24 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gösterişçi Z’ler, keyfine düşkün Y’ler ve hamarat X’lerin mutfak tercihleri
Haberler

Gösterişçi Z’ler, keyfine düşkün Y’ler ve hamarat X’lerin mutfak tercihleri

Marketing Türkiye
9 Ağustos 2021
2 dk okuma

Bazı hanelerde üç kuşak aynı evde yaşıyorken ev dekorasyonunda ortak bir zevk yaratmak mümkün mü? Hadi olmadı, kimin beğenisi öne çıkacak. Özellikle pandemide giderek artan yeme-içme odaklı yaşam tarzımız mutfakta geçirilen zamanı arttırırken şu meşhur X, Y ve Z’lerin mekandan beklentisi nedir? 

Haberde daha çok Z’lere odaklanılmış olduğunu görüyoruz. Öyle ya ekonomik özgürlüğüne kavuşan Z kuşağı geleceği de belirliyor. Kim bilir belki yaş aldıkça bu genç kuşağın beğenisi değişir ama bugünden anlaşılıyor ki Z’ler mutfak dekorasyonunda kullanılışlı olmaktan öte görselliği benimsiyor. Keyfine düşkün Y’ler kullanışlılık derken, hamarat X’ler uzun ömürlü olmasını tercih ediyor.

Türkiye’nin kuşaklar arası mutfak dekorasyon tercihlerini Bodrum Mutfak Mobilya Kurucusu Mustafa Güneri değerlendirmiş. Buyurunuz kuşaklar ve onları mutfak dekorasyonu beğenileri.  

X Kuşağı:

  • X kuşağı daha çok hammaddesi uzun ömürlü olan tercihler yapıyor.
  • Daha uzun ömürlü olan masif grubunu tercih ediyor.
  • Klasik tercihler yapıyor.
  • Geniş ailesini unutmuyor, “torunlarım da gelir, çocuklar da kullanır” düşüncesiyle herkes için ortak bir beğeni yaratmayı istiyor.

Y Kuşağı:

  • Y kuşağı seçimlerini sade, kullanışlı ve pratik tasarımlardan yana kullanıyor.
  • Fonksiyonellik önemli bir tercih nedeni.
  • X Kuşağı kadar çok kişinin kullanımını düşünmüyor.

Z Kuşağı:

  • Eğimlerini daha çok güzel görünen, herkesin hayran kalabileceği ürünlerden seçiyor.
  • Sosyal medyadan etkileniyor.
  • Beğenilme arzusu baskın duyusu oluyor.
  • Fonksiyonellik önceliği değil.
  • Ancak buna rağmen her şeye yorulmadan kolaylıkla erişebileceği tasarımlara ilgi gösteriyor.
  • Mutfak mobilyalarını uzun ömürlü kullanma isteği ise bu kuşakta bulunmuyor.
  • Daha çok kendini merkeze alan bu kuşak sadece o ana ait zevklerine yönelik tercihlerde bulunuyor.
  • Son dönemde daha çok koyu renklere yöneliyorlar. Siyah bataryalar, evyeler, en çok tercih edilen ürünler arasında.

Şimdi gelelim en başta sorduğumuz, “Mutfak dekorasyonuna kim karar verecek?” sorusuna! Kendimizce yanıtlayalım: Geleneksel yaklaşımda mutfak, Türk kadınının kar beyaz çamaşırlarının yanı sıra iki egemenlik alanından biri. Evde yemeği kim pişiriyorsa mutfağın dekorasyonunu da o belirliyor. Ebeveynlerini zorlayan Z’lere gelince; kendi hanelerine geçtiklerinde değil siyah, istediği renkte yapsın evyesini, bataryasını…

Kuşakların marka tercihleri

Bodrum Mutfak Mobilya featured
1 Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
2 Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
3 Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
4 Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
5 İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun "ayrımcılık"
Haberler
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun “ayrımcılık”
İrem Alimoğlu
9 Ağustos 2025
Türkiye'de gezginlerin yüzde 40'ı seyahat planında yapay zekayı kullanıyor: Memnuniyet yüzde 95!
Haberler
Türkiye’de gezginlerin yüzde 40’ı seyahat planında yapay zekayı kullanıyor: Memnuniyet yüzde 95!
Sena Tufan
24 Ağustos 2025
Ufuk Batur, L’Oréal Luxe Avrupa CMO’su olarak atandı...
Haberler
Ufuk Batur, L’Oréal Luxe Avrupa CMO’su olarak atandı…
Marketing Türkiye
18 Ağustos 2025
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
Haberler
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
İrem Alimoğlu
15 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.