17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Nafizcan Önder
1 Kasım 2023
6 dk okuma
Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Pazarlama ve pazarlama iletişimi, sektör gözetmeksizin tüm iş alanlarında bir üst disiplin olarak kabul ediliyor. Pazarlamaya ilişkin tüm kaynaklar ise çok değerli. 33 senedir değer yaratan Marketing Türkiye, pazarlama ekonomisinin lider platformu olma misyonuna uygun olarak pazarlama disiplininin tüm alanlarına yönelik farklı içerikte yayınlarıyla sektörle buluşuyor.

2002 yılında ROTA Yayınları’nın yayıncılığını üstlendiği Marketing Türkiye, pazarlama ve pazarlama iletişimi sektörünün Türkiye’deki ilk mecrası olarak her yıl kitlesini büyütürken sektörünün en önemli referans kaynağı olma misyonuyla en güncel haberleri okuyucularıyla buluşturuyor. Marketing Türkiye 33 yıllık bu uzun yolculukta şimdi önemli bir kilometre taşını daha geride bırakarak 400. sayısıyla buluşuyor sektörle. Marketing Türkiye’yi 400 sayılık yolculuğu boyunca yalnız bırakmayan tüm okurlarımıza, bizleri destekleyen tüm paydaşlarımıza ve dostlarımıza sonsuz teşekkürler…

Ali Saydam yazdı: Kapitalizmde “fikrî mülkiyet” kutsaldır

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Fikrî mülkiyet hakkı ve markanın koruma altına alınması, kapitalizmin en temel ve en sofistike meselelerinden biridir. Uluslararası terminolojisiyle “infringement” denen “ihlal” eylemi, ciddi rakamlar ödeyen resmî sponsorların hakkına tecavüzdür.

Birlikteliğin gücü: Ahmet Pura…

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Anlatılan 50 yıllık bir kariyer öyküsü mü? Eğer öyle kabul edersek hem anlatana hem de bu yolculukta birlikte yürüyenlere haksızlık ederiz. Çünkü Ahmet Pura bir yandan tek başınadır bir yandan da birlikten doğan gücün vücut bulmuş hâlidir. Eminiz ki “dile kolay” diye başlayan çoklu yıllar kendisinde daha dün gibidir…

Yılın sorusu: Ucuz mu pahalı mı?

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Yüksek enflasyonla birlikte hayatımıza önce panik alışverişi girdi. Tüketici “aldıklarımdan pişman değilim aklım hala alamadıklarımda” diyerek o günün fiyatlarını geçmişle kıyaslayarak hayıflanıyordu. Çünkü halen elinde bir referans noktası vardı… Bugünse reyonlar arasında dolaşan şaşkın gözler ve herkesin kafasında kocaman bir soru işareti var. Hangisi pahalı, hangisi ucuz? Sektör bağımsız olarak takvim yapraklarını kıskandıran bir hızla etiketler değişirken elbette zihinler sisle kaplandı ve tüketici fiyat algısını yitirdi. Peki, bu sisin arasından ne gözüküyor? Dahası böylesi bir ortamda pazarlama evrenine ne gibi bir sorumluluk düşüyor? Yanıtlar uzman isimlerden geliyor…

Suat Sözen: “Odada fil değil filler var ama konuşmuyoruz”

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

30 yılı aşkın deneyimiyle iletişim evreninin dönüşümüne ve önemli kırılma anlarına tanıklık eden İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Suat Sözen bugün de köklü bir değişimin eşiğinde olduğumuzu söylüyor. Dijitalleşmeyi merkeziyetsizlik ve aracısızlık olarak tanımlayan Sözen, gelecek tahayyüllünü bir fütürist gibi değil, işin içinden, yarını görerek yapıyor ve medya ajanslarının geleceğine yönelik iddialı öngörülerde bulunuyor. Dönüşümün sektör için kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Sözen, medya planlama ajansları için çıkış yolunun “danışmanlık” olduğunu da sözlerine ekliyor. İletişim evreninin her bir paydaşının bugününü ve yarınını masaya yatırdığımız bu akıl açıcı sohbette sektörün tüm paydaşlarına çağrıda bulunuyor Sözen: “Odadaki filleri konuşmanın zamanı geldi…”

