17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılbaşında alışverişin adresi neresi?
Haberler

Yılbaşında alışverişin adresi neresi?

Nafizcan Önder
15 Aralık 2021
3 dk okuma

Belki de geçirdiğimiz en zor yıllardan bir tanesi olan 2021’e veda etme vakti yaklaştı. Hemen her sektör için yoğunluğun had safhada olduğu bugünler pazarlama dünyası için de “hazır olana” fırsatları getiriyor. Peki hediyelerle gelen yılbaşı döneminde tüketiciler alışverişlerini hangi mecralardan yapacak? Tüketicinin değişen alışveriş davranışları bu döneme nasıl yansıyacak? Yanıtlar AdColony’nin bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex ile Türkiye’deki mobil kullanıcıların yılbaşı dönemi satın alma alışkanlıkları ve tercihlerini daha iyi analiz etme amacıyla yürüttüğü Yeni Yıl Alışveriş Araştırması’ndan geliyor…

Hem mağazalar hem de mobil platformlar yılbaşına hazır olsun!

Yılbaşında alışverişin adresi neresi?

Araştırmaya katılanların yüzde 93.9’u bu yılbaşı döneminde alışveriş yapacaklarını belirtiyor. Akıllı telefonların hayatımızın her anını ele geçirdiği ve hayatımızı büyük ölçüde kolaylaştırdığı aşikar. Bu durum tüketicilerinin alışveriş alışkanlıklarına da yansımış durumda. Kullanıcıların yüzde 80.1’i hem çevrimiçi olarak hem de mağazaya giderek alışveriş yapacaklarını belirtirken, yalnızca online alışveriş yapacağını belirtenlerin oranı yüzde 6.1.

Kargolar yola çıkıyor!

Yılbaşında alışverişin adresi neresi?

Özellikle içinde bulunduğumuz pandemi döneminde online alışverişin büyük bir ivme kazandığı da inkar edilemez bir gerçek. Katılımcıların yüzde 45.9’u doğrudan mağazadan alışveriş yaptığını bildirirken, yüzde 73.7’si onlinedan aldıkları ürünün eve teslim edilmesini tercih ediyor. Katılımcıların yüzde 25.2’si ise online satın aldıkları ürünü mağazadan kendileri gidip teslim almayı tercih edeceğini belirtiyor.

Yılbaşında alışverişin adresi neresi?

Mağazada online araştırma zamanı!

Katılımcıların yüzde 90.5’i mağazada alışveriş yaparken akıllı telefonlarının yanlarında olması gerektiğini düşünüyor. Bunun en büyük nedeni olarak da alışveriş yapacağı ürünlerin yorumlarına bakmak, fiyat karşılaştırması yapmak ve arkadaşları veya aileleriyle ürün hakkında konuşmak için olduğunu belirtiyor.


Mağazalara kıyasla hem daha pratik hem de sağlığımız için daha güvenli olan online alışverişin yükselişi tüketicileri alışveriş uygulamalarına daha da yakınlaştırıyor. Ankete katılanların yüzde 49.3’ü online alışverişlerde mobil uygulamaları tercih ettiğini söylerken, yüzde 56’sı mobil alışverişin dizüstü/masaüstü cihazlardan alışveriş yapmak kadar güvenli olduğunu düşünüyor.

Tüketiciler ne bekliyor?

Değişen dünya ve içinde bulunduğumuz koşullardan dolayı markalar için hedef kitlesini mobil reklamlarda yakalamak ve beklentilerini karşılamak daha da önemli bir hâle geliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 58.9’u yılbaşı döneminde mobil cihazlarında karşılarına çıkan reklamlarda markaların kendilerine indirim/kupon sağlamasını ve kişisel teklifler sunmasını bekliyor. Tüketicilerin yüzde 52.8’inin yılbaşı döneminde mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra alışveriş yaptıklarını belirtmesi ise mobil reklamların öneminin hiç olmadığı kadar arttığını bir kez daha kanıtlıyor.

Yılbaşında alışverişin adresi neresi?

Mobil reklamlarla karşılaşan ama doğrudan alışveriş yapmayan kullanıcıların yüzde 14.3’ü ürünün çevrimiçi fiyatıyla karşılaştırma yaptığını, yüzde 14’ü ürün/marka hakkında yorumları okuduğunu, yüzde 13.5’i ise markanın web sitesini ziyaret ettiğini belirtiyor.

Katılımcıların yüzde 44.8’inin mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra ürünü birkaç gün içinde aldıklarını belirtiyor olması markalar için fırsat çanlarını çalıyor…

Yeni yıl için pazarlama rehberi

featured yeni yıl
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Haberler
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Nafizcan Önder
3 gün önce
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
Haberler
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
İrem Alimoğlu
26 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.