17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yemek kartının ötesi: Multinet Up

Yemek kartının ötesi: Multinet Up

Nafizcan Önder
19 Kasım 2021
4 dk okuma

Yemek kartı dediğimizde bugün artık, restoran, market ve akaryakıt alışverişinden kurumsal çözüm ve işletme desteklerine kadar pek çok alanda hizmet alınabilen, yeni nesil çözüm ortakları geliyor aklımıza. İşte, bu büyük dönüşümün öncülerinden olan Multinet Up, kurulduğu günden bu yana inovatif ve hayatı kolaylaştıran çözümler geliştirerek işi hep bir adım ileri taşıyor. Stratejilerinin temelinde inovasyon olduğunu belirten Multinet Up CEO’su Demirhan Şener, “Yalnızca kurumsal müşterilerimizin değil, kurumsal müşterilerimizin çalışanları olan son kullanıcıların ve üye iş yerlerimiz olan işletmelerin de ihtiyaçlarına odaklandık” diyor…

Yemek kartının ötesi: Multinet Up
Multinet Up CEO’su Demirhan Şener

Multinet Up yakın zamana kadar bir “yemek kartı şirketi” olarak görülüyordu. Ancak bugün pek çok alanda hizmet veren bir teknoloji şirketi. Bu dönüşümün gerisinde nasıl bir strateji var?

Benim Multinet Up’ta CIO olduğum dönemde, dünyada ve ülkemizde online ve mobil ödeme araçları yaygınlaşmaya, ön ödemeli kartların kullanım alanları yavaş yavaş çeşitlenmeye başlamıştı. Finansal teknolojilerin ileride gelebileceği noktayı öngörerek bir fintech şirketi olma hedefiyle yola çıktık. Temeldeki stratejimiz, inovatif ve hayatı kolaylaştıran çözümler geliştirerek paydaşlarımız için yeni nesil bir çözüm ortağı olmaktı. Yalnızca kurumsal müşterilerimizin değil, kurumsal müşterilerimizin çalışanları olan son kullanıcıların ve üye iş yerlerimiz olan işletmelerin de ihtiyaçlarına odaklandık. Hizmet çeşitliğimiz daha da artınca büyük bir finansal teknoloji ekosistemine dönüştük.

Bu ekosistemde değer üreten asıl faktör inovasyondu ve inovasyonu ya kendi içimizde layıkıyla yaratacaktık ya da en iyi partnerlerle dışarıdan sağlayacaktık. Her iki yöntemi de benimsedik. Yatırımlarımız olgunlaştığında hepsini tek bir çatı altında birleştirerek 2016’da teknoloji şirketimiz inventiv’i kurduk. ininal, iPara, GastroClub gibi bizi en baştaki hedefimize götürecek start up’lara yatırım yaptık ve bugünkü Multinet Up grubu şekillenmiş oldu. Yatırımlarımızla eş zamanlı olarak organizasyon yapımızı “deneyimi” merkeze alarak yeniden şekillendirdik ve kurum kültürümüzde çevikliği içselleştirdik. Örneğin çevik takımlarımızla bugün hiçbir projemiz üç aydan fazla sürmüyor ve üç aylık periyodlarda uygulanabilir asgari ürün geliştirilmesini sağlıyoruz.

Üye iş yerlerinin çoğu KOBİ ve mikro işletmelerden oluşuyor. Multinet Up ile çalışıyor olmak bu işletmelere ne tür avantajlar sağlıyor?

Şu an ekosistemimizde 200 bini aşkın kuruma dokunuyoruz. Müşterimiz olan firmalara sunduğumuz çözümlerimizden üye iş yeri ağımızdaki firmalar da yararlanabiliyor. Bu çözümlerimizle en genel hatlarıyla ifade edecek olursak, tasarruf imkânı, operasyonel kolaylık, kontrol yetkinliği ve maliyet avantajı gibi fırsatlar sunuyoruz. Bunun dışında, üye iş yeri ağımızdaki paydaşlarımızla yürüttüğümüz tüm süreçleri uçtan uca dijital olarak yönetiyoruz ve onların kendi müşterilerine daha iyi hizmet verebilmesini sağlamak adına ödeme alma alt yapılarını dijitalleştiriyoruz.

Bu kapsamda değinebileceğim bir diğer konu MultiAvantaj. 2013’te üye iş yeri ağımızdaki işletmelerin ihtiyaçlarına odaklandığımızda en zorlandıkları konulardan birinin nakit akışı olduğunu gözlemledik ve MultiAvantaj’ı geliştirdik. Multi- Avantaj, iş yerlerinin operasyonel gereksinimlerini maliyet avantajıyla yönetebileceği bir tedarik zinciri, tıpkı bir KOBİ destek programı gibi işliyor. Sadece gıda tedarikiyle yetinmiyor, kargo, güvenlik sistemi, iş yeri tüpü, sigorta güvencesi ve e-fatura çözümleri gibi birçok hizmete MultiAvantaj’ın çatısı altında yer veriyoruz. Ayrıca, pandemiyle birlikte üyelerimizin işletme giderlerini karşılamada ticari artı para kredisinin onlara kolaylık sağlayacağını düşünerek MultiAvantaj döngüsü içine Akbank iş birliğini de ekledik. Multinet Up’ta paydaşlarımızın hayatını kolaylaştırmaya yönelik geliştirdiğimiz çözümleri, alanının en güçlü aktörleriyle kurduğumuz iş birlikleri aracılığıyla güçlendirmeye devam edeceğiz.