Yarınlara sözümüz var

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

E-ticaret sektörünün ilklerle anılan markası Hepsiburada, kargo, finans ve teknoloji çözümleriyle ses getirmeye devam ediyor. Mesela “ertesi gün teslimat” diyor, “Hepsiburada’da kredi kartsız taksit” olur diyor, “teslimat gecikmesi olursa para iadesi yaparız” diyor, “19,90 TL’lik abonelik bedeli karşılığında ayda 400 TL’lik fayda sunarız” diyor ve hepsi için de “Hepsiburada sözü” veriyor… Tüm bunların ardında İngiltere merkezli küresel bir ağ olan INvolve tarafından oluşturulan ve YouTube tarafından desteklenen 2023 Heroes Kadın Yöneticiler Rol Model Listesi’nde yer alan Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin’in imzası var. Nilhan Onal Gökçetekin ile gerçekleştirdiğimiz söyleşi Hepsiburada’nın ezber bozan stratejisinin ötesinde yeni nesil liderlik adına da derin içgörüler barındırıyor…

Ev teknolojilerinin yıldızları

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Yaşam alanlarındaki konfor ve verimliliği arttıran ev teknolojileri artık modern hayatın da vazgeçilmezi. Peki, tüketiciler evde kullandıkları teknoloji ürünlerinde daha çok hangi markaları tercih ediyor? Bir sonraki satın alım listesinde hangi ürün ve markalar var? Akıllı ve bağlantılı cihazlara yönelik talep ne yönde? Tüm soruların yanıtları Marketing Türkiye adına YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Ev Teknolojilerinin Yıldızları” araştırmasında…

2045’te iyi, bolluk içinde ve ölümsüz olacağız…

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Tarihin ilk yazılı kayıtlarından dinlere, tüm dünyanın çok sevdiği kitaplara, filmlere kadar ölümsüz olmak insanlığın en büyük derdi ve elbette en büyük hayali oldu hep. Bugün ölümsüz olmak deyince akla Lord Voldemort, Sith’ler, Jedi’lar ve elfler gelse de yazar ve fütürist José Luis Cordeiro çok değil, sadece yedi yıl sonra ölümsüzlüğe dair öne sürülen senaryoların ilk meyvelerini vereceğini, 2045’te ise bugün 50 yaşından genç olan kimsenin yaşlanmayacağını iddia ediyor. Fütüristler Derneği’nin gerçekleştirdiği etkinlikle İstanbul’a gelen ve insanlığın en büyük sorununu yaşlanmak olarak tanımlayan Cordeiro ile bu sayfalarda görmeye alışkın olmadığınız, başta birçok soru ve sorguyla, ancak sonunda “Gerçekten mümkün olabilir mi?” dedirtecek kadar iyimser bir sohbette bir araya geldik.

Orta sınıf eriyor mu?

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Enflasyon, hayat pahalılığı, ekonomik kriz… Adına ne derseniz deyin son birkaç yıldır içinden geçtiğimiz bu güçlü fırtına zenginfakir arasındaki uçurumu büyütürken orta sınıfın da hızla erimesine yol açtı. Hal böyle olunca bugüne dek ezberlenmiş “orta sınıf” tanımları işlevini yitirdi, markalar için de bu sınıfı yeniden tanımlamak kaçınılmaz bir gerekliliğe dönüştü. Türkiye’nin önde gelen araştırmacılarıyla hem eriyen orta sınıfı hem de yeni orta sınıfın yeni gerçeklerini konuştuk…

Cumhuriyet değerlerini taşıyan markalar

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Marketing Türkiye’nin, Aksoy Araştırma iş birliği ve Deloitte Türkiye uzmanlığıyla Cumhuriyetin 100. yılını iş dünyasının tüm kurum ve kuruluşlarıyla birlikte kutlamayı amaçlayarak başlattığı “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar” araştırması sonuçlandı. Halkın oylarıyla belirlenen “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar”a 6 Ekim’de Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirilen “Cumhuriyet Balosu”nda beratları takdim edildi…

C Level Club Ekim panoraması

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

2012 yılından bu yana pazarlama sektörünün lider yayıncısı Marketing Türkiye tarafından C suite yöneticileri bilgilendirme ve networking platformu olarak buluşmalar gerçekleştiren “C Level Club” etkinlikleri hız kesmeden devam ediyor… Geçtiğimiz ay biri İzmir’de ikisi İstanbul’da olmak üzere üç farklı buluşmada bir araya gelen Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, TVekstra ile Efes Antik Kenti’nin tarihi atmosferinde geleceği konuştu, Tchibo ile lezzet dolu bir kahve atölyesine katıldı, ardından da Kotex ile “Cumhuriyetin Kızları” için yelken açtı.

