımlıyor, tüm adımlarını da bu inançla atıyor…

Aynı zamanda alaylı bir pazarlamacı olan Şiper, pazarlama kökenli bir CEO’nun hep müşteri odaklı olduğunu, bu nedenle daha aktif bir güce sahip olduğunu düşünüyor. Ve bir de uyarıda bulunuyor: “Allah şirketleri yarını konuşan satıcılardan ve bugünü konuşan pazarlamacılardan korusun…” Selim Şiper ile söyleşimizin her satırı hem iş dünyası hem de pazarlama dünyası için bir ders niteliğinde…

Markaların sığınmacı çıkmazı!

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Son yıllarda hızla artan sığınmacı nüfusu pek çok gerekçeyle kamuoyunun da tepkisine neden oluyor. Siyasi tarafı bir yana konu markalar açısından da bir ikileme dönüştü… Soru hayli zor: Markalar toplumdaki tepkiyi de göz önünde bulundurup sığınmacıları görmezden mi gelmeli yoksa milyonlarca tüketiciden oluşan bu kitleye, dünyada giderek yükselen kapsayıcılık anlayışıyla kucak mı açmalı? Marketing Türkiye için Pulside Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Türkiye’deki Sığınmacılara Bakış Araştırması” toplumdaki tepkilerin gerisindeki nedenleri ortaya koyarken iletişim sektörünün önde gelen isimleri de “Markalar sığınmacılar konusunda ne yapmalı?” sorusunu yanıtladı.

TAV Lounge’a takılıp uçağınızı kaçırabilirsiniz!

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

TAV İşletme Hizmetleri 19 ülkede 70’e yakın yolcu salonu işletiyor. Sayısal büyüklüğüyle sektörün liderleri arasında yer alan TAV İşletme Hizmetleri 11 Haziran’dan başlayarak bir ay boyunca Bodrum Primeclass özel yolcu salonunda misafirlerini sanatla buluşturdu. Lounge’da ilk olarak Türk resim sanatının önemli isimlerinden Devrim Erbil yer aldı. Erbil’in daha önce görülmemiş eserleri de Lounge’da sergilendi.

Tüketiciyi kendisinden daha iyi tanıyabilir misiniz?

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Uzunca zamandır pazarlama evreni kişiselleştirme ve deneyim kavramlarını odağından ayırmıyor. Her geçen gün bu alanda rekabeti bir üst seviyeye taşıyan markalarsa tüketicileriyle yakaladıkları bağı “Hiper Kişiselleştirme” aracılığıyla daha da güçlendiriyor. Peki, son dönemlerde dillerden düşmeyen hiper kişiselleştirme markalara ne gibi olanaklar sunuyor? Hiper kişiselleştirme yapan şirketlerin nelere dikkat etmesi gerekiyor? Bu alandaki son trendler, yenilikler neler? Hiper kişiselleştirme çalışmalarıyla öne çıkan SAS’ın Orta Doğu, Afrika, Türkiye ve Orta Asya Bölgesi Dijital Dönüşüm Lideri Altan Atabarut öncülüğünde Marketing Türkiye için hazırlanan analizler tüm bu sorulara yanıt veriyor…

Önüm, arkam, sağım, solum Metaverse!

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Metaverse kavramı hayatımıza gireli daha bir yıl bile olmadı ancak hızla sektörün en önemli gündem maddelerinden birine dönüştü. Hepimiz bu yeni kavramı anlamaya çalışıyoruz… Pek çok marka da bu konuda kendi stratejilerini geliştirmeye odaklanıyor. Üstelik metaverse kavramı yalnız da değil, iki kardeşi daha var; blockchain ve NFT… Peki, bu kavramlar gerçekte ne ifade ediyor? Hayatımızı nasıl etkileyecekler? Kapıları yeni aralanan bu dünyada bizi neler bekliyor? Bu alanda yapılan ve ilham veren projeler hangileri? Gelin bu soruların yanıtlarını hep birlikte arayalım…