Yemek kartı sektöründe nasıl bir değişim yaşanıyor? Öne çıkan trendler neler?

Birçok sektörde gözlemlediğimiz dijital dönüşüm yemek kartı sektöründe de belirgin bir şekilde yaşanıyor. Bugün artık kartsız bir yemek kartı sektöründen bahsediyoruz. İlk online yemek kartını, ilk mobil uygulamayı, ilk temassız ödeme özelliğini, ilk mobil cüzdan ve QR ile mobil ödemeyi, ilk m-pos uygulamasını sektöre kazandıran Multinet Up’ın bu dönüşüme yön verdiğini gönül rahatlığıyla ifade edebilirim. Bunun dışında bir de kurumsal müşterilerimiz olan işverenlerin beklentileri değişiyor. Çalışanına yemek kartı satın almak isteyen işverenler eskisi gibi ıslak imzalı evraklarla vs. uğraşmak istemiyor. Biz de bu alandaki deneyime de uçtan uca dijital bir form verdik.

Özellikle yemek kartı kullanım alışkanlıklarında son iki yılda nasıl bir değişim yaşandı?

En büyük değişim sanal kart kullanımının artışında gözlemlendi. Örneğin, 20 bin çalışanı olan bir müşterimiz, pandemi döneminin başında uzaktan çalışma sistemine geçince daha önce yemekhane kullanan 6 bin çalışanını yemek kartına geçirmek istedi. Bütün bu kartların fiziki olarak basılması, kargolanması, ofislere ulaşması ve çalışanlara dağıtılması bir hafta on günlük bir zaman alırdı. Bu nedenle tüm çalışanları sanal karta geçirdik ve 6 bin çalışan aynı gün içinde MultiPay dijital cüzdanımızı indirerek öğle yemeğini yiyebildi. Yine mekân bağımsız çalışmayla bağlantılı olarak, son iki senedir gözlemlediğimiz bir diğer değişim market ve yemek siparişlerinde online alışveriş kolaylığını tercih eden kart kullanıcılarının artması oldu. Biz de bu yöndeki talebe en iyi şekilde yanıt vermek için yeni iş birlikleri geliştiriyoruz.

Multinet Up kendi çalışanlarının memnuniyeti için neler yapıyor?

Multinet Up’ta çalışan deneyimini merkeze alan bir yaklaşım benimsiyoruz. Biliyoruz ki deneyim ancak kökleri içeride olduğu zaman dışarıya ulaşabiliyor, meyvelerini verebiliyor. Bu nedenle “Mükemmel çalışan deneyimi, mükemmel müşteri deneyiminin ön koşuludur” mottosuyla organize oluyoruz. Yeni nesil bir deneyimin, bugünün koşullarıyla tezat oluşturan izole ve hiyerarşik yapılarda ortaya çıkması mümkün değil. Bu nedenle tutkulu, çevik, kendi kendine çalışabilen, inisiyatif alabilen ekiplerle çalışıyoruz.

Ayrıca, Multinet Up’ta karar alma mekanizmaları işin gerçek sahiplerinde. Geçen sene yaptırdığımız Çeviklik Araştırması’nda bağlılığı yüksek çalışanlarımızın oranı yüzde 84’e, aktivist olarak tanımlanan çalışan oranımız yüzde 42’ye çıktı. Pandemi sürecinde değişen koşullara da uygun olarak hibrit çalışma sistemini kalıcı olarak benimsedik. Yan haklar tarafında özel sağlık sigortası, şirket aracı, cep telefonu, hayat sigortası, MultiNet yemek kartı, bayram, kıdem, doğum ve evlilik gibi özel günlerde 20 bin noktada diledikleri gibi kullanabilecekleri MultiGift bakiyesi yükleme gibi seçenekler sunuyoruz. Ne mutlu bize ki geçtiğimiz aylarda yapılan bir memnuniyet anketine göre çalışan memnuniyet oranımız yüzde 95.

Marketing Türkiye Kasım sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured multinet up
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AB’den TikTok’a "SkinnyTok" incelemesi: Aşırı zayıflığı teşvik eden içeriklere soruşturma yapılacak!
Haberler
AB’den TikTok’a “SkinnyTok” incelemesi: Aşırı zayıflığı teşvik eden içeriklere soruşturma yapılacak!
Sena Tufan
24 Nisan 2025
PERYÖN'de bayrak değişimi! Yeni başkan Dr. Eylem Derya Özgür oldu
Haberler
PERYÖN’de bayrak değişimi! Yeni başkan Dr. Eylem Derya Özgür oldu
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Trump’tan yeni ticaret hamlesi: iPhone üretimi ülkeye dönebilir
Haberler
Trump’tan yeni ticaret hamlesi: iPhone üretimi ülkeye dönebilir
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
İrem Alimoğlu
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.