9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor – Son 24 saatin gündemi
Haberler

Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor – Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
6 Aralık 2021
4 dk okuma

Google Haritalar’a hayatımızı kolaylaştıracak 2 yeni özellik geliyor

  • Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor – Son 24 saatin gündemi

Google, popüler navigasyon ve harita uygulaması Google Haritalar’a “Bu güne kadar neredeydi?” dedirtecek iki yeni özellik ekleyeceğini duyurdu. Böylelikle artık AVM ve havaalanları gibi kapalı alanlarda da kaybolma derdimiz kalmayacağı gibi nerenin ne kadar kalabalık olduğunu da görebileceğiz. Açıklamaya göre bu özellikler yalnızca belirli ülkelere özel olmayıp dünyanın her yerinde kullanılabilir olacak. Uygulama dünyanın her yerindeki AVM, havaalanı gibi alanların haritasını kullanıcılarına sunacak. Bu sayede bu tarz binalar içerisinde yer alan her türlü dükkan ve hizmet rahatlıkla görülebilecek. Buna ek olarak, Alan Meşguliyeti adlı bir başka özellik ile çeşitli alanlardaki insan yoğunluğunu takip edebileceğiz. İster bir meydan olsun ister bir dükkanın içi olsun bir yerin ne kadar meşgul olduğunu gösteren bu özellik, gitmek istenilen yerin yoğunluğunun anlık olarak takip edilmesini sağlayacak.

Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor

Somebody grandma is coming in clutch this year!! Ayee!!! pic.twitter.com/QGrx83nHLl

— Jamal Hinton (@Jamalhinton12) November 15, 2016

2016 yılında bir lise öğrencisi olan Jamal Hinton tanımadığı birinden “Şükran Günü yemeği 24 Kasım öğlen saat 3’te benim evimde. Geliyorsan haber ver. Hepinizle görüşmek dileğiyle. Amanda ve Dustin de dahil tabii ki” mesajı alıyor. Hinton mesajı yazana kim olduğunu sorarak yanıt veriyor. Gelen mesaj ise “Büyükannenim” oluyor. Şaşıran Hinton bir fotoğraf istiyor ama gelen büyükannesinin fotoğrafı olmuyor.

Hinton yine de o Şükran Günü yemeğine katılıp katılamayacağını soruyor ve karşılığında oldukça kucaklayıcı bir yanıt alıyor akabinde de o yıllara damga vuran tweeti atıyor. Wanda Dench (Büyükanne) ve Hinton o yılı takip eden 5 yıl boyunca da Şükran Günü yemeklerini ailecek bir arada kutluyorlar. İşte bu hikaye Netflix’i bunca yıl sonra harekete geçirdi. Proje başlangıç aşamasında olduğu için detaylar henüz belli olmasa da Dench ve Hinton hikayelerini dünyayla paylaşmaktan büyük heyecan duyduğunu ifade ediyor.

İstanbul’da yaşam yüzde 50 oranında pahalandı

  • Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor – Son 24 saatin gündemi
  • Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor – Son 24 saatin gündemi
  • Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor – Son 24 saatin gündemi
  • Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor – Son 24 saatin gündemi

İPA (İstanbul Planlama Ajansı) tarafından açıklanan verilere göre, İstanbul’da yaşam maliyeti bir yılda yüzde 50,18 arttı. Gıda, kişisel bakım ve temizlik ürünleri, konut kiraları gibi pek çok alanda ciddi fiyat artışları yaşandı.

Piyasa araştırması için İstanbul Planlama Ajansı tarafından 3.000 farklı noktadan toplanan ve 321 maddeyi içeren ürün sepete eklendi. Ürün ağırlıkları ise İstanbul İstatistik Ofisi tarafından 2020 yılında 1.600 hane ile gerçekleştirilen yaşam maliyeti araştırmasından alındı.

Sosyal medya AVM’leri tahtından etti

  • Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor – Son 24 saatin gündemi

Çevrim içi alışverişin rahatlığı tüketiciyi etkisi altına alırken geleneksel alışveriş yöntemleriyle aramıza mesafe girdi. Ancak her şey bununla da sınırlı değil, araştırmalar gösteriyor ki sosyal medya kanalları yeni AVM’ler olmaya adaylıklarını koydu.

Pandemi farklı kanallardan alışverişi gerekli kılsa da tüketicinin de buna kolaylıkla uyum sağladığını söylemek gerekiyor. McKinsey’nin araştırması tüketicilerin yüzde 60 ila 70’inin özellikle tatil ile ilgili alışverişlerinde farklı çevrim içi platformları kullandığını gösteriyor.

