7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kripto parayla alışveriş yapmaya hazır mısınız?
Haberler

Kripto parayla alışveriş yapmaya hazır mısınız?

Berçem Sultan Kaya
31 Ocak 2022
2 dk okuma

Dünyanın en hızlı e-ticaret altyapısını sağlayan ikas, 2022’ye damga vurması beklenen e-ticaret trendlerini açıkladı. Sosyal ticaret ve doğrudan tüketiciye satış gibi kavramların güç kazanacağı bu yılda özellikle kripto paraların e-ticarette kullanımının yaygınlaşması bekleniyor.

“Sosyal ticaret” 2026 yılına kadar 2,9 trilyon dolara ulaşacak

Sosyal ticaret, kullanıcıların Facebook ve Instagram gibi sosyal medya kanallarında alışveriş yapmaları olarak tanımlanabilir. Sosyal ticaret sayesinde kullanıcılar; sosyal medya kanallarında gördükleri bir ürünü, sosyal medya sayfasını hiç terk etmeden seçebilir, ödemesini yapabilir ve satın alabilir.  

2021 yıllında sosyal ticaretin küresel pazar değeri 51,2 milyar dolar olarak hesaplanmıştı. Bu rakamın 2026 yılına kadar 2,9 trilyon dolar gibi devasa bir rakama ulaşması bekleniyor. E-ticaret ile ilgilenenlerin sosyal ticaret yöntemlerine şimdiden yatırım yapmaları gelecekte kazançlarını katlamalarını sağlayabilir.

Blockchain teknolojisi e-ticarette daha çok kullanılacak

Bitcoin, Etherium gibi kripto paralardan bilinen blockchain teknolojisi, yüzünü e-ticaret dünyasının farklı alanlarında göstermeyi sürdürürken bu teknolojiyi kullanan pazaryerlerinin sayısı da artmaya başladı. Blockchain teknolojisinin e-ticaret üzerinde kullanılması sayesinde yapılan her alışveriş bir blockchain tokeni olarak kaydedilebiliyor. Böylece kullanıcılar herhangi bir üçüncü şahısa gerek olmadan kendi aralarında alışveriş yapabiliyor, teknoloji bu sayede dolandırıcılığın da önüne geçmiş oluyor.

D2C e-ticaret satışlarının 2022’de 151 milyar dolara erişmesi bekleniyor

D2C’yi (doğrudan tüketiciye satış) üreticilerin hiç bir üçüncü taraf olmadan direkt olarak tüketicilere satış yapmaları olarak tanımlamak mümkün. İş modelinde, arada herhangi bir dağıtımcı veya komisyoncu olmadığı için bu modeli ile satılan ürünler tüketiciye daha uygun bir fiyata ulaşabiliyor ve bu iş modelini benimseyen şirketlerin her bir üründen kazançları da daha fazla oluyor. 

D2C yeni bir konsept değil, ancak e-ticaretin yaygınlaşması sayesinde çok daha kolay ve popüler bir hale gelmeyi sürdürmekte. Geçtiğimiz dönemde, üreticilerin herhangi bir dağıtımcı veya bayii olmadan satış yapması çok zordu, ancak artık sadece bir e-ticaret sitesi kurarak üreticilerin tüketicilere erişmesi mümkün. 

2019 ve 2020 yılları arasında D2C pazarı yüzde 45,5 oranında büyüdü. eMarketer tarafından yapılan araştırmaya göre D2C e-ticaret satışlarının 2022 yılında 151 milyar dolara erişmesi bekleniyor. Diğer yandan 2022’de; canlı yayın satışları, doğa dostu ürünler, kişiselleştirilmiş paketleme ve omnichannel pazarlamanın da etkisini daha çok artırması öngörülüyor.

“Yeni Öteki” Beyaz Yakalıların Ekonomik ve Duygusal Dönüşümü

featured
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Vogue Amerika'da Anna Wintour'un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Haberler
Vogue Amerika’da Anna Wintour’un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Sena Tufan
3 Eylül 2025
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Haberler
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Sena Tufan
1 hafta önce
Google, antitröst davasında rahat nefes aldı! Chrome satılmayacak...
Haberler
Google, antitröst davasında rahat nefes aldı! Chrome satılmayacak…
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
WhatsApp’a "Yakın Arkadaşlar" özelliği geliyor
Haberler
WhatsApp’a “Yakın Arkadaşlar” özelliği geliyor
İrem Alimoğlu
4 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.