Uzun yıllar reklam sektörü kreatiflerin içgörülerine güvenerek yol aldı. Toplumu iyi anlayan, dünyayı müşterinin gözünden görebilen reklamcılar fark yarattı. Fakat o günler çok gerilerde kaldı. Şimdi verinin hükmettiği pazarlama stratejilerine ve dahası en basit kampanyalara bile veriler ışığında yön verildiği bir dünyadayız. Ancak kimi uzmanlara göre verinin insani içgörüye tercih edilmesi “tehlikeli bir sürecin” de işareti. Peki, gerçekten de dijital içgörü insani algının önüne mi geçiyor? Sol beyin sonunda sağ beyni işgal mi ediyor?
Ali Saydam: İngiltere’deki Türden PR Skandalı Bizde Olmaz
Bu tür numaralar hep az gelişmiş ülkelerin başına gelir diye düşünenler, bir kez daha yanıldılar. Bu sefer işin içinde İngiliz asaleti, kapitalist sistemin en ince iletişim numaraları, bir devlet adamı, ailesi ve de güçlü bir PR ajansı var.
Türk gençliğini Aleyna Tilki ile anlamak
Türkiye henüz 17 yaşında bir gencin yükselişini izliyor. Dijital platformlarda iki ayda 200 milyondan fazla dinlenen, her söylediği manşet olan Aleyna Tilki’nin popülaritesi artık yadsınamaz. Peki, genç popçuyu bir anda şöhretin zirvesine taşıyan iletişim kodları neler? Tilki’nin bu hızlı çıkışı özellikle Z kuşağını hedef alan markalara ne anlatıyor…
Günseli Özen: 60 Yıllık Üretim Devi Karar Verdi Kendi Markasını Yaratıyor
Termikel’in 2016 yılı ihracat cirosu 100 Milyon TL… İhracatının yüzde 68’ini Avrupa’ya yaparken Güney Amerika’ya, Orta Doğu ve Afrika’ya, Asya’ya ve Avustralya’ya da ihracat gerçekleştiriyor. Türkiye pazarının ise yüzde 35’ine sahip. İşte bu dev yapı şimdi kendi markasını yaratıyor.
Akşener seçmene nasıl gitmeli?
Türkiye, yeni bir partinin doğuşuna tanıklık ediyor. Türk siyasetinde adını birçok partiyle andığımız Meral Akşener, artık kendisinin öncülük ettiği bir partiyle siyasette yoluna devam etme niyetinde. Peki, önümüzdeki aylarda kurulacak bu yeni parti nasıl bir siyasal iletişim stratejisi izlerse başarılı olur? İzlemesi gereken yol haritası ne olmalı? Alanında duayen isimler ve araştırma verileriyle bu sorulara yanıt aradık.
Ali Gürak: Data, Yaratıcılık ve Kids Marketing
Bir reklam afişinde metin ile görselin nerede ve hangi renk tonlarda olması gerektiği bile artık elde edilen data sayesinde belirlenebiliyor. Ancak data tek başına sadece bilgidir. Elde edilen datanın en efektif şekilde işlenmesi gerekir.
Yeni Star TV Daha Samimi Daha Sıcak
İki yıldır kapsamlı bir dönüşüm sürecinden geçen Star TV yeni dönemde “samimiyet ve izleyiciye dokunmak” stratejisine odaklanıyor. Bu dönüşümün pazarlamadaki liderliğini ise Star TV Marka Pazarlama Direktörü Arzu Haksun Güvenilir üstleniyor. Yeni yayın döneminde de doğallıktan vazgeçmeyerek oyuncuların kamera arkası görüntülerini lansman filmine taşıdıklarını söyleyen Güvenilir, “Radikal içeriklerle yolumuza devam edeceğiz” diyor.
Didem Şahin: Benim Sadık Yârim Müşterilerimdir
Şirketlerin sadakat programı yapma talepleri her sene bir önceki seneye göre artış gösteriyor. Çizilen yeni yıl plan ve bütçelerinde sadakat programlarının gündemi 2018’de de oldukça yoğun olacak.
Z kuşağını anlama kılavuzu
Fazla sıkıntıya gelemeyen, teknolojinin göbeğinde doğan dijital bir kuşağın temsilcisi onlar… Kendilerinden önceki hiç kimseye benzemiyorlar. Elbette bugün önemli bir kısmı lise öğrencisi olan Z kuşağından söz ediyoruz. Peki, sayıları 18 milyonu bulan bu kitlenin markalara yaklaşımı nasıl? İnterneti nasıl kullanıyor, medyayı nereden takip ediyorlar? Hayallerindeki meslek ne? Tüm bu soruların yanıtı ve daha fazlası Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği Z Kuşağı Araştırması’nda.
Ekran savaşları başlıyor! Hazır mısınız?
