31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Instagram'da işletme hesabı nasıl açılır?
Haberler

Instagram’da işletme hesabı nasıl açılır?

Nafizcan Önder
17 Kasım 2022
4 dk okuma

Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından birisi olan Instagram, her geçen gün bireysel kullanıcı sayısını arttırdığı gibi, işletmelere sunduğu avantajlarla profesyonel kullanıcı sayısını da artırmaya devam ediyor. Etkileşim alanının hem yerel hem de küresel olarak sınırsız olduğu platform önce “e-ticaretin” ardından da “sosyal alışverişin” yakaladığı ivmeyle işletmeler için neredeyse olmazsa olmaz bir noktada konumlanıyor. Bu nedenle biz de “Instagram işletme hesabı nasıl açılır?” sorusundan referansla platformun sağladığı imkanları en iyi şekilde kullanabileceğiniz bir rehber hazırladık…

Yeni iş fikirleri olan ve bu fikri çok daha geniş kitlelere duyuracak şekilde hayata geçirmek isteyenler için önerilen ilk adımlardan biri Instagram işletme hesabı açmaları oluyor. Platformun ürün tanıtımından ürün satışlarına dek tüm süreç için sunduğu kolaylıklar ve sosyal alışverişin yakalamış olduğu yükseliş göz önüne alındığında bu önerinin oldukça yerinde olduğu da aşikar. Siz de bu kadar geniş bir hedef kitleye ulaşabilmek ve kimlerin sizi fark ettiğini görebilmek için Instagram işletme hesabı açabilir ve platformu çok daha profesyonel bir şekilde kullanabilirsiniz. Üstelik platformun kullanıcıların işletme hesabı açabilmeleri için hiçbir ücret talep etmediğini, hesabınızı dilediğiniz zaman yeniden bireysel hesaba dönüştürebileceğinizi de hatırlatalım…

Öne çıkma fırsatı yakalayın!

Instagram işletme hesabı kullanıyor olmanın en önemli avantajı ise reklamlar. Instagram üzerinden bir gönderiyi reklam ile öne çıkarabilme yetkisi yalnızca işletme hesaplarında bulunuyor. Bu nedenle ürün, hizmet ve içeriklerinizi Instagram reklamları üzerinden farklı hedef kitlelerine ulaştırmak istiyorsanız Instagram işletme hesabı açmalı ve istatistiklerinizi doğru bir şekilde takip ederek güçlü reklamlar oluşturmalısınız. 

instagramda işletme hesabı açmak

Instagram işletme hesabı nasıl açılır?

İşletmeniz adına bir Instagram profili oluşturabilir ya da hali hazırda kullandığınız bir profili birazdan anlatacağımız adımları takip ederek işletme hesabına ücretsiz bir şekilde dönüştürebilirsiniz….

Adım 1: Profilinize girerek ayarlar simgesine dokunun

Bir Instagram hesabı açtıktan ya da hesap bilgilerinizle giriş yaptıktan sonra ekranın altındaki menüden profil sayfanızı açın. Profil sayfanızın sağ üst köşesinde yer alan alt alta üç çizgi butonuna dokunun. Açılan menüden Ayarlar seçeneğine dokunarak Instagram Ayarlar sayfanızı açın.

instagram hesap ayarları

Adım 2: Hesap sayfanızı açın

Hesabınız ile ilgili aklınıza gelebilecek tüm değişiklikleri “Instagram Ayarlar” sayfası üzerinden gerçekleştirebilir ve tüm bilgilerinize ulaşabilirsiniz. Ayarlar sayfanızı açtığınızda karşınıza gelen ekrandan Hesapseçeneğine dokunarak Instagram Hesap ayarları sayfanızı açın. 

instagram hesap sayfası

Adım 3: “Profesyonel Hesaba Geçiş Yap” seçeneğini işaretleyin

Instagram Hesap Ayarları sayfanızın en altında Profesyonel Hesaba Geçiş Yap seçeneği göreceksiniz. Bu seçeneğe dokunduğunuz zaman, Instagram tarafından hazırlanmış bilgilendirme metni karşınıza çıkacak. Dikkatli bir şekilde okuyun. Metni okudukça hem Instagram işletme hesabı ile neler yapabileceğinizi hem de dikkat etmeniz gereken noktaları öğrenebilirsiniz.

instagram profesyonel hesaba geçiş yapmak

Adım 4: İşletmenize ilişkin detayları belirleyin

instagram işletme profili

Profesyonel Hesaba Geçiş Yap seçeneği sonrasında karşınıza çıkan ekranda; hesabınızın kategorisini ve türünü belirleyebilir, hesabınızı bir Facebook sayfasına bağlayabilir, e-posta adresi ve telefon numarası gibi bilgilerinizi ekleyebilir ve dilediğiniz gibi hesabınızı özelleştirebilirsiniz.

Yapmış olduğunuz tüm değişiklikler kaydedildikten sonra Instagram işletme hesabınızı kullanmaya başlayabilirsiniz. Dilerseniz bu hesabı yeniden bireysel hesaba dönüştürmek için yukarıdaki adımları izleyebilirsiniz. Bireysel hesaba yeniden geçiş yaptıktan sonra işletme hesabınıza ilişkin tüm istatistikleri kaybedeceğinizi hatırlatmakta fayda var…

İşletme Hesabı ne gibi farklılıklar sunar?

  • İşletme hesabınızda reklam oluşturup, reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz ancak normal profilinizde reklam oluşturamazsınız.
  • İşletme hesabı “iletişime geç” butonuyla kullanıcıların sizlere ulaşmasını sağlar.
  • İşletme hesabınızda “yol tarifi” özelliğiyle potansiyel müşterilerinizin haritadan size kolaylıkla ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
  • Veri bugün bir işletme için vazgeçilmezler arasında. İşletme hesabınızda istatistiksel verilere ulaşabilir stratejilerinizi bu veriler üzerinden şekillendirebilirsiniz…

Dijital vitrinde yerinizi alın!

instagramda ürün satışı yapmak

Türkiye’de son 4 yılda kullanıcı sayısını 4 kattan fazla artıran Instagram’ın ülkemizdeki kullanıcı sayısı We are Social verilerine göre 50 Milyona ulaşmış durumda. Paym.es verilerine göreyse; mağaza vitrinine dönüşen Instagram’da sadece 50 milyon içerik #Sale etiketinin altında satılmayı bekliyor… İşletmeler bugün dijital vitrinlerde ürünlerini ve hizmetlerini sınırlar olmadan tanıtırken kolay alışveriş çözümleriyle de sosyal platformlar üzerinden tüketicilere ulaşabiliyor. Instagram ise tüm bu sosyal medya platformları arasında ise gerek görselliğiyle daha ön plana çıkması gerekse influencer pazarlamanın gücü ile en çok öne çıkan platform konumunda…

Siz de yukarıda bahsettiğimiz adımları takip ederek Instagram’ın dijital vitrininde işletme hesabınızla birlikte yerinizi alabilir hedef kitlenize çok daha kolay bir biçimde ulaşabilirsiniz.

Instagram etkileşiminizi nasıl arttırırsınız?

İnstagram işletme hesabı sosyal ticaret
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CMO'lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Haberler
CMO’lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Sena Tufan
6 Eylül 2025
Öğrenci hayatının gerçekleri
Haberler
Öğrenci hayatının gerçekleri
Nafizcan Önder
28 Eylül 2025
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Haberler
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Nafizcan Önder
4 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Nafizcan Önder
26 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.