3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kripto para en büyük değer artışını Twitter'da yakaladı
Haberler

Kripto para en büyük değer artışını Twitter’da yakaladı

Nafizcan Önder
22 Eylül 2021
3 dk okuma

2020 ve 2021 yılı içinde Twitter’da finans ve fintek, konuşulma oranı en hızla artan konuların başında geliyor. Özellikle pandemi boyunca, kısmen daha fazla boş zaman olduğu için, giderek daha fazla insan yatırım, kripto para birimleri, fintek ve daha fazlasını tartışmak ve öğrenmek için Twitter’ı seçti. Bu konuşmaların doğasını daha iyi anlamak adına Twitter; İngiltere, İspanya, Fransa ve Almanya’daki finansla ilgili Twitter sohbetlerini analiz edebilmek için Brandwatch ve Sparkler ile ortaklık kurdu.

Twitter’in açıkladığı rakamlara göre; yalnızca Mayıs 2021’de Twitter’da Avrupa genelinde finansla ilgili 1,3 milyon tweet atıldı. Bu rakam Ocak 2019’daki 690.000 sohbetin neredeyse iki katı oldu. Dikkat çeken bir diğer veri ise Twitter’daki kişilerin yüzde 41’inin, Twitter’da yatırım kararlarını etkileyebilecek finans ve iş haberleri gördüklerini söylemesi oldu.

Kripto paraların giderek popülerleşmesi elbette bu ivmenin en önemli nedenlerinden biri. Kripto para birimiyle ilgili Tweetlerde 2021’de bir önceki yıla göre yüzde 42 artış gerçekleşti.

Pandemi sırasında yatırım araştırmaları için daha fazla zaman oldu

  • Yakın zamanda yatırım yapanların yüzde 46’sı bunu pandeminin başlangıcından bu yana ilk kez yaptıklarını söylerken, yüzde 43’ü yatırımlarının ana nedenlerini “Pandemi sırasında araştırma yapmak için daha fazla zamanları olması” şeklinde açıkladı. 
  • Şu anda yatırım yapmayanlara sorulduğunda, yüzde 40’ı önümüzdeki altı ay içinde borsaya yatırım yapmayı, yüzde 37’si tasarruf hesabı açmayı ve yüzde 22’si emtiaya geçmeyi düşündüklerini belirtiyor. 
  • Genel olarak, ankete katılanların yüzde 36’sı önümüzdeki 12 ay için en büyük finansal önceliklerinin beklenmedik zorluklar için para biriktirmek olduğunu söylüyor.
Kripto para en büyük değer artışını Twitter'da yakaladı

Yeni fintek ve ödeme yöntemlerine yoğun ilgi 

Avrupalı Twitter kullanıcıları, yeni fintech ve yeni ödeme, tasarruf ve yatırım biçimlerine yoğun ilgi gösteriyor. Farklı kripto para birimleri ve cüzdanlar hakkında bilgi nispeten yüksek; yüzde 87’si Bitcoin hakkında bilgi sahibi, yüzde 38’i Dogecoin’den haberdar ve yüzde 41’i Ethereum’a aşina. Yaklaşık yüzde 40’ı ise eToro ve Coinbase gibi kripto cüzdanlarından haberdar olduklarını söylüyor. 

Kripto para birimine yatırım yapanların yüzde 72’si pandemi sırasında kripto paraya daha fazla yatırım yaptıklarını söylerken, şu anda yatırım yapmayanların çoğunun kripto para birimlerine para yatırmaya daha açık olduğu gözlemleniyor. 

Finans markaları tüketicinin ilgisini Twitter’da çekebilir

Twitter’daki zengin sohbet sayesinde, finans markalarının tüketicilerin ilgisini çekmesi için bolca fırsat var. 2020 ve 2021 yıllarında küçük işletmeler sokağa çıkma kısıtlamalarından etkilendiğinden, birçok marka #ShopLocal sohbetine katılmak ve kısa süre önce, küçük işletmeleri sergileyen ve halkı katılmaya teşvik eden yıllık #ShopSmall kampanyasını başlatan American Express UK’deki (@AmexUK) KOBİ’ler etrafında toplanmak için Twitter’ı kullandı. 

Finansın kendinden bahsetmenin yanı sıra, markaların kendilerini Twitter’daki daha geniş sohbete bağlamaları ve marka değerlerini paylaşmaları için başka birçok fırsat var. Örneğin Mastercard (@MastercardDE), kartlarında #TrueName özelliğini tanıtmak için cinsiyet çeşitliliği ve kapsayıcı dil hakkında bir sohbet başlattı. Fintech, yatırım ve kriptodan etkilenen böylesine aktif bir toplulukla, Twitter’ın finans ve yatırım markalarının potansiyel müşterilerle bağlantı kurması için doğru yer olduğu açık.

Türkiye’de de Twitter’in ana gündemlerinden biri finans ve kripto para

Türkiye’de son dönemde kripto paraya artan ilginin en önemli göstergelerinden biri de Twitter’da bu konu üzerine sohbetlerin gün geçtikçe artması. Diğer yandan Türkiye’de yerli ve yabancı finans ve kripto para şirketleri de Twitter’ı oldukça aktif kullanıyorlar. BTC Türk ve Paribu bunlardan sadece ikisi. BTCTurk, Türkiye’nin en büyük kripto borsalarından biri. Özellikle farkındalık için Türkiye Milli Futbol Takımı ve Kadın Voleybol takımı ile de çeşitli  sponsorlukları var. Ayrıca içeriklerini finans etkileyicileri aracılığıyla ve B2B tipi kampanyalar yürüterek tanıtıyorlar. Paribu, ise BTC Türk’ün en büyük rakibi. Anahtar mesajları, “Sadece 10 Türk Lirası için bitcoin satın almak mümkün” ve “Şimdi yükleyin, hemen bitcoin alın ve satın alın”. Bu mesajı güçlendirmek ve kitleyi kazanmak için birden fazla etkileyici kullanıyorlar.

Türkiye’de kripto para işlemleri bir yılda 11 kat arttı

btctürk featured Finans fintek kripto paribu Twitter
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Turknet logosunu değiştirerek marka kimliğini yeniledi
Haberler
Turknet logosunu değiştirerek marka kimliğini yeniledi
İrem Alimoğlu
5 Eylül 2025
Sabancı Holding 100 yaşında!
Haberler
Sabancı Holding 100 yaşında!
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
Gerety Awards 2025’in Grand Prix kazananları açıklandı
Haberler
Gerety Awards 2025’in Grand Prix kazananları açıklandı
Sena Tufan
2 Eylül 2025
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Haberler
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Sena Tufan
9 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.