5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yemek siparişi uygulamaları
Haberler

Yemek uygulamaları siparişe doymuyor

Marketing Türkiye
26 Ocak 2022
2 dk okuma

2019 yılı itibarıyla büyüme rüzgarını arkasına alan yemek siparişi uygulamaları sektörü 2021 yılında da hız kesmedi. 2021 yılı sonunda 120 milyar dolara ulaşan küresel yemek siparişi pazarı, Business of Apps‘in tahminlerine göre 2027 yılına kadar 300 milyar dolara ulaşacak.

Yemek siparişi sektörünün, küresel olarak 2020’nin en hızlı büyüyen uygulama sektörlerinden biri olduğunu dile getiren Adjust MENA Satış Başkanı Ozan Can Şişman, bu uygulamaların tüketiciler için güvenli, sosyal mesafe kurallarına uyan ve rahat bir şekilde yemek siparişi vermelerini sağlayan vazgeçilmez bir araç haline geldiğini söyledi. Şişman sözlerine şu şekilde devam etti: 

¨Tüketicilerin restoranlarla olan ilişkileri ve paket olarak aldıkları yemeklerde yaşanan bu çarpıcı değişiklik, yemek siparişi uygulamalarının kullanıcı etkileşimlerinde önemli bir artışa yol açtı.

ABD’deki en büyük dört yemek siparişi şirketi olan DoorDash, Grubhub, Uber Eats ve Postmates, Nisan’dan Eylül 2020’ye kadar kabaca 5,5 milyar dolarlık ciro elde etti. Bu, 2019’un aynı dönemindeki toplam 2,5 milyar dolarlık cironun iki katından fazla. Takip eden iki yıl içinde pandeminin etkisiyle uygulamaları kullanarak yemek siparişi veren tüketiciler, alışkanlıklarından vazgeçmedikleri sürece bu büyüme yavaşlayacak gibi durmuyor.

Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre Türkiye’de ise online yemek sektörünün hacmi 2021 yılının ilk yarısında yüzde 50 büyüyerek 6 milyar lirayı aştı. Online yemek sektöründe geçen yıl 17,8 milyon adet sipariş karşılığı 8 milyar 21 milyon lira ödeme yapıldı. Kişi başı yıllık online yemek harcaması ise 450 TL olarak gerçekleşti.

Yemek siparişi uygulamaları yükselişini sürdürüyor

Rahatlayan pandemi kısıtlamalarıyla birlikte restoranların akşam yemekleri için tekrar cazip hale gelmeye başlamasına rağmen, tüketiciler 2021’de yemek siparişi uygulamaları aracılığıyla sipariş verme alışkanlığını bırakmadı ve bu sektördeki cironun küresel pazarlarda yeni zirvelere ulaşması bekleniyor. Business of Apps‘in tahminlerine göre, yemek siparişi uygulamaları için küresel pazar 2021 sonunda 120 milyar dolara, 2027 yılına kadar da 300 milyar dolara ulaşacak.

Adjust’ın verileri de bu tahmini destekliyor ve yemek siparişi uygulamalarının büyümesi, hiçbir yavaşlama belirtisi olmaksızın tutarlı bir artış trendi gösteriyor. Küresel kurulumlar 2020’de 2019’a göre yüzde 25 arttı ve 2021’de şimdiye kadar yüzde 21 artmış durumda.

APAC bölgesindeki kurulumlar, yüzde 37 artışla daha da etkileyici rakamlara sahip ve bu yıl yüzde 6’lık ek bir artış gösterdi. Kuzey Amerika’da ise 2020’deki artış yüzde 30’a ulaştı ve 2021’de yüzde 10 daha arttı. Diğer bölgelerle karşılaştırıldığında Türkiye’nin de içinde bulunduğu EMEA bölgesi 2020’de yüzde 12’lik bir artışla en düşük büyümeyi gördü, ancak bu yıl şimdiye kadar yüzde 37 artışla 2021’de çok başarılı bir seyir gösteriyor.

Trendyol’dan zam kriziyle ilgili ilk açıklama geldi

featured
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
3 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
4 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
5 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Güncel Haberler
"Aile Markası" olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında...
“Aile Markası” olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında…
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Haberler
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Advertorial
29 Mayıs 2025
Türkiye’nin gençlik markaları
Haberler
Türkiye’nin gençlik markaları
Sena Tufan
19 Mayıs 2025
Instagram’dan 8 yeni özellik
Haberler
Instagram’dan 8 yeni özellik
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Haberler
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.