11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
linkedin bülten yayınlama ipuçları
Sosyal Medya

LinkedIn’de etkili bülten yayımlama kılavuzu

Marketing Türkiye
14 Aralık 2021
2 dk okuma

LinkedIn bültenler, Türkiye’deki kullanıcılara açıldı. Yaklaşık 1 yıldır LinkedIn’in pilot kullanıcılarla test ettiği uygulama artık LinkedIn’deki her kullanıcıya açık. LinkedIn Keynote Speaker Gamze Nurluoğlu, 1 yılı aşkındır Türkiye’deki tek pilot kullanıcısı olduğu LinkedIn bültenler uygulamasının 3 adımda doğru ve etkili kullanımını anlatıyor.

LinkedIn, bülten kullanım özelliğini son yaptığı duyuruyla Türkiye’deki kullanıcılara da açtığını ilan etti. Tüm platformlar için son yılların öne çıkan konusu “bülten gönderimi” ile kişiler, şirketler mesajlarını, tanıtımlarını belirli periyotlarda abonelerine daha hızlı ulaştırabiliyor. Bülten pazarına son giren LinkedIn ise bu konuyu 1 yıldır test aşamasında tutuyordu ve sadece pilot kullanıcılar kullanabiliyordu. Türkiye’den pilot kullanıcı olarak yer alan ve 1 yıldır Türkiye’nin ilk LinkedIn bülteni olan “Sadece 20 Dakikada Gündem” LinkedIn bültenini yayımlayan eğitmen ve dijital iletişim profesyoneli Gamze Nurluoğlu bülten kullanımında etkili olmayı 3 adımda sıralıyor.

LinkedIn bültenler tıpkı diğer bültenler gibi abonelik sistemiyle çalışıyor ve şirketlere / kişilere günlük, haftalık veya aylık olarak yayın yapma imkanı veriyor. Bültene abone kişilere paylaşım yapıldığında hem LinkedIn içinden bildirim hem de e-mail olarak bilgi gidiyor. Bu sebeple okunma oranlarının oldukça yüksek olduğu bültenlerin en önemli noktası abonelikler. Abonelikler LinkedIn’deki aktif profillere bağlı olduğu için abone listesi her zaman güncel ve spam’den uzak kalabiliyor.

1. Yayımlama sıklığınızı belirleyin

“Bülten” adını almış olmasının pek tabii bir amacı var; düzenli bir paylaşım akışı oluşturmak. Eğer bülten özelliğini kullanacaksanız mutlaka belirli bir sıklıkla paylaşım yapmalısınız. Bu sizin için belki ayda bir, başkası için haftada bir olabilir. Önemli olan; belirli bir periyotta planlıyor olmak. Aksi halde LinkedIn zaten post paylaşım ve makale alanıyla istediğiniz an içerik üretmenize imkan tanıyor. Yayınlama sıklığını takiben dikkate almanız gereken diğer bir nokta ise paylaşım saati. LinkedIn bülteni abonelik sistemi üzerine çalışıyor. Bülten abonelerinize şu mesajı vermelisiniz; “ben belirli bir saatte bu bülteni her koşulda yayımlayacağım.” Bu neye yarayacak derseniz; hem bülteniniz için sadık abonelerin olmasını hem de LinkedIn tarafından etkili bir bülten kullanıcısı olarak değerlendirilmenizi sağlayacak.

2. Konsept oluşturun

LinkedIn, bültene bir isim atamanızı istiyor. Bu da demek oluyor ki bu bültenin bir teması var. Tabii her bültende farklı isim kullanmanız da mümkün; ancak o zaman bu bültenin bir konsepti olmaz ve ürettiğiniz her bülten birbirinden bağımsız içeriklere dönüşür. Öncelikle hangi alanda, hangi konularda içerik üretmek istediğinize karar verin ve bu alanlarda bir konsept dahilinde belirlediğiniz sıklıkla içerik üretimi yapacak kadar malzemeniz var mı? Yani sürdürülebilir bir konsept yaratabilecek misiniz buna dikkat edin. Tüm bunları analiz ettikten sonra bülteninizin uzun vadede markalaşmasını sağlamak için bir isim atayın.

3. Bülten araçlarını kullanın

LinkedIn bülten, pek çok özellik barındırıyor. Görsel ve video ekleme, link verme, slayt linki paylaşma gibi pek çok seçeneğiniz var. LinkedIn, bu araçları kullanmanızı istiyor. Eklediğiniz yazılara konuyla ilgili olarak görsel ve video ekleyerek ya da yönlendirme yapacağınız zaman slayt ya da farklı bir link ekleyerek bülteninizi zenginleştirebilirsiniz. Bu hem içeriğin daha okunabilir, dikkat çekici olmasını sağlayacak hem de LinkedIn tarafından değerli bulunacaktır.

Sosyal medyanın zirvesinde bu ay yeni bir marka var!

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

X’ten Anayasa Mahkemesi’ne "erişim engeli" başvurusu!
Haberler
X’ten Anayasa Mahkemesi’ne “erişim engeli” başvurusu!
Sena Tufan
28 Mart 2025
KİP, 8 Mart'ta kadınların ilhamını vitrinlere taşıyor!
Haberler
KİP, 8 Mart’ta kadınların ilhamını vitrinlere taşıyor!
Advertorial
7 Mart 2025
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Haberler
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Nafizcan Önder
5 Nisan 2025
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.