2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılbaşında alışverişin adresi neresi?
Haberler

Yılbaşında alışverişin adresi neresi?

Nafizcan Önder
15 Aralık 2021
3 dk okuma

Belki de geçirdiğimiz en zor yıllardan bir tanesi olan 2021’e veda etme vakti yaklaştı. Hemen her sektör için yoğunluğun had safhada olduğu bugünler pazarlama dünyası için de “hazır olana” fırsatları getiriyor. Peki hediyelerle gelen yılbaşı döneminde tüketiciler alışverişlerini hangi mecralardan yapacak? Tüketicinin değişen alışveriş davranışları bu döneme nasıl yansıyacak? Yanıtlar AdColony’nin bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex ile Türkiye’deki mobil kullanıcıların yılbaşı dönemi satın alma alışkanlıkları ve tercihlerini daha iyi analiz etme amacıyla yürüttüğü Yeni Yıl Alışveriş Araştırması’ndan geliyor…

Hem mağazalar hem de mobil platformlar yılbaşına hazır olsun!

Yılbaşında alışverişin adresi neresi?

Araştırmaya katılanların yüzde 93.9’u bu yılbaşı döneminde alışveriş yapacaklarını belirtiyor. Akıllı telefonların hayatımızın her anını ele geçirdiği ve hayatımızı büyük ölçüde kolaylaştırdığı aşikar. Bu durum tüketicilerinin alışveriş alışkanlıklarına da yansımış durumda. Kullanıcıların yüzde 80.1’i hem çevrimiçi olarak hem de mağazaya giderek alışveriş yapacaklarını belirtirken, yalnızca online alışveriş yapacağını belirtenlerin oranı yüzde 6.1.

Kargolar yola çıkıyor!

Yılbaşında alışverişin adresi neresi?

Özellikle içinde bulunduğumuz pandemi döneminde online alışverişin büyük bir ivme kazandığı da inkar edilemez bir gerçek. Katılımcıların yüzde 45.9’u doğrudan mağazadan alışveriş yaptığını bildirirken, yüzde 73.7’si onlinedan aldıkları ürünün eve teslim edilmesini tercih ediyor. Katılımcıların yüzde 25.2’si ise online satın aldıkları ürünü mağazadan kendileri gidip teslim almayı tercih edeceğini belirtiyor.

Yılbaşında alışverişin adresi neresi?

Mağazada online araştırma zamanı!

Katılımcıların yüzde 90.5’i mağazada alışveriş yaparken akıllı telefonlarının yanlarında olması gerektiğini düşünüyor. Bunun en büyük nedeni olarak da alışveriş yapacağı ürünlerin yorumlarına bakmak, fiyat karşılaştırması yapmak ve arkadaşları veya aileleriyle ürün hakkında konuşmak için olduğunu belirtiyor.


Mağazalara kıyasla hem daha pratik hem de sağlığımız için daha güvenli olan online alışverişin yükselişi tüketicileri alışveriş uygulamalarına daha da yakınlaştırıyor. Ankete katılanların yüzde 49.3’ü online alışverişlerde mobil uygulamaları tercih ettiğini söylerken, yüzde 56’sı mobil alışverişin dizüstü/masaüstü cihazlardan alışveriş yapmak kadar güvenli olduğunu düşünüyor.

Tüketiciler ne bekliyor?

Değişen dünya ve içinde bulunduğumuz koşullardan dolayı markalar için hedef kitlesini mobil reklamlarda yakalamak ve beklentilerini karşılamak daha da önemli bir hâle geliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 58.9’u yılbaşı döneminde mobil cihazlarında karşılarına çıkan reklamlarda markaların kendilerine indirim/kupon sağlamasını ve kişisel teklifler sunmasını bekliyor. Tüketicilerin yüzde 52.8’inin yılbaşı döneminde mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra alışveriş yaptıklarını belirtmesi ise mobil reklamların öneminin hiç olmadığı kadar arttığını bir kez daha kanıtlıyor.

Yılbaşında alışverişin adresi neresi?

Mobil reklamlarla karşılaşan ama doğrudan alışveriş yapmayan kullanıcıların yüzde 14.3’ü ürünün çevrimiçi fiyatıyla karşılaştırma yaptığını, yüzde 14’ü ürün/marka hakkında yorumları okuduğunu, yüzde 13.5’i ise markanın web sitesini ziyaret ettiğini belirtiyor.

Katılımcıların yüzde 44.8’inin mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra ürünü birkaç gün içinde aldıklarını belirtiyor olması markalar için fırsat çanlarını çalıyor…

Yeni yıl için pazarlama rehberi

featured yeni yıl
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Haberler
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Sena Tufan
20 Haziran 2025
Sokaklar herkes için: Apple’dan görme engelliler için yapay zeka destekli özel harita
Haberler
Sokaklar herkes için: Apple’dan görme engelliler için yapay zeka destekli özel harita
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Haberler
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Nafizcan Önder
2 Haziran 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
Nafizcan Önder
13 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.