2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İş bilgisayarı tercihleri
Haberler

En iyi iş bilgisayarı hangisi?

Marketing Türkiye
22 Ağustos 2021
2 dk okuma

Yeni çalışma modelleriyle birlikte pek çok şirket teknolojik ihtiyaçlarını gözden geçirmeye başladı. Buradan yola çıkan Digital Report, DORinsight iş birliğiyle çalışanların mevcut iş bilgisayarlarının röntgenini çekmek ve ihtiyaçlarına işaret etmek amacıyla “Türkiye’deki Çalışanların Dizüstü Bilgisayar Tercihleri” adlı bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma iş bilgisayarları için ayrılan ortalama bütçeden marka tercihlerine ve hatta uzaktan çalışma döneminde en çok ihtiyaç duyulan ekipmanlara kadar pek çok konuya ışık tutuyor.

Her 5 çalışandan 1’inin dizüstü bilgisayarı 5 seneden eski

Türkiye genelinde 25 yaş üstü 1.576 çalışanla görüşülerek gerçekleştirilen araştırmada, tamamı dizüstü bilgisayar sahibi olan katılımcıların yüzde 95’i aktif olarak bilgisayar kullandığını belirtirken, yaş ortalaması 39,5 olarak dikkat çekiyor. Çalışanlar arasında her 10 kişiden 7’si kullandıkları bilgisayarı 1 yıldan daha uzun süre önce satın aldıklarını belirtiyor. Araştırmada dikkat çeken bir diğer veri ise katılımcıların yüzde 18’inin bilgisayarını en az 5 sene önce satın almış olması.

İş bilgisayarı denince akla ilk HP geliyor, ancak Lenovo tercih ediliyor

Araştırmada en temel satın alma motivasyonu iş olurken, iş bilgisayarı denildiğinde ilk akla gelen marka yüzde 23 ile HP oluyor. Bunu yüzde 19 ile Lenovo ve yüzde 13 ile Apple izledi. Buna karşın, katılımcıların en çok kullandığı bilgisayar markası yüzde 20 ile Lenovo olarak karşımıza çıkıyor. Onu yüzde 20 ile HP ve yüzde 14 ile Asus izliyor.

Üst seviye dizüstü bilgisayar alanların oranı yüzde 12

Çalışanların dizüstü bilgisayarlarını satın alma fiyatlarına da ışık tutan araştırmaya göre, Türkiye’deki çalışanlar son satın aldıkları dizüstü bilgisayara ortalama 4.722 TL ödediler. 2500-4000 TL aralığı yüzde 33 ile ödenen fiyat sıralamasında tepeye otururken, bunu yüzde 29 ile 4000-6000 TL aralığı izliyor. Günümüz şartlarında üst seviye bilgisayar kabul edilebilecek 8000 TL ve üzeri fiyatları ödeyenlerin oranı ise yüzde 12 seviyesinde.

Türkiye’nin yeni bilgisayar için ortalama bütçesi 6.285 TL

Digital Report ve DORinsight’ın çalışmasına göre dizüstü bilgisayarını yenilemek isteyenlerin oranı yüzde 63 olarak kaydediliyor. Yeni bilgisayar için ortalama bütçe aralığı 6.285 TL olarak dikkat çekerken, 8000 TL üzeri üst seviye bilgisayar almak isteyenlerin oranı yüzde 24’e yükseliyor. 4000-8000 TL arası orta seviye bütçeye sahip çalışanların oranı yüzde 56, giriş seviyesi 0-4000 TL aralığında ise oran yüzde 16 oluyor.

Türkiye performans istiyor, güvenlik ve tasarım ise arka planda

Dizüstü bilgisayarda en önem verilen özellik yüzde 83 ile performans/hız olurken, güvenlik yüzde 26, tasarım ise yüzde 17 ile alt sıralarda yer almasıyla dikkat çekiyor.

Çalışanların dizüstü bilgisayarlarda geliştirilmesini beklediği özelliklerin başında da performans/hız geliyor, ancak bunu sırasıyla pil ömrü, hafiflik/taşınabilirlik, işletim sistemi ve fiyat izliyor.

Her 4 kişiden 3’ü uzaktan çalıştı, her 4 kişiden 1’inin bilgisayarını işveren yeniledi

Araştırmada pandemi süresinde uzaktan çalıştığını belirtenlerin oranı yüzde 71 olurken, bu süreçte en çok (yüzde 40) hız konusunda sorun yaşadıklarını belirtiyorlar. Çalışanların diğer sıkıntı yaşadığı konular yüzde 38 ile pil ömrü, yüzde 25 ile kamera, yüzde 24 ile ekran çözünürlüğü olarak sıralanıyor.

İş verenlerin pandemi döneminde çalışanların bilgisayarlarını yenileme oranı ise yüzde 23 olarak kaydediliyor.

Uzaktan çalışma döneminde en fazla kullanılan aksesuarlara bakıldığında, pandemi döneminde uzaktan yapılan toplantıların artması sonrasında yüzde 62 ile kulaklığın ilk sırada gelmesi şaşırtıcı değil. Bunu yüzde 49 ile web kamerası, yüzde 25 ile klavye, yüzde 22 ile fare/trackpad izliyor.

Yaşanabilir bir dünya için yeni geliştirilen 5 teknoloji!

1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Haberler
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Marketing Türkiye
24 Haziran 2025
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
Haberler
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Elon Musk siyaset sahnesinde: "America Party" ünlü isimlerin destekleriyle yola çıkıyor
Haberler
Elon Musk siyaset sahnesinde: “America Party” ünlü isimlerin destekleriyle yola çıkıyor
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Artı ve TEV iş birliğindeki “Seçmeyelim” kampanyasına IPRA’dan çifte ödül
Haberler
Artı ve TEV iş birliğindeki “Seçmeyelim” kampanyasına IPRA’dan çifte ödül
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.