Türkiye’nin mizah anlayışı değişiyor

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

“Pandemi”, “mücadele”, “hayatta kalma”, “enflasyon”, “savaş” gibi kavramlar gündelik yaşantımızı böylesine ele geçirmişken gülmek belki de hiç olmadığı kadar hayatlarımızda temel bir ihtiyaca dönüştü. Öyle ki pek çok yeni mizahçı bugünlerde kulaktan kulağa yayıldı, dijital platformlarda komedi içerikleri günlerce zirvede kaldı, komedi dizilerinden ezberlenen replikler dost ortamlarında büyük kahkahalara dönüştü. Bu dönemde mizaha dair dikkat çekenlerin başında ise yapısı gereği dinamik ve günün kodlarından beslenen mizah dilinin ve tekniklerinin dönüşümü geliyor. Biz de Xsights Araştırma Şirketi’nin Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Türkiye’de değişen mizah anlayışı” araştırması ışığında toplumun değişen mizah kodlarını ortaya koyarken, mizahın güçlü paydaşlarına da bu dönüşümü nasıl okuduklarını sorduk…

Hazır giyimde kuşak farkı…

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Hazır Giyimde Kuşakların Marka Tercihleri” araştırması pazardaki çetin rekabeti de gözler önüne seriyor. Çalışmaya göre LC Waikiki, Y, X ve Baby Boomer kuşaklarının en sık tercih ettiği marka olsa da Z kuşağını Koton’a kaptırıyor. Söz konusu denim olduğunda ise tüm kuşakların tercihi açık ara farkla Mavi’den yana… Peki, hazır giyimde hangi kuşak hangi motivasyonlarla marka tercihini yapıyor?

Satış artıran kampanyalar…

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Ses getiren ve hafızalara kazınan kampanyalar üretmek hedef kitleye ulaşma yolunda önemli bir basamak. Ancak markaların bir adım ötesine, bu yaratıcı kampanyaların iş sonuçlarına etki edip satışları artırmasına ya da toplumda bir davranış değişikliği yaratmasına ihtiyacı var. Bu yıl 14’üncüsü gerçekleştirilen Effie Ödülleri işte bu başarıyı yakalayan projeleri ödüllendirdi. Peki, “yaratıcılığın ötesinde” doğrudan satışlara etki eden bu kampanyaların gerisinde hangi stratejiler var? Satış artıran projelerin ortak noktası ne?

Enflasyon ortamında fiyat nasıl belirlenir?

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Pandeminin ekonomiler üzerinde yarattığı olumsuz etkilerin sonuçları arasında yer alan küresel enflasyon, markalar için fiyatlama konusunu en önemli gündem maddelerinden biri hâline getirdi. Şirketler kısa vadede fiyat artışları yaparken, enflasyonist piyasaların uzun vadeli sonuçlarına da hazırlanmaları gerekiyor. İşte tam da bu noktada akla ilk “Enflasyonist ortamda doğru fiyatlandırma nasıl yapılır?” sorusu geliyor. Danışmanlık şirketi McKinsey & Company’nin Yardımcı Ortağı Gökmen Ciğer öncülüğünde Marketing Türkiye için hazırlanan ve pek çok araştırmadan beslenen analiz bu zorlu soruya yanıt veriyor.

Yapay zekayla yazının yeniden icadı

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Farklı özellikleriyle gün geçtikçe güçlenen yapay zekâ teknolojileri, şirketlere ve kişilere çeşitli alanlarda çözümler sunuyor. Türkiye’den de bu alanda önemli bir girişim var… Global bir vizyonla ortaya çıkan Novus aklını ve gücünü Türkiye’den, uzmanlığını ise Boston’dan alıyor; NLP teknolojileriyle metin yazımı konusunda yapay zekâ teknolojileri üretiyor. 4.5 milyon avro değerlemeyle Estonya merkezli Startup Wise Guys’tan yatırım alan Novus Writer aracı, tanıtım metinlerinden uzun yazıların özetlenmesine, blog yazısı fikirlerinden toplantı notlarına yapay zekâ desteğiyle çeşitli türlerde yazı yazmayı kolaylaştırıyor. Novus ekibine çalışmalarını ve yapay zekâ teknolojileri hakkında merak edilenleri sorduk…

