26 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
En çok kullanılan hashtagler belli oldu!
Haberler

En çok kullanılan hashtagler belli oldu!

Marketing Türkiye
23 Ağustos 2021
3 dk okuma

2007 yılında Twitter’da doğan hashtag, bugün 14. yıl dönümünü kutluyor. Twitter, hashtag’in dünya genelinde milyonlarca insanı bir araya getirerek topluluk oluşturmadaki etkisini kutlamak için #HashtagDay emojisini de kullanıma sunuyor.

Hashtag’in doğuşu hakkında

14 yıl önce 23 Ağustos’ta @chrismessina, Twitter’da ilk kez bir hashtag’in kullanıldığı #barcamp tweet’ini attı. Geçtiğimiz 14 yılda hashtagler, Tweetleri kategorize etmek veya ‘etiketlemek’ için kullanıcı tarafından oluşturulan bir yoldan evrimleşmiş, günlük konuşmamızın bir parçası haline gelmiş, çevrimiçi iletişimin doğasını değiştirmiş ve dijital çağın en etkili sembollerinden biri haline geldi.

hashtag

Hashtag’ler, son 14 yılın en önemli anlarından, konuşmalarından ve hareketlerinden bazılarını canlandırmaya yardımcı oldu. Hashtag’ler, dünyanın her yerinden insanların seslerini paylaşabilecekleri ve gerçek zamanlı olarak küresel sohbetlere katılabilecekleri bir araç sağlıyor.

12.6 milyar tweet’te en az bir hashtag kullanıldı

Ocak-Haziran 2021 arasında, içinde en az bir hashtag içeren 12,6 milyar Tweet atıldı. Twitter bu aralıkta dünya genelinde en çok paylaşılan hashtaglerin bir listesini yayınladı. Listenin ortalama yarısının K-pop hakkında olması da dikkat çekti.

En çok kullanılan hashtagler belli oldu!

Türkiye ise, Ocak-Haziran 2020’ye göre hashtag kullanımını en çok artıran ilk beş ülke arasında yer aldı. İşte 2021’in ilk yarısında (Ocak-Haziran) Türkiye’de hashtagler ülkenin dört bir yanından insanları birbirine bağladı. İşte bazı örnekler;

#Survivor2021

İnsanlar Survivor yarışmalarını televizyonda izlemeyi ve Twitter’da bunun hakkında konuşmayı seviyor. Bu yıllardır değişmedi ve son 1,5 yılda pandemi döneminde de bu böyle oldu. Bu yıl güreşin sevilen yüzü İsmail Balaban Survivor yarışlarında yer aldı. Ve tabii ki Twitter’daki hayranları da.

#MenajerimiAra

Menajerimi Ara, yayınlandığı ülkelerde reytingleri alt üst eden ‘Call My Agent’ dizisinin Türkçe versiyonu. Star TV’de yayınlanan, sürpriz oyunculara sahip bu proje, Türk TV dünyasının ve aynı zamanda salgında ‘evde kalma’ döneminin yıldızlarından biri oldu. Bir şirketi konu alan dizi, eğlence dünyasının perde arkasını anlatıyor. Dizinin fragmanlarını izlemek için akla gelen ilk yer Twitter’dı ve ayrıca her hafta son bölümden sonra hayranların dizi üstüne konuştuğu yer de burasıydı.

#maçıvar  

Futbol heyecanı yeniden başladı. Büyük ve sansasyonel transferler yapıldı. En popüler hashtaglerden biri kulüplerin maç günlerinde tweet atılıyor, sonuna “maçıvar” ekleniyor. Yıl içerisinde Türkiye’nin 4 büyük kulübü Beşiktaş, Galatasaray, Trabzonspor ve Fenerbahçe başta olmak üzere futbolla ilgili birçok hashtag göreceğiz. Twitter yine taraftarlar için sosyal medyanın en büyük stadyumu olacak.

#KadınaŞiddeteHayır

İnsanlar kadına yönelik şiddetle ilgili haberleri duydukça, Twitter insanların seslerini yükseltme ve isyan etme yeri oldu. Ayrıca Twitter bu şiddete karşı örgütlenme ve yardımlaşma yeri de. Türkiye’de kadına yönelik şiddetle ilgili vakaların artmasıyla Twitter’ın belki de en anlamlı hashtag’i bu oldu. Ayrıca markalar, organizasyonlar, spor kulüpleri vb. Twitter’da seslerini yükseltiyor. Anadolu’nun büyük şehirlerinden Samsun’un spor kulübü Samsunspor, kadına şiddete hayır yazan bir tişört tasarlayarak farklı dillerde Twitter’dan büyük destek gördü.

#BTS and #EXO

Evet, Türkiye’de ve Twitter’da da büyük bir K-pop topluluğu var. Türkiye, Twitter’da K-Pop hakkında en çok tweet atan ilk 15 ülke arasında yer alırken, Twitter’daki K-pop hayran sayısında 11. sırada yer alıyor. Ve BTS, Türk K-pop hayranları için her zaman zirvede.

Ve Türkiye’deki Twitter’daki K-pop’un diğer yıldızı EXO. BTS gibi, grubu kurdukları 10 yıldan beri, Twitter’daki toplulukları her yıl daha da büyüyor. Türkiye’de her gün EXO haberlerinin etrafında hashtag’leri görebiliyoruz. Hayranlar Twitter’dan günlük EXO haberlerini takip etmeyi seviyor.

https://twitter.com/exouniversetr/status/1428000853370281994

#YeniProfilResmi

Bazen Twitter’da profil resimlerimizi değiştirmeyi seviyoruz ve takipçilerimizin bunun farkında olmasını istiyoruz. Özellikle yaz aylarında ve tatillerde insanlar düzenli olarak profil resimlerini değiştiriyorlar. Sonra kış tatilleri, ardından yeni yıl gelecek. Pek çok gezi, görülecek pek çok yer, pek çok fotoğraf ve pek çok yeni profil fotoğrafı. Elbette bu hashtag hiç bitmeyecek.

“Dünya Emoji Günü’nde Türkiye’nin favori emojileri belli oldu” haberini okumak için tıklayın!

featured Twitter
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Instagram’dan 8 yeni özellik
Instagram’dan 8 yeni özellik
3 Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
4 Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
5 Amazon CEO'su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
Amazon CEO’su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
Güncel Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI'dan Gemini’ye karşı hamle! Merakla beklenen model ertelendi
Haberler
OpenAI’dan Gemini’ye karşı hamle! Merakla beklenen model ertelendi
Sena Tufan
7 Nisan 2025
Yeni dünyanın enerji canavarları: Yapay zeka ve veri merkezleri!
Haberler
Yeni dünyanın enerji canavarları: Yapay zeka ve veri merkezleri!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
"DeepSeek"in rakibi "Manus" kullanıma açıldı
Haberler
“DeepSeek”in rakibi “Manus” kullanıma açıldı
Nafizcan Önder
8 Nisan 2025
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.