Yeni yayın dönemiyle birlikte TV sektörü kıran kırana bir rekabetin merkezi haline geldi. TV kanallarının tanıtım filmleri ardı ardına yayına girerken izleyiciler de koltuğuna kuruldu ve tanıtılan programları beklemeye başladı. Bu çetin yarışta hangi kanalın reytinglere ambargo koyup rakiplerini sollayacağı ise merak konusu…
“2018 bizim yılımız olacak”
Pazarlama ve iletişim stratejilerini konuşmak için bir araya geldiğimiz SOCAR Türkiye Dış İlişkiler Başkanı Murat LeCompte önümüzdeki dönemde marka bilinirliklerini artırmaya odaklanacaklarını söylüyor. “SOCAR olarak 10 yıldır Türkiye’deyiz ve Türkiye’nin en büyük yabancı yatırımcısıyız” diyen LeCompte enerji alanında yatırımlarından söz ederek, “2018 bizim yılımız olacak” diyor…
“Reklamveren trendleri izliyor ama uygulamıyor”
Yüzde 100 yerli sermayeli ilk medya ajanslarından biri olan Speed Medya, network’lerin hakimiyetindeki sektörde dev rakiplere kafa tutuyor. “Müşterilerimize hesap verebilirlik anlayışıyla hizmet veriyoruz” diyen Speed Medya CEO’su Ahmet Akyol, satış başarısını en önemli başarı kriterlerinden biri olarak kullandıklarını söylüyor. Akyol’a göre Speed Medya global network’lere nazaran küçük-orta ölçekli reklamverenin dilinden daha iyi anlıyor. Akyol reklemverenler hakkında da çarpıcı bir tespitte bulunuyor: “Reklamveren trendleri izliyor ama uygulamıyor…”
Ankara iş dünyası İPZ’de buluştu…
Türkiye’nin en kapsamlı pazarlama etkinliği İnteraktif Pazarlama Zirvesi (İPZ), 11’inci Anadolu turunun beşinci ayağı Ankara’da gerçekleşti. Marketing Türkiye ve Marketing & Management Institute tarafından düzenlenen İPZ Anadolu 2017’nin bu yılki konusu “Yeni Nesil Ürünler ve İşler…” Bu yıl da her ilin ihtiyaçlarına yönelik içerikler sunarak farklılaşan zirveye katılanlar İPZ Anadolu Katılım Sertifikası’nı almaya hak kazandı.
Boşa Çaba! AVM App’leri Kullanılmıyor
Artık neredeyse her AVM mobil cihazlar üzerinden kullanılan aplikasyonlara sahip. Ancak veriler alışveriş merkezlerine giden müşterilerin AVM’lere özgü uygulamaları pek de tercih etmediğini gösteriyor. AKADEMETRE’nin yaptığı AVM Algı Araştırması’na göre AVM’ye giden kullanıcıların yalnızca yüzde 5,9’u alışveriş uygulamalarını kullanıyor…
Koray Özdemir: “Sektör kriz anında doğal seleksiyonla ilerliyor”
AVM sektörü kısır bir döngü ve zor bir dönem içeresinden geçiyor. Yaşanan üzücü olaylar ve güvenlik kaygısıyla daralan sosyal ekonomi sonrası AVM kira gelirlerinde hızlı bir düşüş yaşandı. Her kriz anının kaçınılmazı olan “hayatta kalma” içgüdüsüne sahip, bütçeyi efektif kullanan vizyoner AVM’ler güçlenecek.
İnternet dizileri TV’ye transfer oluyor
Geçtiğimiz sezonun en başarılı yapımları olarak kabul edilen puhutv’nin Fi’sini ve BluTV’nin Masum’unu bu sezon televizyon ekranlarından takip edeceğiz. Bu gelişme internet dizilerinin TV ekranlarına yön vereceği yeni bir dönemi işaret ederken ciddi bir başarı sağlayan bu iki yapımın televizyon ekranlarında nasıl bir performans sergileyeceği ise merek konusu…
Pazarlama iletişiminin yeni dili: Chatbot
Dünyada 4 milyara yakın insan her gün internete giriyor. Bu devasa kitlenin taleplerini geleneksel yöntemlerle analiz edip beklentileri karşılamak ise neredeyse imkansız. Öyle ki güncel Big Data uygulamaları bile müşteriyi tanımada eksik kalıyor. İşte bu noktada devreye chatbot’lar giriyor. Son zamanların yeni trendi sohbet robotları birden fazla müşteriyle aynı anda iletişime geçerek pazarlama iletişimi konusunda çığır açıyor.
Goller yeşil sahada coşkusu sosyal medyada
Yeşil sahalarda atılan gollerin coşkusu da yenilenlerin acısı da sosyal medyada yaşanıyor. Kimi zaman güldüren kimi zaman kızdıran paylaşımlarıyla futbol takımları sosyal medyanın en renkli simaları arasında. Peki, bu çetin rekabette stratejileriyle rakiplerinin filelerini havalandıran futbol kulüpleri hangileri? İşte sosyal medyayı en iyi yöneten futbol takımları…
App Store ve Google Play üzerinden Marketing Türkiye Ekim sayısını hemen okumak için tıklayın…