Cannes Lions sahnesinde “sürdürülebilirlik” yükseldi

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Uluslararası Yaratıcılık Festivali Cannes Lions, iki yıl aradan sonra katılımcılarını fiziksel olarak bir araya getirdi. Global arenada yapılmış en başarılı kampanyaların yarıştığı festivalde bu yıl kapsayıcılık ve sürdürülebilirlik temaları başroldeydi. Grand Prix’lerin neredeyse tamamı daha iyi bir dünya hedefiyle yapılan çalışmalara gitti. “Fosil yakıtlı ürünlerin reklamlarının yasaklanmasını” talep eden aktivistlerin gösterileri de Cannes Lions 2022’ye damga vuran gelişmelerdendi. Gelin 2 yıl aradan sonra fiziki bir ortamda gerçekleşen Cannes Lions’da öne çıkanlara birlikte bakalım…

Klima pazarında hava değişti

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Yaz mevsiminin her geçen yıl daha uzun ve daha sıcak geçmesi klimalara olan ihtiyacı artırıyor. Öte yandan tüm dünyanın hazırlıksız yakalandığı pandeminin evde geçirilen süreyi artırması klimaları hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline getirdi. Peki, tüm bu gelişmeler klima pazarını nasıl etkiledi? Bu yeni dönemde klima kullanma alışkanlıkları nasıl şekillendi? Marketing Türkiye için Sia Insight’ın yaptığı “Klima Kullanma Alışkanlıkları Araştırması” bu soruların cevaplarıyla birlikte klima kullanma pratiklerimizi ve pandemi sürecinde bu pratiklerin nasıl değiştiğini ortaya koyuyor.

Markalar daha iyi bir dünya hayalının neresinde?

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Ülkece zorlu bir süreçten geçiyoruz. Sosyal ve ekonomik şartların üstümüze ağır bir yük olarak bıraktığı negatif duygu durumu toplumun markalardan “daha iyi bir dünya” beklentisini de artırıyor. Bu talebe kayıtsız kalmayan markalar sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk projeleriyle tüketicinin hem zihnine hem kalbine girmeyi başarırken, elini taşın altın koymayanlar kara listedeki yerini alıyor. Peki, daha iyi bir dünya hayalinde markalar nerede duruyor? Tüketiciler hangi duygularla markalardan neler bekliyor? Marketing Türkiye için VeriNays Araştırma Kurucu Ortağı Ozan Anlaş liderliğinde hazırlanan ve yakın zamanda yapılan pek çok araştırmayı kapsayan analiz bu sorulara yanıt verirken tüketicinin ruh haline de ışık tutuyor.

Yılın en iyileri

Kaçın, Alfa'lar geliyor!

Marketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen ve Dijital Pazarlama İletişimi Platformu’nun (DPİP) destek verdiği Brandverse Awards’ta kazananlar 30 Haziran Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşen görkemli törenle ödüllerine kavuştu. Tüm değerlendirme süreçlerine Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağladığı Brandverse Awards’ta bu yıl jüri değerlendirmesi sonucunda 49’u Altın, 104’ü Gümüş ve 162’si Bronz olmak üzere 315 ödül sahiplerini buldu.

Marketing Türkiye Temmuz Ağustos sayısını okumak için TIKLAYIN!

Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos 22
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Tesla Takedown" sonuç veriyor: Yenilenen Model Y'nin satışları beklentilerin altında kaldı
Haberler
“Tesla Takedown” sonuç veriyor: Yenilenen Model Y’nin satışları beklentilerin altında kaldı
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Araştırma
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Haberler
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
11 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.