18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Aşk'ı dijitalde arayanlar mercek altında!
Haberler

Aşk’ı dijitalde arayanlar mercek altında!

Nafizcan Önder
11 Şubat 2022
3 dk okuma

Zamandan kazanmak için artık günlük hayata dair pek çok şeyi mobil uygulamalar üzerinden yapıyoruz. Öyle ki, banka şubelerine gitmeden birçok işlemi telefon başında kolayca halledebilirken, süpermarket alışverişleri için de tek tuşla sipariş vermek yetiyor. Kısacası hayatın her alanına nüfuz eden dijitalleşme elbette “Aşk”a da yeni bir boyut kazandırdı. Peki, toplumda Dating App’lerin nasıl bir karşılığı var? En popüler uygulama hangisi? Günlük ne kadar vakit geçiriliyor? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Gemius Türkiye‘den geliyor…

14 Şubat Sevgililer Günü’ne artık sayılı günler kaldı. Sevgililer birbirine hediye alma telaşına girerken, dijital dünyada “aşk”ını arayanlar da kendilerini özel arkadaşlık uygulamalarında buluyor. Gemius Audience’ın 2022 Ocak ayını kapsayan verilerine göre özel arkadaşlık uygulamalarına erişen kullanıcı sayısı 7,4 milyonu aştı. Diğer bir deyişle, Türkiye’de internete giren her 100 kişiden 12’si Ocak ayında Dating App’lerden gözünü ayıramadı.

Aşk'ı dijitalde arayanlar mercek altında!

Hangi yaş grupları daha aktif?

Gemius Audience’ın verilerine göre özel arkadaşlık uygulamalarına erişenlerin ağırlıklı olarak 18-44 yaş aralığında olduğu dikkat çekiyor. 25-34 yaş aralığında olanların diğer yaş aralıklarına göre önde olduğu görülüyor.

Aşk'ı dijitalde arayanlar mercek altında!


Erkekler daha ilgili

Cinsiyet temelinde bakıldığında Dating App’lere erkeklerin daha yoğun ilgi gösterdiği görülüyor. Arkadaşlık uygulamalarına yüzde 55.18’lik oranla erkekler kadınlara kıyasla daha fazla erişim sağlıyor.

Aşk'ı dijitalde arayanlar mercek altında!

Tinder zirvede!

Kişi başına geçirilen ortalama süreye baktığımızda ise Tinder kullanıcılarının uygulamada daha fazla vakit geçirdiği dikkat çekiyor. Tinder’a erişenler ortalama 1 saat 25 dakika zaman harcarken, bu süre OkCupid’de 37 dakika, Happn’da ise 20 dakika olarak ölçüldü.

Aşk'ı dijitalde arayanlar mercek altında!

Türkiye’de yoğun ilgi gören Tinder, Happn ve OkCupid’ın kullanıcı kitlesi arasında önemli farklar bulunuyor. Tinder’ın ağırlıklı olarak 25-44 yaş aralığındaki kullanıcılardan oluştuğu görülüyor.

Aşk'ı dijitalde arayanlar mercek altında!

Happn’da 35-44 yaş aralığı ağır basarken, OkCupid’de ise kullanıcıların ağırlıklı yaş ortalaması düşüyor ve 18-24 yaş aralığının öne çıktığı dikkat çekiyor.

Kadınlar Happn’a mesafeli

Dating App kategorisinin önde gelen isimleri olan Tinder, Happn ve OkCupid, cinsiyet dağılımı açısından araştırıldığında da çok çarpıcı bir veri sunuyor.

Aşk'ı dijitalde arayanlar mercek altında!

Gemius Audience’ın verilerine göre her üç uygulamada da beklentiler dahilinde erkek kullanıcılar ağır basıyor. Ancak Tinder ve OkCupid’de erkeklerin kadınlara oranı yüzde 54-55’lerde kalırken, Happn’da bu oran yüzde 69’u buluyor. Tinder ve OkCupid’de cinsiyet dağılımında büyük bir fark görülmezken, Happn’ı kadınların pek tercih etmediği görülüyor.

Sevgililer Günü reklamları siparişe dönüşüyor mu?

featured
1 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
2 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
3 Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
4 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
5 Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Güncel Haberler
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Epica Awards'tan Türkiye'ye 2 ödül!
Epica Awards’tan Türkiye’ye 2 ödül!
Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Enerji canavarı" yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
Haberler
“Enerji canavarı” yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
Sena Tufan
4 gün önce
Starbucks Çin’de tahtını korumak için stratejik satışa gitti
Haberler
Starbucks Çin’de tahtını korumak için stratejik satışa gitti
Nafizcan Önder
4 Kasım 2025
Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil...
Haberler
Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil…
İrem Alimoğlu
5 Ekim 2025
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Haberler
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Marketing Türkiye
16 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.