Yalnızca McKinsey değil; diğer araştırmalar da farklı kanalların kullanımında bir artış olduğunu gösteriyor. Milli Perakende Federasyonu’nun öngörülerine göre geçen yıla oranla çevrim içi ve mağaza dışı satışlarda yüzde 15 artış olması bekleniyor. Coresight Research’ün raporunda tüketicilerin yüzde 78,2’sinin bu tatil sezonunda hediyelerini çevrim içi platformlardan almayı düşündükleri ortaya koyuluyor.

Türk ekonomisini oyunlar kurtarabilir mi?

  • Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor – Son 24 saatin gündemi

Oyun sektörü dünyadaki büyümesini daha stabil bir düzeye oturtmuşken ülkemizde pazardaki payı her geçen gün artmaya devam ediyor. Oyun sektörü pazarıyla ilgili açıklamada bulunan Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Ozan Aydemir, “Türk oyun sektörü, 2020 yılında 36 milyon oyuncu sayısı ve toplam 880 milyon dolar hasılat rakamı ile dünyada 18’inci sırada yer aldı. 2021 yılında 40 milyonun üstünde oyuncu sayısı ve 1 milyar doların üstünde hasılat rakamına ulaşacak Türkiye oyun sektörü pazarı 2022 yılında da büyümeye devam edecek,” dedi.

Peak Games, Rollic Games gibi yerli firmaların yatırım ve ortaklık haberleri, oyun sektöründe daha sık gündeme gelmeye başladı. Türk oyun şirketleri son 2-3 yılda dünyanın gözdesi olmuş durumda. 2021 yılında oyun sektörü pandemi nedeniyle evde vakit geçirilen dönemde bir miktar düşüş gösterdi. 2020 yılında 177,8 milyar dolar gelir elde eden küresel oyun sektörü 2021 yılını 176 milyar dolar civarında gelirle kapatacağı tahmin ediliyor. 2021 biraz daha stabil dengeleyici bir sene konumunda.

Türkiye oyun sektörü, 36 milyon oyuncu sayısı ve toplam 880 milyon dolar hasılat rakamı ile dünyada 2020 yılında 18’inci sırada yer aldı. 2020 yılında hisse satışı işlemleri 2 milyar dolara ulaştı ve oyun sektörü en çok yatırım alan sektör oldu. Hypecasual oyunlar geçen sene olduğu gibi trend olurken, hardcore oyunlarda ise Battle Royale, FPS, Strateji ve MOBA oyunları tercih edildi. 2020 yılında Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’unun mobil oyun oynadı.

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1#5AralıkDünyaKadınHaklarıGünü
2#Pazar
3#GönüllüyüzBiz
4Büyük Bekleyiş
5#DünyaTürkKahvesiGünü
6Bir Gönül Meselesi
7Mustafa Kemal Atatürk
8#FenerinMaçıVar
9AĞLAYACAKSANIZ OYNAMAYALIM
10Mustafa Yazgan

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1PSG
2Melis Sezen
3Erinç Sağkan kimdir
4ERİNÇ SAĞKAN KİMDİR
5Pantene Altın Kelebek
6S Sport
7MÜHENDİSLER GÜNÜ
8Napoli – Atalanta
9Başakşehir
10Ahsen Eroğlu

Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)

1Der Klassiker’i Bayern kazanıyor! | Bundesliga 14. Hafta Özet | Borussia Dortmund 2-3 Bayern Münih
2Kaderimin Oyunu 1. Bölüm
3Oğuzhan Koç – Aşkın Mevsimi (Official Video)
4EEEEN ÇOK MİDYE YEME YARIŞMASI!
5Gönül Dağı 43. Bölüm Fragmanı
6Kaderimin Oyunu 2. Bölüm Fragman
7Helal olsun anneye 👸🏻❤️👶🏻🧿✅
8Uğur Aslan – KAYNATIN ÇAYI & ATEM TUTEM BEN SENİ
9İbrahim Selim ile Bu Gece #90 Demet Özdemir, Serenad Bayraktar
10KATİLE EN SON YAKALANAN KAZANIR 2
featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OMO ile açıkhava reklam duvarları oyuna açılıyor
Haberler
OMO ile açıkhava reklam duvarları oyuna açılıyor
Advertorial
7 Mart 2025
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
Haberler
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Warner Bros. Discovery’nin dijital yayın platformu Max artık Türkiye’de
Haberler
Warner Bros. Discovery’nin dijital yayın platformu Max artık Türkiye’de
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Perakendeden uzaya: Amazon, Starlink'e rakip oluyor
Haberler
Perakendeden uzaya: Amazon, Starlink’e rakip oluyor
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.