Büyümenin anahtarı: Deneyim

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Marketing Türkiye tarafından Deloitte Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen XCO’23 Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi, bu yıl dokuzuncu kez en iyi deneyimi yaşatan markaları bir araya getirecek. “Grow with XV” ana temasıyla gerçekleştirilecek olan zirvede deneyim tasarımı alanındaki en son gelişmeler 16 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti’de 5 ana başlık ve 10 alt başlıkla ele alınacak. Zirvenin sonundaysa ALFA Awards Ödül Töreni ile müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.

Irina Bokova: Eşitsizlik yükselişte

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Türkiye İş Bankası tarafından düzenlenen “Atatürk Vizyonuyla Gelecek Yüzyıla Bakış” konferansı, pek çok önemli ismi İstanbul’da, İş Kuleleri’nde ağırladı. Konferansın dikkat çekici konuşmacılarından biri de UNESCO Eski Genel Direktörü Irina Bokova’ydı. Konuşmasında Atatürk’ün kadın haklarına dair katkılarına değinen Bokova’yla dünyada ve Türkiye’de cinsiyet eşitliğinin son durumunu ve çözüm yollarını konuştuk…

Yeni nesil dijital bankacılık…

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Ülkemizde, teknolojiye adaptasyon gücüyle dikkatleri her zaman üzerine çeken ve takdir kazanan sektörlerin belki de başında geliyor bankacılık. Dijital dönüşümün hiç hız kesmediği sektörde inovasyonların da ardı arkası kesilmiyor. Küresel arenada da oldukça hızlı bir dönüşüm yaşayan dijital bankacılığı Deloitte Türkiye Finansal Servisler Lideri Yaman Polat öncülüğünde mercek altına alırken bu alanda öne çıkan küresel trendleri ve sektörün geleceğini masaya yatırdık…

Rafın şampiyonu hangi antibakteriyel sabun markası?

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Marketing Türkiye için Tasarist tarafından gerçeklestirilen “Rafın Sampiyonları” arastırmasında, 4 farklı antibakteriyel sabun markasının ambalaj tasarım performansı analiz edildi. Tasarist tarafından gelistirilen ve yapay zeka destegiyle saniyeler içinde ambalajların tasarımını test eden “5’li Raf Etkisi” yönteminin kullanıldıgı çalısma, sıvı sabun kategorisinde yer alan 4 marka için rafın sampiyonlarını gözler önüne seriyor…

Kozmetikte “arkadaş duygusu” aranıyor!

Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayımızın gururuyla

Cilt bakımına ilgi cinsiyet farkı gözetmeksizin giderek artarken, beyefendileri bilemeyiz ama hanımefendiler güzelliğin yanı sıra sağlık sunan cilt bakım ürünlerine daha fazla rağbet ediyor. Bioderma hem güzellik hem de sağlık sunan ürün gamıyla tüketicisinin gönlünde taht kurmuş. Nasıl olmasın! Dermatologların reçeteli tavsiyesiyle eczanelerde satılan ürünleri kelimenin tam anlamıyla heyecan verici.

Marketing Türkiye Kasım sayısını okumak için TIKLAYIN

Marketing Türkiye Kasım 2023
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tavsiye şampiyonu markalar!
Haberler
Tavsiye şampiyonu markalar!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Haberler
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Nafizcan Önder
3 gün önce
Dünyanın en mutlu ülkeleri açıklandı: Zirvede sürpriz var!
Haberler
Dünyanın en mutlu ülkeleri açıklandı: Zirvede sürpriz var!
İrem Alimoğlu
19 Nisan 2025
Cheetos yedikten sonra elini üzerine silenler buraya!
Haberler
Cheetos yedikten sonra elini üzerine silenler buraya!
Sena Tufan
9 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.