24 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
McDonald's patates kızartması emojisi
Haberler

McDonald’s patates kızartması emojisinde hak iddia ediyor

Marketing Türkiye
6 Ağustos 2021
2 dk okuma

Kırmızı paketli patates kızartması emojisini görünce aklınıza hangi restoran zinciri geliyor? McDonald’s’a göre bu kesinlikle onların patates kızartmasının aynısı! Bu benzerliği benimseyen fast food devi, Kosta Rikalıları patates kızartma emojisini “sık kullanılanlar” listelerinin başına yerleştirmeye davet ediyor.

Kendi sektöründe ikonik bir marka olmanın faydalarından biri de çağrışımlardan yararlanabilmek. Dijital ajans Orson, San José ile birlikte çalışan McDonald’s da bu avantajı kullanarak patates kızartması emojisinin gücünden faydalandı.

McDonald's patates kızartması emoji

Müşterilerinden patates kızartması emojisini sık kullanılanlar listelerine çıkarmalarını isteyen firma, bunu yapanlara ücretsiz patates kızartması verdi.

Orson’ın Genel Müdürü Cristhian Fuentes, “Kategori lideri olan McDonald’s’ın ürünleri de küresel simgeler. Bu nedenle, bunu kanıtlayacak ve bu gerçekler etrafında sohbeti yönlendirecek yaratıcı çalışmalar peşinde koşuyoruz. Emojiler küresel dilin bir parçasıdır. Patates kızartması emojisinin tam olarak McDonald’s’a benzediğini fark ettiğimizde, bu gözlemle bir şeyler yapmamız gerektiğini anladık.”

Dünya Emoji Günü‘ne kadar uzanan üç gün boyunca sosyal medya gönderilerinden (Facebook, Instagram ve Twitter), CRM mobil uygulamasından ve programlı ücretli medyadan oluşan entegre bir kampanya yürütülerek promosyon hakkında farkındalık yaratıldı.

McDonald's patates kızartması emojisinde hak iddia ediyor

Bu kampanyanın dikkat çekici ve başarılı noktalarından biri de hedef kitlesini kendi mesajını yaymak için harekete geçiriyor olması. Patates kızartması emojisini sık kullanılanlara ekleyebilmek için müşterilerin bu emojiyi aile ve arkadaşlarına göndermesi ve haliyle yayması gerekiyor. Bu yolla hem herkesin telefonunda bulunan bir emojiyi marka ile özdeşleştirmiş hem de viral bir şekilde yaymış oluyor.

Ajansa göre, insanlar 650.000’den fazla emoji tabanlı mesaj gönderdi ve Twitter’da (#PapitasMc) trendlere yükseldi. Sprout Social’a göre, patates kızartması sadece bir günde 85 numaradan en çok kullanılan emojiye yükseldi ve 150.000’den fazla akıllı telefonun sık kullanılanlar listesinde en çok kullanılan emoji oldu.

Byron Sharp, How Brands Grow’da zihinsel erişilebilirlik açısından bu tür ayırt edici ikonlara sahip olmanın önemi hakkında şunları söylüyor: “Bir marka hakkındaki çağrışım ağı ne kadar geniş ve taze olursa, markanın satın alma sırasında düşünülme şansı da o kadar artar.” Burada da McDonald’s, patates kızartması emojisiyle bağlantı kurarak, insanların patates kızartması emojisini gördüklerinde McDonald’s zannetmelerini sağlıyor.

Kaynak: Contagious

mcdonald's
1 Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
2 Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
3 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
4 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
5 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Güncel Haberler
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Fransa’da TotalEnergies’e "greenwashing" cezası
Fransa’da TotalEnergies’e “greenwashing” cezası
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Haberler
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
İrem Alimoğlu
8 Eylül 2025
Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
Haberler
Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
İrem Alimoğlu
23 Ağustos 2025
Dijital reklama basından sürpriz transfer!
Haberler
Dijital reklama basından sürpriz transfer!
Marketing Türkiye
6 Ağustos 2025
Influencer marketing'de oyunun yeni kuralları: Görünürlük satın almaktan aidiyet inşa etmeye!
Haberler
Influencer marketing’de oyunun yeni kuralları: Görünürlük satın almaktan aidiyet inşa etmeye!
Advertorial
12 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.